Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Automatische Netwerk wisselaar? van wifi naar kabel?  (gelezen 1516 keer)

olafvdkruk

  • Gast
Automatische Netwerk wisselaar? van wifi naar kabel?
« Gepost op: 2009/03/08, 10:55:54 »
Hoi,
Ik krijg telkens problemen met mijn netwerk verbinding als ik en de kabel, en het draadloos netwerk aan heb.
Onder windows had ik er een handig programmaatje voor, dat zette de draadloze adapter uit zodra er een kabel in gestoken werd.
Alleen nu moet ik met ubuntu telkens dat zelf doen, dat is een beetje tijdrovend hoewel ik nu "Automatisch Verbinden" uit heb gezet voor mijn bedrade netwerk, hij werkt nu alleen op wifi.

Maar toch vind ik het handig, bijvoorbeeld voor Rhythmbox (daar geeft hij via wifi de gedeelde bronnen niet weer, en via kabel alleen), en ik ga nog wel eens aan de wandel met mijn laptop, dus is wifi handiger.

Weten jullie hier een oplossing voor??

Offline siegi

  • Lid
Re: Automatische Netwerk wisselaar? van wifi naar kabel?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/08, 16:02:45 »
Network manager het programma dat standaard u netwerkverbindingen regelt doet dit al automatisch.
Hij verbind met de twee, maar de route gaat standaard via de kabel, en enkel via wireless als de kabel niet beschikbaar is.
De reden dat hij standaard met de twee verbind is gewoon om snel te kunnen switchen.

olafvdkruk

  • Gast
Re: Automatische Netwerk wisselaar? van wifi naar kabel?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/08, 22:58:58 »
mja, maar waarom werkt kan ik niet goed in het netwerk rondsnuffelen? alleen als ik een van de 2 uitzet?

Offline siegi

  • Lid
Re: Automatische Netwerk wisselaar? van wifi naar kabel?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/08, 23:26:06 »
In hardy was dat inderdaad zo, maar ik dacht dat dit sinds intrepid veranderd was.