Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe zoekmachine Open Mind  (gelezen 1571 keer)

Offline vragen

  • Lid
Nieuwe zoekmachine Open Mind
« Gepost op: 2013/11/05, 18:12:48 »
Google vindt 80% niet? Ik heb dat eens getest en bemerk dat wanneer ik klachten over een bepaald bedrijf niet in Google terug is te halen, terwijl fictief iets wel.

Beluister uitzending: http://lunch.ncrv.nl/nieuwsblogs/dinsdag-5-november-in-lunch

Deze zoekmachine is helaas niet gratis.... Zijn er nog betere zoekmachines dan Google?

Re: Nieuwe zoekmachine Open Mind
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/05, 20:17:56 »
Ja, DuckDuckGo en die houdt nog rekening met je privacy ook :)
http://www.duckduckgo.com

(ik ben een fanboy!)

Je kunt evt. via de instellingen de taal op Nederlands zetten.

Re: Nieuwe zoekmachine Open Mind
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/05, 22:22:47 »
ixquick is ook een goede,maar ik gebruik ook duckduck go.
Kubuntu 20.04

Offline Tom

  • Lid
Re: Nieuwe zoekmachine Open Mind
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/05, 22:46:41 »
ixquick the best off ! afijn voor mij toch.

Donald Duck ligt al ver achter mij.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Nieuwe zoekmachine Open Mind
« Reactie #4 Gepost op: 2013/11/05, 23:29:03 »
Tja, ik wip tussen de google, bing duckduck en ixquick door, afhankelijk van wat ik wil.
Niet alle zoekmachines leveren dezelfde antwoorden.
Maar ik begin een beetje te balen van dat google, en gebruik steeds vaker duckduck.
Wat me al heel lang stoort aan google is dat je afhankelijk van waar je "bent" je andere resultaten krijgt.

Wat ik wel graag zou willen is letterlijk in het "buitenland" zoeken.
Vroeger kon je zelf met b.v goole.nl of google.com of ...  zoeken vanaf een andere plek, dat gaat nu niet meer.
Een groot gemis.

Geen idee of de zoekrezultaten in duckduck overal hetzelfde zijn ( hoe syncen ze.. )

Re: Nieuwe zoekmachine Open Mind
« Reactie #5 Gepost op: 2013/11/06, 01:01:19 »
Ik gebruik ook ixquick, erg prettig in gebruik en ze vinden ook alles wat ik zoek. En niet onbelangrijk zij respecteren wel je privacy  :police:

Offline jabuca

  • Lid
Re: Nieuwe zoekmachine Open Mind
« Reactie #6 Gepost op: 2013/11/06, 08:16:11 »
Start Page, is hetzelfe als iXquick
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Re: Nieuwe zoekmachine Open Mind
« Reactie #7 Gepost op: 2013/11/06, 09:25:56 »
Start Page, is hetzelfe als iXquick

Het nadeel van Startpage is wel dat hij de Google zoekmotor gebruikt om zoekresultaten weer te geven. Een beetje een voor-als nadeel.

Persoonlijk switch ik graag van zoekmotor; als de ene me niet goed gidst gebruik ik meteen een andere. Soms, meen ik, geeft zelfs Bing me meer het reële gevoel dat ik op het walhala zit van het internet, terwijl Google me meer commerciële hits geeft als ik een bedrijf opzoek.

Het hangt een beetje af van wat je wilt denk ik. 
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Nieuwe zoekmachine Open Mind
« Reactie #8 Gepost op: 2013/11/06, 10:09:41 »
...
Wat me al heel lang stoort aan google is dat je afhankelijk van waar je "bent" je andere resultaten krijgt.
...

Mij ook. Wat je kan doen is via een proxy zoeken op Google, dan zit je niet vast in je eigen 'search bubble'.

Offline vragen

  • Lid
Re: Nieuwe zoekmachine Open Mind
« Reactie #9 Gepost op: 2013/11/06, 11:51:37 »
De reden dat ik dit vraag is dat de zoekresultaten die ik publiceer op usenet niet altijd worden weergegeven in Google. In beginsel wel. Ik vroeg me af hoe dat kwam.

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Nieuwe zoekmachine Open Mind
« Reactie #10 Gepost op: 2013/11/29, 15:38:03 »
Geen enkele zoekmachine is natuurlijk gratis, maar waar halen ze de centen vandaan?
Je hebt een abonnement of je krijgt reklame, lijkt me voor de hand liggen.
Kan je ook niets op tegen hebben.

Dat google nu in elk geval dor de mand gaat vallen met fout gebruik van gekoppelde gegevens spreekt boekdelen lijkt me.
Kennelijk gaan ze nu net iets te ver met de geld-hark. Zal me niet verbazae als bing(microsoft) en yahoo hier ook last van gaan krijgen.
Overigens, maar een hele andere diskussie, waarom hoor ik niets over het koppelen wat microsoft doet met hun mail, faceboek, skype etc....  dat lijkt me toch ook behoorlijk te ver gaan.

Overigens, waarom sommige documenten wel|snel worden gevonden en andere niet..
Heeft te maken met de hit-count. en de nauwkeurigheid van je eigen zoek-opdracht, en niet te vergeten, wat slaat de beheerder van de zoekmachine op en wat niet...

Als voorbeeld, mijn eigen website werd na aanmelden bij sommige zoekmachines snel gevonden, maar al heel snel raakte hij buiten beeld. Nu ik de website van mij en iemand anders heb gekoppeld ( kruislings ) lijkt hij wel sneller gevonden te worden. En hoe nauwkeuriger ik de zoekopdracht maak hoe hoger in de gevonden lijst hij staat.
« Laatst bewerkt op: 2013/11/29, 15:46:27 door kuifje09 »

Re: Nieuwe zoekmachine Open Mind
« Reactie #11 Gepost op: 2013/11/29, 20:18:35 »
@Kuijfe09: Skype is niet gekoppeld. Althans, hier in Skype op Windows nota bene kan ik alleen maar inloggen met mijn Skype-account, geen optie voor Live. Mail is wel gekoppeld aan Skydrive maar niet aan Bing. Twitter is wel gekoppeld als je Windows (Phone) 8.x gebruikt. Facebook kan ik nergens vinden in de Live-instellingen, jij wel dan?

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Nieuwe zoekmachine Open Mind
« Reactie #12 Gepost op: 2013/11/29, 23:07:57 »
Skype en live-mail hotmail facebook etc... Het heeft denk ik te maken met hoe je skype instaleerd en of je het voor de eerste keer installeerd/gebruikt.  Zou je nu nieuw instaleren, dan heb je de mogelijkheid om met je mail account in te loggen, of met je facebook account.  Misschien is dat inmiddels teruggedraaid, maar ik heb een paar keer voor mijn kiezen gehad. Maar goed... Ik vind dat dus niet kloppen, ook al moet ik toegeven dat het voor een grote groep mensen juist heel prettig is. In een linux omgeving heb je er (nog) geen last van. Wat me nog het meest spijt, dat skype niet een onafhankelijke groep is gebleven.

( maar ging het hier niet over een zoekmachine ? )

Re: Nieuwe zoekmachine Open Mind
« Reactie #13 Gepost op: 2013/11/29, 23:16:33 »
Ja, DuckDuckGo en die houdt nog rekening met je privacy ook :)
http://www.duckduckgo.com

(ik ben een fanboy!)

Je kunt evt. via de instellingen de taal op Nederlands zetten.

En de regio instellen zodat resultaten uit Nederland (of België) bovenaan komen te staan.

(ook fan van de eend)

Ook handig om Creative Commons materiaal te vinden: http://search.creativecommons.org
« Laatst bewerkt op: 2013/11/29, 23:18:44 door DirkJan »

Re: Nieuwe zoekmachine Open Mind
« Reactie #14 Gepost op: 2013/11/29, 23:20:55 »
Tja, ik wip tussen de google, bing duckduck en ixquick door, afhankelijk van wat ik wil.
Niet alle zoekmachines leveren dezelfde antwoorden.
Maar ik begin een beetje te balen van dat google, en gebruik steeds vaker duckduck.
Wat me al heel lang stoort aan google is dat je afhankelijk van waar je "bent" je andere resultaten krijgt.

Wat ik wel graag zou willen is letterlijk in het "buitenland" zoeken.
Vroeger kon je zelf met b.v goole.nl of google.com of ...  zoeken vanaf een andere plek, dat gaat nu niet meer.
Een groot gemis.

Geen idee of de zoekrezultaten in duckduck overal hetzelfde zijn ( hoe syncen ze.. )

Als je in het zoekvenster van duckduckgo voor je zoekopdracht !g zet dan zoek je anoniem met Google. Idem !yt voor youtube, !gm voor google maps en !gi voor google images. :-)

Re: Nieuwe zoekmachine Open Mind
« Reactie #15 Gepost op: 2013/11/29, 23:51:09 »
Skype en live-mail hotmail facebook etc... Het heeft denk ik te maken met hoe je skype instaleerd en of je het voor de eerste keer installeerd/gebruikt.  Zou je nu nieuw instaleren, dan heb je de mogelijkheid om met je mail account in te loggen, of met je facebook account.  Misschien is dat inmiddels teruggedraaid, maar ik heb een paar keer voor mijn kiezen gehad. Maar goed... Ik vind dat dus niet kloppen, ook al moet ik toegeven dat het voor een grote groep mensen juist heel prettig is. In een linux omgeving heb je er (nog) geen last van. Wat me nog het meest spijt, dat skype niet een onafhankelijke groep is gebleven.

( maar ging het hier niet over een zoekmachine ? )

Ik heb Skype op Windows juist nieuw geïnstalleerd een paar weken geleden en geen mogelijkheid (gehad) voor Live-inloggen. Maar nogmaals: Live Mail (Outlook nu) is alleen verbonden met Twitter en SkyDrive, meer niet. Facebook is nergens gekoppeld in Live bij mij en ik zie die mogelijkheid ook niet dus dat valt al af.