Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Telfort & Ubuntu  (gelezen 1652 keer)

Klonk

  • Gast
Telfort & Ubuntu
« Gepost op: 2008/06/26, 16:12:21 »
Stap een dezer dagen over naar Telfort, en vroeg me af of er bekende problemen zijn met de zyxel draadloze router die ik tegen zou kunnen komen bij de installatie ?

Telfort & Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/26, 16:15:47 »
Misschien iets om na te trekken: ik ben al twee keer tegen een provider aangelopen waarbij in de lijn moest activeren via een Windows programmaatje. Dat was met Wine niet draaiende te krijgen.

Succes

Jan

Klonk

  • Gast
Telfort & Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/26, 16:18:00 »
Volgens de gebruiksaanwijzing is dat niet nodig, bedankt voor de tip :)

Offline Anco

  • Lid
Telfort & Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/26, 19:45:17 »
Wij hebben geen problemen gehad, alles kun je bij de router via webbrowser instellen (bij ons is wel via win computer eerste keer ingesteld, wantja dat is hoofdcomputer hier)
Linux user #485563

DirkJanvanderWal

  • Gast
Telfort & Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/27, 10:16:06 »
Bij mij ging activering destijds via de webbrowser en was er geen aparte software noodzakelijk. Was toen nog XP met IE. Als je het zeker wilt weten (garantie) moet je het Telfort vragen. Helpdesk reageert meestal vrij vlot op de mail.

De Zyxel router draait als een zonnetje, nog nooit problemen mee gehad.

Klonk

  • Gast
Telfort & Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/01, 16:15:04 »
nog nooit zo´n probleemloze overstap meegemaakt, slotje wat mij betreft :)

Offline canti

  • Lid
Telfort & Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/01, 09:12:00 »
Ik probeerde vandaag over te stappen op Telfort, gedraad (dus niet wireless). Het lukte me niet. Er is wel verbinding met modem, maar geen internetverbinding. Kunnen jullie mij aangeven hoe ik dit correct moet instellen in mijn ubuntu? Er zijn in het installatieboekje aanwijzingen echter alleen voor windows en mac.

Btw, daarvoor heb ik Planet.

canti