Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MSN  (gelezen 1165 keer)

MSN
« Gepost op: 2009/09/12, 12:05:11 »
Dit is eigenlijk meer een discussiepunt dan een vraag. Ubuntu gebruik ik al sinds Feisty Fawn. En naar volle tevredenheid. Ook vrienden en kennissen maak ik inmiddels bekend met ubuntu en met name de wat ouderen zijn er ook heel gelukkig mee. Jongeren haken helaas vaak af. De belangrijkste reden is msn.
Onlangs las ik een discussie op een Amerikaans website van Ubunteros over MSN die de spijker op de kop slaat. Jongeren hebben veel contact via webcams via o.a. msn (windows live) en ubuntu mist wat dit betreft de boot.
Hoe goed en prettig de bekende linux msn programmas ook werken, het ontvangen van en uitzenden met een webcam is niet bestaand of werkt erg slecht of combineert slecht met windows live. Zelf vind ik het verdomde vervelend dat als ik wil cammen mijn chat sessie moet afbreken om over te gaan op windows en windows live te moeten starten. Windows live en dan met name het vlottere cam gedrag is voor mij de enige reden om windows te behouden.
Zeker Kopete en AMSN hebben een cam optie maar ik heb het nog nooit werkend gekregen om met een windows gebruiker 2 cams te laten zenden en ontvangen.




www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Re: MSN
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/12, 12:25:05 »
Dit is niet de schuld van de opensourcegemeenschap, maar van MS. het MSN-protocol is gesloten en wordt via reverse engineering in kaart gebracht. Zo verloopt de ontwikkeling van opensource MSN-clients traag en zijn ze niet volledig compatibel met de MSN-client van MS.

Alternatief: gebruik een open IM-protocol, gebruik Skype of gebruik Ekiga.

Re: MSN
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/12, 12:40:29 »
Dat weet ik. Ik geef niemand ergens de schuld van (behalve MS) ik gebruik skype waar het kan en dat werkt ook best redelijk. Maar MSN is veel populairder. Ik constateer alleen.
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Re: MSN
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/12, 20:07:17 »
aMSN lukt makkelijk om 2 webcams te zenden, Kopete ondersteund nog bijna geen webcams.

KMess gaat binnenkort beginnen met webcamondersteuning, en Empathy heeft al webcamondersteuning.

Re: MSN
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/12, 21:03:49 »
Tja ik hoor al jaren dat cammen makkelijk werkt onder AMSN. Bij mij heeft het nog nooit gewerkt en ik heb er uren zo niet dagen aangezeten, ook met hulp van het forum. Ik krijg mijn cam wel werkend maar uitzenden en ontvangen nee dus. Dat zelfde geldt voor Kopete. Fijn dat er meer spelers op de markt komen, misschien werken die wel (voor mij).

Trouwens dit is geen aanval op wie dan ook. Ik weet dat (bijna) alles door capabele vrijwilligers wordt gemaakt en dat het een closed source code waar men mee moet werken. Ik kan het (jammer genoeg) ook niet veranderen. Ik ben geen softwareschrijver. Maar als van de 6 mensen die ik probleemloos op ubuntu over krijg er vier het weer achter zich laten omdat het webcam contact niet werkend te krijgen is het voor jongen blijkbaar geen alternatief. Dat vind ik zorgelijk want jongeren hebben de toekomst. Tuurlijk is o.a. skype een optie. Maar dat wil men niet als alle vrienden, familie en vrienden op MSN (windows live) zitten.

En ik ga natuurlijk empathy proberen en wacht geduldig op ondersteuning voor Kmess.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/12, 21:06:55 door weiland »
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Re: MSN
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/12, 22:45:48 »
Ik krijg de webcam onder aMSN wel aan de gang (wel traag overigens), maar skype werkt bij mij niet.

Gr uud

Re: MSN
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/13, 13:55:21 »
Emesene heeft inderdaad cam support maar uitwisseling met windows live werkt helaas ook niet.
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Re: MSN
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/13, 14:24:05 »
Ik ben zelf ook jongere.
Maar ik gebruik MSN puur voor waar het bedoeld voor is: chatten.
Voor mij maakt het niet uit of het Windows Live Messenger 2009, aMSN of Emesene is, ik vind het prima.
Maar Pidgin niet, als er iemand iets zegt, moet ik naar een heel klein icoontje kijken.

Offline Anco

  • Lid
Re: MSN
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/13, 21:25:58 »
ikzelf vind ook wel eens lastig, ik heb ook via amsn geprobeerd, maar de uitnodiging kwam niet aan en het werkte niet. voor mij was vrij simpel, ben toch niet zo'n fan van cammen. Voor paar heb ik dus skype geinstaleerd en daar werkt wel. Als ze mij willen zien moet de rest ook maar ff skype instaleren.
Maar zou het zeker niet erg vinden als het allemaal wat soepeler gaat werken. Maar ik  vind het voor mijzelf geen prioriteit.
Linux user #485563