Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Helderheid beeldscherm niet te veranderen op acer aspire 5750G laptop  (gelezen 4962 keer)

Offline wimdouwe

  • Lid
Hallo,

Een tijdje geleden ging mijn oude laptop (bijna letterlijk) in rook op en werd het tijd voor een nieuwe. Dit werd een Acer aspire 5750G waarop ik 11.04 draai. Alles werkt prima, op één klein puntje na, ik kan de helderheid van het beeldscherm niet veranderen. De functietoetsen werken wel, er komt een balk in beeld die ook reageert op de functietoetsen, en als ik de helderheidsapplet op de bovenbalk bekijk zie ik de helderheid veranderen, echter het beeld is en blijft 100% licht geven. Zeker nu de avonden wat langer worden een probleem.
De laptop heeft 2 video controllers: 2e generatie core processor geintergreerde controller en een nVidea GT 540M.
Iemand een idee?

Groeten Wim

Re: Helderheid beeldscherm niet te veranderen op acer aspire 5750G laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/26, 21:50:59 »
Hallo,

Ga naar systeeminstellingen bij de uitknop. Vervolgens drukt u op energiebeheer en bij helderheid beeldscherm instellen schuift u de balk naar honderd procent.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline wimdouwe

  • Lid
Re: Helderheid beeldscherm niet te veranderen op acer aspire 5750G laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/26, 22:05:03 »
Nee helaas, dat heeft geen invloed. Alles waarmee je standaard de helderheid mee zou moeten kunnen regelen werkt niet. Heb verschillende dingen geprobeerd die ik op dit forum en andere heb kunnen vinden, tot nu toe geen resultaat.

Heb de nVidea driver geinstalleerd en ge deinstalleerd, dit heeft ook geen invloed.

groeten wim
« Laatst bewerkt op: 2011/09/26, 22:08:06 door wimdouwe »