Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grub fout in 8.10  (gelezen 1325 keer)

Offline Erwin2

  • Lid
Grub fout in 8.10
« Gepost op: 2008/11/16, 17:41:51 »
Hallo allemaal,

Ik heb met mijn andere laptop zitten rotzooien met wezen en weduwen en zo weggooien. Nu krijg ik tijdens opstarten alleen die zin over Bash en zo te zien en daarna grub>.

Ik heb al de mogelijke fora al bekeken en niets helpt. Mijn vraag is of ik via de Live CD ook kan inloggen in de laptop als user met mijn eigen wachtwoord zodat ik bestanden kan toevoegen of verwijderen in mijn home directory. Ik kan nu wel de directories zien maar er niet mee doen. Ik wil namelijk mijn .Evolution veilig stellen. Misschien kan ik mijn mail nog redden, ik heb natuurlijk geen backup gemaakt..... ??? ??? ???

Wie kan me helpen?

Groet Erwin

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Grub fout in 8.10
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/16, 17:57:20 »
Hallo allemaal,

Ik heb met mijn andere laptop zitten rotzooien met wezen en weduwen en zo weggooien. Nu krijg ik tijdens opstarten alleen die zin over Bash en zo te zien en daarna grub>.

Ik heb al de mogelijke fora al bekeken en niets helpt. Mijn vraag is of ik via de Live CD ook kan inloggen in de laptop als user met mijn eigen wachtwoord zodat ik bestanden kan toevoegen of verwijderen in mijn home directory. Ik kan nu wel de directories zien maar er niet mee doen. Ik wil namelijk mijn .Evolution veilig stellen. Misschien kan ik mijn mail nog redden, ik heb natuurlijk geen backup gemaakt..... ??? ??? ???

Wie kan me helpen?

Groet Erwin

PC opstarten vanaf LiveCD en partitie aankoppelen via bovenste werkbalk - Locaties

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: NIET zelf zulke schoonmaakacties ondernemen en GEEN schoonmaakprogjes gebruiken. Linux vervuilt nauwelijks, het is geen Windows.... En er is grote kans, dat je je systeem onherstelbaar beschadigt met schoonmaakacties en/of schoonmaakprogjes.

Het enige wat je desgewenst veilig kunt doen is dit:
http://sites.google.com/site/computertip/faq
(nummer 4)
« Laatst bewerkt op: 2008/11/16, 18:07:10 door Pjotr »

Offline Erwin2

  • Lid
Re: Grub fout in 8.10
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/16, 22:43:51 »
Ja ik ben er nu ook achter Pjotr :|, maar als ik de schijf mount dan kan ik nog steeds niets knippen/plakken/kopieren. Ik heb geen rechten zegt ie...... ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???


Groet'n E

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Grub fout in 8.10
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/16, 23:00:15 »
Ja ik ben er nu ook achter Pjotr :|, maar als ik de schijf mount dan kan ik nog steeds niets knippen/plakken/kopieren. Ik heb geen rechten zegt ie...... ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???


Groet'n E

Open een verkenner met beheerdersrechten:

Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster
tik in:
gksudo nautilus

druk op Enter

Nou mag het wel.  :-)

Offline Erwin2

  • Lid
Re: Grub fout in 8.10
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/17, 06:29:02 »
Hallo Pjotr,

Niet echt:

Warning: Unable to add monitor: Operation not supported. Nautilus-Share-Message: Called "net usershare info" but it failed: 'net usershare' returned error 255: cannot open usershare directory /var/lib/samba/usershares. Error No such file or directory. Please ask your system administrator to enable user sharing.......

Boehoeeeeeeeee :| :| :| :| :|

En nu?

Groet E

Re: Grub fout in 8.10
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/17, 06:56:41 »
Fresh install vrees ik. Neemt soms minder tijd in dan lang achter oplossingen zitten te zoeken.
Viva La Revolución

Offline Erwin2

  • Lid
Re: Grub fout in 8.10
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/18, 11:14:20 »
Hmmm, da's minder, ben dan wel al mijn mail kwijt. Leert den mensch weer dat back-up niet voor niets is uitgevonden. Blijf met me poten voortaan van Ubuntu af. Alleen gebruiken en klaar.  :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Groet'n Erwin

Re: Grub fout in 8.10
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/18, 11:42:36 »
Hmmm, da's minder, ben dan wel al mijn mail kwijt. Leert den mensch weer dat back-up niet voor niets is uitgevonden. Blijf met me poten voortaan van Ubuntu af. Alleen gebruiken en klaar.  :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Groet'n Erwin
Je kan het programma testdisk installeren hierin zit photorec, een programma waarmee je verloren bestanden terug kan halen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Erwin2

  • Lid
Re: Grub fout in 8.10
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/14, 17:26:53 »
Het is gelukt! Mail gekopieerd en Ubuntu er weer op gezet. Alles loopt als en zonnetje!

Thanx O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0