Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 11.10 (Oneeniniric Ocelot) werkt bij mij niet, hoe te verwijderen?  (gelezen 880 keer)

Offline Robert9

  • Lid
Ik had op een vrij oude laptop 10.04 (Lucid Lynx) staan. Ik gebruikte 'm niet veel maar haalde trouw elke week de updates binnen. Nu kreeg ik dit weekend een mededeling dat ik 11.10 kon downloaden, wat ik prompt gedaan heb. Maar het programma werkt nauwelijks, er is wel een balk bovenin waar wat mededelingen op verschijnen, en sommige pulldown menu's verschijnen, maar ik kan daar verder niets mee. Ook Firefox werkt niet.
Ik kan het programma niet eens uitzetten, maar moet de laptop uitschakelen.
Mijn plan was 11.10 te verwijderen en het dan opnieuw te proberen, en als het eventueel dan nog niet lukt 10.04 weer te installeren.
Maar hoe pak ik dat aan?

Alvast bedankt,

Rob


Offline Robert9

  • Lid
Ik ga aan de slag - bedankt!

Offline HarzG

  • Lid
Normaal is het zo, dat bij een LTS-installatie alleen de LTS programma's aangeboden worden voor een upgrade. Pas dan als je iets wijzigt ("gewone" bronnen vrijgeeft, verschijnen er de upgrades voor de volgende edities.
Je kan niet "netjes" uggraden van een 10.04 LTS naar een 11.10. De enige/veilige manier is de herinstallatie (vooraf dus back-ups maken) zoals Pjotr dat adviseert.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Robert9

  • Lid
Tja, dat schijnt in elk geval een deel van mijn probleen te zijn, want "gewoon" herinstalleren werkt echt niet goed. Vreemd genoeg (voor mij dan..) lukte herinstalleren van 10.04 zonder meer.
Maar de herinstallatiemethode van de link die Pjotr adviseerde krijg ik bij mij niet aan de praat in de "niet werkende" 11.10, en in 10.04 gaat het kennelijk wat anders (ik hoef niet te zeggen dat ik een Linux-leek ben...) en loop ik vast doordat ik niet weet wat ze bedoelen.
Er staat niets bijzonders op die laptop, dus wilde ik 'm maar opnieuw formatteren. Maar hoe kan ik dat doen? Als ik Windows 7 er op wil zetten (dat ging vroeger probleemloos) om te formatteren krijg ik de mededeling dat het een onbekend bestandsformaat (of zoiets)  is.