Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Ubuntu dual boot start niet meer op na update  (gelezen 2149 keer)

[Opgelost]Ubuntu dual boot start niet meer op na update
« Gepost op: 2010/03/17, 12:10:42 »
Net mijn PC met een dualboot met win7 upgedate. resultaat start niet meer op. als gdm moet starten blijft hij hangen.
win 7 start wel. wel ff vreemd was bijna vergeten hoe dat uitzag  XD
op mijn laptop dualboot met xp  zelfde.
alle 4 de andere pc's die alleen ubuntu draaien. werken gewoon na update.(zit nu op de pc van mijn vrouw ubi 9.10 loopt gewoon na update)
geen zin nu te gaan zoeken waarom, zal vanavond wel eens kijken wat er mis is.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/18, 10:30:36 door extremebiker »
Ubuntu Steunpunt Kerkrade
bezoek ubuntu steunpunt kerkrade

Re: Ubuntu dual boot start niet meer op na update (vandaag)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/17, 13:37:22 »
vreemd............

Als je tijdens het opstarten op [esc] of [ctrl]+[Alt]+[F1] drukt, zie je dan errors?? zo ja welke??

Het meest voorkomende probleem bij een derdelijke upgrade is dat bv een partitie die door ubuntu gebruikt word opnieuw is geformatteerd en de UID in fstab niet meer klopt of het verdwijnen van grub.

Gezien je nog tot aan gdm kan komen is er blijkbaar iets anders aan de hand, vreemd want windows zou de ext4 partities niet moeten kunnen herkennen en hier dus ook niets op kunnen veranderen.

kijk eens of opstarten in de herstel modus iets oplevert.

Probeer als de herstel modus je niet kan helpen eens op te starten in single user mode; selecteer in grub de meest recente ubuntu kernel en druk op "e" (edit), selecteer dan de "kernel" regel en druk weer op "e", voer achteraan de regel het woord "single" in en druk op enter en vervolgens op "b" (boot)
Als het goed is word dan een command-line omgeving gestart, krijg je daar dan errors te zien of kom je tot aan een bash prompt???
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Re: Ubuntu dual boot start niet meer op na update (vandaag)
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/17, 18:28:15 »
vreemd............

Als je tijdens het opstarten op [esc] of [ctrl]+[Alt]+[F1] drukt, zie je dan errors?? zo ja welke??

Het meest voorkomende probleem bij een derdelijke upgrade is dat bv een partitie die door ubuntu gebruikt word opnieuw is geformatteerd en de UID in fstab niet meer klopt of het verdwijnen van grub.

Gezien je nog tot aan gdm kan komen is er blijkbaar iets anders aan de hand, vreemd want windows zou de ext4 partities niet moeten kunnen herkennen en hier dus ook niets op kunnen veranderen.

kijk eens of opstarten in de herstel modus iets oplevert.

Probeer als de herstel modus je niet kan helpen eens op te starten in single user mode; selecteer in grub de meest recente ubuntu kernel en druk op "e" (edit), selecteer dan de "kernel" regel en druk weer op "e", voer achteraan de regel het woord "single" in en druk op enter en vervolgens op "b" (boot)
Als het goed is word dan een command-line omgeving gestart, krijg je daar dan errors te zien of kom je tot aan een bash prompt???

even voor de duidelijkheid
die update was van ubuntu niet van windows...die word misschiens 2x per jaar opgestart.
Grub werkt gewoon
zie net dat er een kernel update bij was.
dan weet ik waar ik moet gaan zoeken.
ff eten en dan ga ik maar eens aan de slag

Re: Ubuntu dual boot start niet meer op na update (vandaag)
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/18, 00:46:51 »
Wilde toch al overstappen op 64 bits.
Eigenlijk pas bij 10.4...nu maar gedaan.
Kreeg er niks meer van. reageerde nu eens werkelijk nergens meer op.
Heb zo'n vermoeden dat het aan de ATI 10.2 driver lag.

Maar wachten op 10.4 dan zal mijn kaartje wel ondersteund worden door de opensource driver.