Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Instalatie ubuntu op dell inspiration 1100  (gelezen 695 keer)

joostmeijer

  • Gast
Instalatie ubuntu op dell inspiration 1100
« Gepost op: 2008/09/07, 19:25:08 »
Hoi,

Op mijn vaders laptop wilde ik dit weekend Linux zetten, zoals hierboven genoemd is het een Dell inspiration 1100. Helaas krijg ik het niet voor elkaar. Op de laptop staat windows xp en de laptop is ongeveer 3 a 4 jaar oud. Ik heb in het opstart menu geselecteerd dat ik de linux cd wil starten. Tot hier gaat het dan nog goed, ik selecteer de gewenste taal en daarna wat ik wil doen, Linux instaleren. De laptop gaat dan ijverig aan het werk maar na een aantal uur blijft het scherm zwart en lijkt er niets meer te gebeuren. Ik heb het geprobeerd met versie Ubuntu 5.10, 7.04, 7.10 en 8.04 maar geen van alle had enig resultaat. We willen graag af van die windows maar ik ben ondertussen door mijn iedeen heen heeft iemand een goed idee.

Mvg,

Joost meijer

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Instalatie ubuntu op dell inspiration 1100
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/07, 19:36:43 »
De Dell Inspiron 1100 heeft waarschijnlijk maar 256 MB RAM-geheugen. Waarvan nog 64 MB afgaat voor de videokaart. Dat is veel te weinig voor Ubuntu. Je kunt er hooguit Xubuntu op zetten, en zelfs die alleen met de Alternate CD:
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu-cdimage-xubuntu/releases/8.04/release/xubuntu-8.04.1-alternate-i386.iso