Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnome paneel flikkert/lipt  (gelezen 715 keer)

Offline illya89

  • Lid
Gnome paneel flikkert/lipt
« Gepost op: 2011/09/29, 14:29:43 »
Hallo

Ik had net wat Ram bijgestoken en nu als ik opstart flikkert mijn Gnome paneel en kan ik niks openen buiten via alt+f2. Firefox werkt nu wel maar ik kan geen 2e programma openen of beiden flippen. In veilige modus opstarten lukt wel zonder flikkering.

Iemand een idee wat er mis is? Net werkte alles nog.
groeten

Re: Gnome paneel flikkert/lipt
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/29, 16:54:00 »
RAM bijsteken kan wel eens problemen opleveren, eigen ervaring.
Haal eerst beide bankjes eruit. Steek eerst het nieuwe bankje erin, in het slot wat het dichtst bij de CPU zit. Start de PC goed op, geen flikkeringen?
Steek dan het tweede bankje erbij en start de PC weer opnieuw op. Start de PC goed op, geen flikkeringen? zo nee, heb je vier geheugensloten? Steek dan een banje in het eerste slot en het tweede bankje in het derde slot. Dit moest ik ook doen, stond beschreven in het Moederbordboekje.
Start de PC goed op, geen flikkeringen? Zo nee, kan je hier de gegevens van beide geheugenbankjes hier vermelden? Groote, snelheid e.d.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline illya89

  • Lid
Re: Gnome paneel flikkert/lipt
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/29, 19:24:37 »
Hallo

Ik wil er aan beginnen maar ik had al 2 ram staafjes en nu heb ik er dus een 3e bijgestoken (in het 2e slot) In totaal heb ik 4 slots.

edit: ik heb een Orion ms 7168  moederbord

Dus hoe doe ik het :) ?
« Laatst bewerkt op: 2011/09/29, 20:10:44 door illya89 »

Offline illya89

  • Lid
Re: Gnome paneel flikkert/lipt
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/29, 20:20:20 »
Hallo

Ik denk dat het opgelost is! Ik heb gewoon 2 ram-staafke (elk 512mb ram) van plaat gewisseld en het werkt wel

DIM 1: 1024mb ram
DIM2 : 512mb ram
DIM3 : 512mb ram

thx

Re: Gnome paneel flikkert/lipt
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/29, 21:20:43 »
Mooi dat het goed gegaan is. Het is soms het wisselen van plaats wat voldoende. Hou het in de gaten, mocht je weer van die flikkeringen krijgen. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline illya89

  • Lid
Re: Gnome paneel flikkert/lipt
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/30, 17:23:32 »
Het is weer van dat,

Maar nu krijg ik gewoon zwart scherm, de pc start niet op.
Is het misschien een oplossing om ubuntu te herinstallen terwijl ik de ram er al in steek?

groeten

Re: Gnome paneel flikkert/lipt
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/30, 21:57:33 »
Dat weet ik niet, ik vind het wel vreemd dat na wisselen van plek de computer gewoon weer opstart. En nu niet.
Ik zou eerst eens met de Ubuntu live cd opstarten. Mocht dit lukken, gewoon een aantal keren opnieuw opstarten. Mocht dit niet gaan, kon er wel eens een hardware probleem zijn. Ik lees je bericht.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Gnome paneel flikkert/lipt
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/01, 09:22:13 »
Via de LiveCD kun je ook een geheugentest doen.