Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Rhythmbox + iPod Nano  (gelezen 1594 keer)

Offline Dridge

  • Lid
[Opgelost] Rhythmbox + iPod Nano
« Gepost op: 2010/06/27, 19:51:34 »
Sinds kort maak ik gebruik van Ubuntu (op advies van m'n neef die verstand heeft van alles wat met computers te maken heeft) en ik moet er nog aan wennen. Een tweetal zaken m.b.t. Rhythmbox:

Wat ik wel belangrijk vind is m'n muziek en dan met name m'n iPod. Ik heb, als testcase, 2 liedjes van m'n Rhythmbox op m'n iPod geplaatst. Ze waren wel zichtbaar op m'n iPod, maar wanneer ik de liedjes in kwestie af wilde spelen, gebeurde er niks. Weet iemand hoe dit komt en hoe dit opgelost kan worden?

Ten tweede wil ook een album cover toevoegen aan een lied, zodat wanneer ik het afspeel op m'n Nano, die cover zichtbaar is. Ik ben er wel achtergekomen hoe je een afbeelding toe kan voegen aan een lied, maar bij mij blijft het niet opgeslagen. Oorzaak? Oplossing?

Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2010/08/07, 12:11:28 door Dridge »
Wat Je Ook Doet, Doe Het Goed

Re: Rhythmbox + iPod Nano
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/27, 19:53:01 »
Een paar zaken zijn van belang. Welke Ubuntu-versie gebruik je? Kun je MP3'tjes en dergelijke op je harde schijf wel afspelen?

Offline Dridge

  • Lid
Re: Rhythmbox + iPod Nano
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/27, 19:58:31 »
Cumulus007,
Ik gebruik de versie 9.10, de Karmic Koala o.i.d.

Ik kan m'n MP3's gewoon afspelen in Rhythmbox, Totem Mediaspeler, VLC, maar eenmaal op m'n iPod gebeurt er niks...
Wat Je Ook Doet, Doe Het Goed

Offline Dridge

  • Lid
Re: Rhythmbox + iPod Nano
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/30, 14:37:10 »
Na een x aantal Google-sessies op zoek naar het antwoord, ben ik geen steek verder gekomen.

Niemand kan mij verder helpen?... :(
Wat Je Ook Doet, Doe Het Goed

Offline meldown

  • Lid
Re: Rhythmbox + iPod Nano
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/30, 20:24:50 »
Die muziekbestanden, staan die in de juste extensie?
Bij mijn weten worden in  ITunes alle bestanden automatisch geconverteert naar ACC zodanig da ze op je IPod kunnen worden afgespeeld
Ik weet niet of Rythmbox dit doet.

Wie vraagt die krijgt. Wie zoekt die vindt.

Offline Dridge

  • Lid
Re: Rhythmbox + iPod Nano
« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/01, 23:07:23 »
Dat weet ik eerlijk gezegd ook niet.

Ik heb wel wat links gevonden van posts van mensen die hetzelfde probleem hebben/hadden, alleen snap ik geen moer van de antwoorden die gegeven worden. Jullie wel?...

http://kohantech.com/blog/?p=1207
http://www.debianhelp.org/node/15055
Wat Je Ook Doet, Doe Het Goed

Offline 10o

  • Lid
Re: Rhythmbox + iPod Nano
« Reactie #6 Gepost op: 2010/07/02, 12:01:18 »
Had gelijksoortige problemen. De nano beheer ik nu met gtkpod iPodbeheer. Te installeren via Ubuntu softwarecentrum of sudo apt-get install gtkpodSucces.

Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Offline Dridge

  • Lid
Re: Rhythmbox + iPod Nano
« Reactie #7 Gepost op: 2010/07/04, 13:59:58 »
Ik heb gtkpod geïnstalleerd; krijg ik nu deze melding:

"Could not find command 'xmms" specified for "Play Now"

...wanneer ik een lied wil afspelen. Ik zie dat XMMS2 te downloaden is, heb ik gedaan, maar ik weet niet wat ik dan nog moet doen om gtkpod aan de praat te krijgen.
Wat Je Ook Doet, Doe Het Goed

Re: Rhythmbox + iPod Nano
« Reactie #8 Gepost op: 2010/07/17, 17:32:01 »
GTKpod is het moeite niet waard. Maar ik had met mijn 4de generatie ipod nano wel een oplossing al was die wel vaag.
Vandaag heb ik nieuwe ipod nano gekocht omdat ik de oude bijna nergens anders kon krijgen.

Playlists maken heeft trouwens bij mij nooit gewerkt. Ik heb altijd gewoon constant met liedjes naar gekopieerd en dan zag ik rechtsonder dat deze naar toe werd gezet.

Offline Dridge

  • Lid
Re: [Opgelost] Rhythmbox + iPod Nano
« Reactie #9 Gepost op: 2010/08/07, 12:13:16 »
Gefixed.

Nadat ik bijna wilde terugstappen naar Windows, heb ik i.c.m. Wine/iTunes én Rhythmbox het nu werkend op m'n compie. Ik kwam erachter dat je niet de bestandsnaam moet veranderen, voordat je een bestand toevoegt aan Rhythmbox en 't vervolgens op je iPod plaats. Het toevoegen van een albumcover doe ik wel via iTunes.
Wat Je Ook Doet, Doe Het Goed