Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gutsy bezorgt me enkele problemen  (gelezen 705 keer)

Offline Didius

  • Lid
Gutsy bezorgt me enkele problemen
« Gepost op: 2007/10/20, 18:15:57 »
Hallow

Ik draai al een hele tijd Feisty, en dacht dat het nu wel veilig zou zijn om naar de nieuwe Gutsy versie over te schakelen.

Dit bleek achteraf niet helemaal goed te zijn :(


Na een backup te hebben genomen van mijn belangrijke gegevens wiste ik de HD en zette er 7.10 op.

Bij het heropstarten viel me al direct op dat het opstarten veel trager dan bij feisty gebeurde.
Bovendien krijg ik geen vooruitgangsbalk in Gutsy, het scherm blijft zwart tot ik aan het inlog venster kom.
Iemand enig idee hoe dit komt?


Verder is Gutsy zeer onstabiel op mijn computer. Ik heb nu op een halve dag al 3 keer een volledig bevroren laptop gehad (zelfs CTRL + ALT + backspace deed niets).
Misschien ligt dit aan mijn grafische kaart die als die te warm krijgt alles laat bevriezen, maar bij Feisty kon ik zonder problemen Compiz fusion draaien. Terwijl bij Gutsy zelfs zonder grafische effecten de laptop compleet bevriesd.
Wat kan er hierbij fout zijn?


De specs:
AMD Athlon XP M 3000+
ATI radeon Mobility 9600
512 MB ram
60 GB Samsung HD
D-Link Atheros PCMIA WiFi kaartje

Qurmo

  • Gast
Gutsy bezorgt me enkele problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/20, 18:19:05 »
geen id maar wat dat zwarte scherm betreft heb ik ook, ik heb mijn scherm op de analoge manier moeten connecteren want op de digitale manier kwam er gewoon niets van terecht.  maar al bij al stoort mij dat niet ik zit nu toch maar onder linux :cool:

Offline dotjan

  • Lid
Gutsy bezorgt me enkele problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/20, 18:32:03 »
Om die voortgangsbalk te zien want dit is een bug:

1) sudo gedit /etc/usplash.conf

en typ:
   xres=1024
   yres=786
2) sudo update-initramfs -u -k `uname -r`
3) reboot


zelf heb ik nog problemen met compiz. ik heb de fglrx driver geinstalleerd maar glxinfo zegt "direct rendering: no" en fglrxinfo zegt soms "ati" en soms "mesa" :S....
graka is ati x1400 mobility

Offline ejfrolich

  • Lid
Gutsy bezorgt me enkele problemen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/28, 22:58:32 »
Yes!

Dank dotjan. Dit maakt opstarten met mijn schootcomputer meteen ruim 2x zo snel! Hier hebben veel meer mensen last van. Blijkbaar zoekt het systeem tijdens booten een workeround of zo. Hij is wel iets trager dan 7.04 vind ik...

Thanks
Linux Mint, mijn nieuwe keus!