Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kompozer  (gelezen 309 keer)

Offline krogtwil

  • Lid
Kompozer
« Gepost op: 2016/05/22, 16:11:39 »
Enige tijd geleden heb ik gevraagd om een link waarmee ik direct Kompozer onde Lubuntu kan installeren.
Hierop is een geweldige discussie op gang gekomen.
Maar de link die ik eerder van iemand kreeg heb ik nu nog niet.
Het gaat dus om een link waarmee je direct Kompozer kunt installeren.

Met vriendelijke groet aan allen,

krogtwil

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Kompozer
« Reactie #1 Gepost op: 2016/05/22, 17:50:35 »
Hoi Wil,

OK, kijk dan hier:

http://www.kompozer.net/


Download versie 83b en pak hem uit, Start een terminal in de dan onstane map kompozer en geef het commando

./kompozer
Dan krijg je deze reactie:

just@just-Lat-Xub-1604-64:~/Downloads/kompozer$ ./kompozer
./kompozer-bin: error while loading shared libraries: libgtk-x11-2.0.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory

Vertaald: Het programma gebruikt GTK, maar inmiddels is GTK weer een heel stuk verder gegroeid en kompozer niet. Tja, zo werkt dat dus met niet meer ondersteunde software.

Volgens mij is kompozer helaas zo dood als een pier.

groet,

Just

GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021


Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Kompozer
« Reactie #3 Gepost op: 2016/05/22, 20:00:19 »
Heel die oude GTK terug installeren met alles wat daarbij hoort zodat kompozer nu wel draait? Tja, dat kan dus zoals hier blijkt. Maar dat is in het gelijknamige andere draadje al aan de orde gesteld. Dat leverde geen oplossing. Zo draaien we in een cirkel rond.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline vanadium

  • Lid
Re: Kompozer
« Reactie #4 Gepost op: 2016/05/22, 21:53:48 »
Kompozer was gebaseerd op een stuk van de SeaMonkey suite, namelijk het HTML editor gedeelte. SeaMonkey wordt wel bijgehouden (http://www.seamonkey-project.org/). Je zal je thuis voelen in het HTML editorgedeelte, maar je moet er de geïntegreerde webbrowser (familiair voor Firefox gebruikers) en email client (Thunderbird gebruikers zullen zich hier thuisvoelen) bijnemen. Zelf ben ik op gedit overgeschakeld, want SeaMonkey/Komposer ondersteunen geen php.