Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP Laserjet 2100 netwerkprinter aan de praat?  (gelezen 3209 keer)

Offline ejfrolich

  • Lid
HP Laserjet 2100 netwerkprinter aan de praat?
« Gepost op: 2007/04/11, 12:29:49 »
Hallo allemaal.

Na het niet werkend krijgen van printerdelen onder CUPS en SAMBA heb ik besloten een netwerkprinter te proberen. Mijn vraag is hoe ga ik te werk om dat aan de gang te krijgen als hij is aangesloten op het netwerk.

Iemand ervaring?
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline anko

  • Lid
HP Laserjet 2100 netwerkprinter aan de praat?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/11, 12:46:42 »
Via de site van HP kun je waarschijnlijk ook voor jouw printer een driver downloaden.
Die installeren volgens de instructies die ook op die site staan en alles werkt perfect (als het goed is, in ieder geval wel met mijn netwerkprinter HP colorlaserjet 2550n :))
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

Offline vis

  • Lid
HP Laserjet 2100 netwerkprinter aan de praat?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/11, 12:48:58 »
Ik heb zelf ook de Laserjet 2100. Ik heb hem nooit aan de praat gekregen via de grafische tools om printers toe te voegen. De enige manier hoe ik het aan de praat krijg, is als volgt:

Noteer het IP nummer van de printer en ga dan in je webbrowser naar http://localhost:631 Dan kom je ook in Cups terecht en je moet dan hier de printer toevoegen. Nadat hij is toegevoegd, moet je hem ook even hier editten (zoals papier formaat). Nu zou hij wel moeten werken.

Smika

Offline vis

  • Lid
HP Laserjet 2100 netwerkprinter aan de praat?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/11, 12:50:17 »
Je hoeft geen speciale drivers te downlaoden van de website van HP. Tenminste, ik heb dat nog nooit gedaan, voor de printer.

Offline ejfrolich

  • Lid
HP Laserjet 2100 netwerkprinter aan de praat?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/11, 13:30:40 »
sorry maar hoe vind ik het IP nummer van de printer? Mijn moden/router wijst zelf toe.
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline vis

  • Lid
HP Laserjet 2100 netwerkprinter aan de praat?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/11, 13:37:08 »
Dit doe je d.m.v. een configuratie pagina uit te laten draaien door de printer.

Nu weet ik niet meer precies welke knop of knop combinatie dat was. Ik dacht dat je de cancel button 5 seconden ingedrukt moet blijven houden op de printer en dat dan de configuratiepagina met het ip nummer eruit komt.

Offline ejfrolich

  • Lid
HP Laserjet 2100 netwerkprinter aan de praat?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/12, 19:37:37 »
nou ik ben een heel stuk verder.

ik heb het ip adres gevonden en aangepast aan mijn netwerk.
Ik heb de printer goed aan het werk onder windows
nee het is voor ubuntu nog niet werkend, ik heb geprobeerd hem te installeren met een driver in ubuntu, hij zegt er te zijn, er staan twee jobs in de wachtrij maar...er komt niks.

Daarna heb ik geprobeerd de nieuwe HPLIP driver te installeren. Daar zit een autoinstaller bij die overweg zou moeten kunne  met 6,10...helaas die hangt halverwegen. De handmatige install wil ook nog niet werken. Printen in ubuntu is dus gewoon een drama. Het maakt me echt moedeloos, zeker als ik zie hoeveel uren er al inzitten en hoeveel hulp ik al heb gehad.

Wat ook wel bizar is dat ik niet in de webinterface van de printer kom in 6.10, ik weet dat hij Java nodig heeft en dat heb ik ook draaien. Open Office kan niet zonder. Toch kom ik er niet in. In Windows overigens wel dus dat is het niet.
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline ejfrolich

  • Lid
HP Laserjet 2100 netwerkprinter aan de praat?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/04/12, 22:30:57 »
Ik heb het aan het werk via de printer installatie tool. Na veel mogelijkheden proberen is hij als netwerkprinter herkend en is ook instelbaar! Sjonge Jonge dat heeft weer wat ploeteren gekost. Het lijkt mij toch noodzakelijk dat dit soort dingen beter opgelost gaan worden in de toekomst om dit voor de gewone mens toegankelijk te maken. Dat doet Bill echt wel veel beter...
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline vis

  • Lid
HP Laserjet 2100 netwerkprinter aan de praat?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/04/12, 22:39:01 »
Ben blij om te horen, dat je hem nu aan de prata hebt gekregen. Als er in de toekomst nog eens problemen voordoen, kan je een nieuwe topic openen of mij een email sturen, dan help ik je er wel doorheen.

Smika

Offline ejfrolich

  • Lid
HP Laserjet 2100 netwerkprinter aan de praat?
« Reactie #9 Gepost op: 2007/04/14, 19:10:37 »
wat wel leuk is Smika, ik ben van orgine een delvenaar. Ik ben er geboren... Je kunt mij ook mailen maar niet via msn-mail. Ik zal het je via msn laten weten...
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

HP Laserjet 2100 netwerkprinter aan de praat?
« Reactie #10 Gepost op: 2007/08/06, 22:57:44 »
Citaat van: ejfrolich
Ik heb het aan het werk via de printer installatie tool. Na veel mogelijkheden proberen is hij als netwerkprinter herkend en is ook instelbaar! Sjonge Jonge dat heeft weer wat ploeteren gekost. Het lijkt mij toch noodzakelijk dat dit soort dingen beter opgelost gaan worden in de toekomst om dit voor de gewone mens toegankelijk te maken. Dat doet Bill echt wel veel beter...
Weet je toevallig nog hoe je het gedaan hebt, want ik zit met hetzelfde probleem.