Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KDE simulatie  (gelezen 2818 keer)

Gast

  • Gast
KDE simulatie
« Gepost op: 2006/06/12, 15:34:51 »
Ik heb nu Ubuntu en dus Gnome, maar ik wil KDE wel een proberen, maar heb geen tijde en zin om Kubuntu te downloaden en te installeren, dus vroeg ik me af of er geen KDE emulator of simulatie ofzoiets bestaad?
Want van screenshots van KDE te bekijken krijg je niet echt de KDE feeling :)

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
KDE simulatie
« Reactie #1 Gepost op: 2006/06/12, 16:20:37 »
Installeer een VMWare image ... kan je dan ook gebruiken om Edgy Eft te testen ;)

Gast

  • Gast
KDE simulatie
« Reactie #2 Gepost op: 2006/06/12, 18:41:03 »
Edgy Eft is dat de komende versie van Ubuntu en wat doet die vmware juist?

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
KDE simulatie
« Reactie #3 Gepost op: 2006/06/12, 18:45:05 »
VMWare is eigenlijk uw PC in een applicatie. Dus je kan hier een image in aanmaken en daarop Windows XP installeren of Ubuntu of wat je maar wil. Dan start je gewoon VMWare op, start de image en je hebt XP of Ubuntu of whatever draaien. Let op dat je wel wat geheugen zal nodig hebben. Minstens 512 MB Ram ;)
Je kan hiervoor de VMWare GSX server gratis downloaden en gebruiken. Dit is een b

`GooZ

  • Gast
KDE simulatie
« Reactie #4 Gepost op: 2006/06/12, 18:50:08 »
Of je kan toch gewoon kde installeren, dat maakt helemaal niet uit. Je kan dan gewoon bij ubuntu zelf elke boot kiezen voor Gnome/KDE en gnome nog als standaard houden. Dit loopt een STUK sneller dan VMware.
Aangezien KDE gewoon een frontend is werkt dit ook gewoon met je reeds ge

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
KDE simulatie
« Reactie #5 Gepost op: 2006/06/12, 18:55:03 »
Tuurlijk is dit sneller dan VMWare, maar dan moet je wel KDE installeren en dat wil hannekoek niet ... dus.

Offline Ramana

  • Lid
KDE simulatie
« Reactie #6 Gepost op: 2006/06/12, 19:26:40 »
Of eerst een imagecopy maken met partimage, experimenteren met KDE en, als het je niet bevalt, de image weer terugzetten. Je kunt natuurlijk ook een experimenteerpartie op je hardeschijf maken....

`GooZ

  • Gast
KDE simulatie
« Reactie #7 Gepost op: 2006/06/12, 20:57:39 »
@ kennywest: ik dacht dat hannekoek niet goed door had (no offense, hannekoek, ik kan niet goed mensen inschatten) dat KDE slechts een frontend is en dat er niet een hele nieuwe distro ge

budster

  • Gast
KDE simulatie
« Reactie #8 Gepost op: 2006/06/12, 21:28:37 »
Ik heb het draadje even gelezen maar ik denk dat Gooz Hannekoek goed interpreteerd en inderdaad een goede oplossing geeft. Hannekoek wilt kubuntu niet downloaden en installeren, alleen KDE denk ik wel.

Gast

  • Gast
KDE simulatie
« Reactie #9 Gepost op: 2006/06/12, 21:53:30 »
Citaat van: budster
Ik heb het draadje even gelezen maar ik denk dat Gooz Hannekoek goed interpreteerd en inderdaad een goede oplossing geeft. Hannekoek wilt kubuntu niet downloaden en installeren, alleen KDE denk ik wel.
jaja dat is waar, ik wil downloaden zolang het maar niet teveel gb's zijn.
Dus als ik het goed begerpen heb zijn er de volgende oplossingen:
-KDE downloaden en al mijn instelling van ubuntu behouden en gewoon met de Kubuntu menutjes werken
-via vmwire Kubuntu laten draaien en mijn installingen nietbehouden (eerder voor eens te testen)

Ik denk dat ik dan tog de eerste mogelijkheid ga nemen (als het niet teveel downloaden is), maar dan heb ik wel hlp nodig want ik weet helemaal niet hoe zoiets moet.
En bedankt voor de vele reacties :)

budster

  • Gast
KDE simulatie
« Reactie #10 Gepost op: 2006/06/12, 22:03:41 »
Het is zo simpel als in een terminal doen:
sudo apt-get install kde

Dat is 230 MB, op de pagina waar je normaal inlogt kan je dan (bij sessions meen ik) kiezen voor inloggen met KDE of Gnome, je kan de een of de ander default maken.

`GooZ

  • Gast
KDE simulatie
« Reactie #11 Gepost op: 2006/06/12, 22:17:16 »
Is ook veel minder downloaden dan de VMware manier, datr zou zo'n 1gig worden denk ik :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
KDE simulatie
« Reactie #12 Gepost op: 2006/06/12, 22:57:41 »
Citaat van: budster
Het is zo simpel als in een terminal doen:
sudo apt-get install kde

Dat is 230 MB, op de pagina waar je normaal inlogt kan je dan (bij sessions meen ik) kiezen voor inloggen met KDE of Gnome, je kan de een of de ander default maken.
niet sudo apt-get install kubuntu-desktop ???
Dan heb je de complete Kubuntu installatie voor KDE, en je hoeft niet meer de hele CD te downloaden ......

Groeten uit Zeeland,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

budster

  • Gast
KDE simulatie
« Reactie #13 Gepost op: 2006/06/12, 23:02:22 »
Dat is bij mij 478 MB, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat je er dan nog allemaal extra bij krijgt. hannekoek kan het natuurlijk altijd nog doen, de helft is dan al binnen.

`GooZ

  • Gast
KDE simulatie
« Reactie #14 Gepost op: 2006/06/13, 07:11:27 »
Meer info over de verschillen vind je hier: https://wiki.ubuntu.com/InstallingKDE