Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Print kwaliteit slecht ubuntu  (gelezen 1223 keer)

Print kwaliteit slecht ubuntu
« Gepost op: 2008/06/20, 14:26:34 »
Als ik vanuit VirtualBox met WinXP een foto print is deze haarscherp print ik dezelfde foto vanuit (k)ubuntu dan is de kwaliteit erbarmelijk slecht.

Het vreemde is dat ik vanuit WinXP de shared printer van (k)ubuntu gebruikt dus ook dezelfde drivers en toch een enorm verschil.

Is de foto vanuit WinXP hooglanzend dan is deze vanuit (k)ubuntu met bv Gwenview mat en erg korrelig.

Iemand enig idee waar dit verschil vandaan kan komen, het lijkt erop dat het gebruikte programma het verschil uitmaakt maar ik heb in (k)ubuntu al verschillende programma's geprobeerd met allemaal het zelfde resultaat..


Vanuit WinXP wordt geprint met Ulead PhotoImpact.

Printer is een HP officejet 6110 all in one

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Print kwaliteit slecht ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/20, 14:42:14 »
Je moet aangeven tijdens het afdrukken dat de kwaliteit in kubuntu op hoogst moet staan. Ik kan je geen stappenplan geven, want ik heb mijn computer vernield. Ik hoop dat je het toch kan vinden.

Marten

Print kwaliteit slecht ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/20, 15:06:11 »
Inmiddels door met de instellingen te spelen wel een enorme kwaliteitsverbetering gekregen maar kom wel wat bugs tegen in de driver.

Kies je Glossy paper dan wordt alles 4 x op een vel geprint waarschijnlijk is die instelling bedoeld voor losse glossy kaarten van 10 x 15 maar de fotos zijn dan niet om aan te zien.

Kies als kwalitiet Photo en plain paper dan is de foto wel scherp maar erg mat.

Dit laatste bevreemd mij heel erg want met hetzelfde papier en inkt wordt de foto geprint via WinXP hoogglans en via Gimp of Gwenview mat.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Print kwaliteit slecht ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/20, 15:13:33 »
Doe eens dit (werkt ook goed voor inkjets):
http://computertip.googlepages.com/hplaserjet1018en1020

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Print kwaliteit slecht ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/20, 15:14:20 »
Je moet zoeken naar de instellingen van de driver. Daar kun je kiezen uit dpi (Hoe meer hoe beter) en andere instellingen. Probeer ook een de hp-toolbox. Zoek in adept naar hp-lib-gui als ik me niet vergis.

Succes!
Marten

Print kwaliteit slecht ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/20, 15:24:28 »
Het vervelende is dat de printer aan een Sitecom printerserver hangt en HPlib weigert deze te herkennen ben al dagen bezig geweest maar zonder resultaat.

Dus de truc met HPlib kan ik helaas niet toepassen.

Via de printinstellingen van ubuntu wordt de printer ook niet automatisch gevonden maar kan door direct naar het IP adres te dumpen toch de printer aansturen.