Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XP over Ubuntu  (gelezen 1833 keer)

Offline vaag13

  • Lid
XP over Ubuntu
« Gepost op: 2010/02/04, 12:57:43 »
Eey,

Ben nieuw hier, mijn naam is Jurri, ik werk met een ubuntu speciaal gemaakt voor de eee pc, wat ik dus ook heb, ik kwam in aanraking met Ubuntu via een maat van mij, die had toen die tijdt een slecht werkende Ubuntu, was itiliaans en geluidskaart deed het niet, dit heb ik allemaal gefixt toen die tijdt, nu heb ik ubuntu zelf op mijn mini flaptop geinstaleert, met veel moeite wifi aan de praat gekregen, maar Ubuntu bevalt mij nu hellemaal niet, ik kom er niet meer uit, er wordt ook zoveel zooi op google gegooid, de een zegt dit, de ander dat  ??? heeft iemand een linkje voor mij met een nederlandse tutrial voor het verwijderen van Ubuntu, en het herinstaleren van XP, waar deze mini flaptop al eerder op heeft gedraaid.
Groetjes,

Jurri   O0

Re: XP over Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/04, 13:02:34 »
Het is een mini laptop, ik neem aan dat je dus geen cd speler hebt?
Als je die wel hebt (bijvoorbeeld extern), dan stop je gewoon de Windows cd erin en installeer je hem gewoon op de gebruikelijke manier.

Beschik je niet tot een cdspeler voor je laptop, dan kan ik je deze link geven:
http://wiki.eeeuser.com/windowsxpusb

(Ik ga ervan uit dat je een Windows XP cd hebt, hoe je deze kan downloaden mogen we je niet mee helpen ;))
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline vaag13

  • Lid
Re: XP over Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/04, 13:09:15 »
eey ik heb een externe cd speler, maar op een of andere manier pakt hij hem niet, heb al gebrobeert om de xp cd als boot op te starten ;)
Mischien.... Moet ik eerst de driver instaleren van de dvd speler, maar die kon ik ook al niet vinden voor Ubuntu (Samsung SE-S224)
groetjes,

Jurri
« Laatst bewerkt op: 2010/02/04, 13:12:09 door vaag13 »

Re: XP over Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/04, 13:19:35 »
Ik denk dat drivers voor de speler weinig uitmaken, Ubuntu is nog nieteens opgestart als je hem van de cd opstart.. De drivers zijn dan dus niet geladen.

Kan je van een andere computer wel opstarten met die cd?
Zo ja, zeg de computer hem op te starten van een ander medium? (Ik denk dat je USB moet nemen aangezien een externe cd speler met een usb is verbonden, je kan ook een andere proberen)

Zo nee, is het een legitieme Windows cd? (Als dat niet het geval is, ik denk dat je dan een andere moet downloaden.. Heb je het .iso bestand gebrand? Je kan niet zomaar de bestanden kopieren en plakken op de cd)
(Als de cd wel opstart met een andere computer is de laatste vraag over de legitimiteit van de cd natuurlijk totaal niet relevant ;))
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline vaag13

  • Lid
Re: XP over Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/04, 13:26:14 »
 het is een legaale cd van xp ,ik denk dat ik wel weet waar het aan licht, gister toen ik hem aansloot, ben ik de usb kabel vergeten in de usb poort te drukken, sorry te diep in het glaasje gekeken  :rolleyes: ff uit-testen als dit echt zo het geval is.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: XP over Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/04, 13:32:54 »
Even over je opmerkingen m.b.t. Ubuntu,
heb je wel de UNR versie gebruikt? (Ubuntu Netbook Release)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline vaag13

  • Lid
Re: XP over Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/04, 14:08:41 »
Ik neem aan dat ik een unr versie heb, ik heb eeebuntu gedownload, die is speciaal gemaakt voor mijn flaptop een eee-pc, maar ik blijf maar tegen problemen aanlopen waar ik niet uit kom, zo doen mijn cam('s) niet in Amsn, ik weet dit is een bug, maar hoe ik het moet repareren geen id, al 10 talen pogingen gedaan, en mijn beeld blijft ingestelt staan op een 9 inch scherm, terwijl ik een 11 inch scherm heb, en een functie om dat te veranderen is der niet, en mijn engels is gebrekig dus aan als die engelse sites heb ik niks om te onderzoeken wat er nu aan de hand is, en zo zijn er nog wel wat problemen waar ik tegenaan loop.
groetjes,

Jurri

Re: XP over Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/08, 13:17:04 »
Zit er geen recovery-partitie op je Eee?

Offline xubxub

  • Lid
Re: XP over Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/08, 16:34:59 »
Ik kan me voorstellen, dat je op Ubuntu bent uitgekeken. Maar om nu (terug) te gaan naar XP.
Ik heb het al hier eerder gezegd. Voor mij is dit forum-gedeelte vooral bedoeld om mensen verder
te helpen met Ubuntu.
Wil je per se terug naar Windows omdat iets tegen zit in Ubuntu of wil je terug naar Windows omdat je
XP zo geweldig vond en nu eigenlijk nog vind?
Persoonlijk ben ik steeds minder gecharmeerd van de laatste moves van Ubuntu.
Het wegdoen van GIMP in de komende release. Yahoo instellen als standaard zoekmachine.

groet,

Xubxub

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: XP over Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/08, 16:39:39 »
Het wegdoen van GIMP in de komende release. Yahoo instellen als standaard zoekmachine.
Gimp kan je na de installatie gewoon installeren, er was alleen ruimte nodig om alles op één CD te houden, dus moest er een programma uit.
Ook de zoekmachine kan je gewoon aanpassen ........
Het enige nadeel, je bent minimaal 30 seconden langer bezig met installeren en configureren :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: XP over Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2010/02/08, 16:42:29 »
@Xubxub

Wie zijn wij om te bepalen aan welk OS iemand de voorkeur heeft?
Als iemand Ubuntu heeft geïnstalleerd, dan moet hij toch ook hulp krijgen met het ongedaan maken van deze actie?

Waar gaat het precies fout eigenlijk?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline xubxub

  • Lid
Re: XP over Ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2010/02/12, 19:39:43 »
Natuurlijk mogen mensen kiezen voor Windows als ze dat goed dunkt. Maar
het blijft natuurlijk de vraag of dit thuis hoort bij een forum-gedeelte met als
titel Ubuntu Nederlands > ondersteuning > installatie. Anders had er ook zo iets moeten staan
als de-installatie.

Verder heb ik het idee, dat mensen vlug ge-irriteerd raken als er even iets tegen zit en willen ze gauw
terug naar het oude. Men is het oude vertrouwen aan het verlaten en weet nog niet zo goed de weg in
het nieuwe. Men wordt onzeker en wil naar het oude terug grijpen. Ik ben van mening dat Ubuntu-kenners nieuwelingen vertrouwd moeten maken met Ubuntu. Als wij ze helpen om terug te gaan, zullen ze Ubuntu nooit omarmen.

Als ze echt naar een tijd serieus Ubuntu een kans gegeven hebben, dan kunnen ze nog geholpen worden met Windows.

xubxub