Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: minimaliseren Firefox in Kubuntu 18.04  (gelezen 810 keer)

minimaliseren Firefox in Kubuntu 18.04
« Gepost op: 2019/01/10, 17:21:12 »
Het volgende probleem.

In Kubuntu 18.04 open ik Firefox. Ik wil firefox ook normaal kunnen minimaliseren. DAn ben ik gewend dat de openstaande pagina als een "tegel" (of hoe zo een ding ook heten mag) verdwijnt in de werkbalk onderin. In plaats daarvan verdwijnt de pagina naar weet ik veel waar. Deze moet nog ergens open staan want de pagina is niet afgesloten. Dat klopt ook want als ik het ubuntu forum weer selecteer/open, sta ik nog gewoon ingelogd.

Hoe krijg ik dit zo ingesteld dat ik bv firefox weer normaal kan minimaliseren ?
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline MKe

  • Lid
Re: minimaliseren Firefox in Kubuntu 18.04
« Reactie #1 Gepost op: 2019/01/10, 17:32:31 »
Weet je zeker dat je de taakbalk wel aan hebt staan in het paneel? Je kunt geloof ik ook met super+tab geminimaliseerde programma's vinden. Ik heb nu geen KDE geinstalleerd, dus kan het ff niet testen.

Re: minimaliseren Firefox in Kubuntu 18.04
« Reactie #2 Gepost op: 2019/01/10, 17:34:00 »
"super+tab" de tab weet ik te vinden edoch waar zit de "super" ? Hoe zet ik de taakbalk aan in een paneel en hoe check ik dat?
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline MKe

  • Lid
Re: minimaliseren Firefox in Kubuntu 18.04
« Reactie #3 Gepost op: 2019/01/10, 17:46:41 »
"super+tab" de tab weet ik te vinden edoch waar zit de "super" ? Hoe zet ik de taakbalk aan in een paneel en hoe check ik dat?
Super is vaak de windowstoets.
Zie je andere programma's wel in de balk? Je zou FF ook moeten zien als hij niet geminimalieerd is. Kun je dat checken?
Je kan hier meer vinden over taakbalken en panelen e.d.: https://docs.kde.org/trunk5/nl/kde-workspace/plasma-desktop/panel.html
« Laatst bewerkt op: 2019/01/10, 17:49:25 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: minimaliseren Firefox in Kubuntu 18.04
« Reactie #4 Gepost op: 2019/01/10, 21:52:15 »
"super+tab" de tab weet ik te vinden edoch waar zit de "super" ? Hoe zet ik de taakbalk aan in een paneel en hoe check ik dat?
Super is vaak de windowstoets.
Zie je andere programma's wel in de balk? Je zou FF ook moeten zien als hij niet geminimalieerd is. Kun je dat checken?
Je kan hier meer vinden over taakbalken en panelen e.d.: https://docs.kde.org/trunk5/nl/kde-workspace/plasma-desktop/panel.html

nee, ik zie niets in de balk. Het is een verse installatie en ik heb nog nergens aan zitten prutsen dus geen idee wat hier mis is gegaan.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline MKe

  • Lid
Re: minimaliseren Firefox in Kubuntu 18.04
« Reactie #5 Gepost op: 2019/01/10, 21:58:29 »
Ik denk idd dat je de taak widget mist op het panel. Die moet je denk ik toevoegen. Ik heb zelf al een tijdje niet meer met KDE gewerkt, dus ik kan je er geen handleiding voor geven. Sorry.  Het is wel te googlen denk ik.

Re: minimaliseren Firefox in Kubuntu 18.04
« Reactie #6 Gepost op: 2019/01/10, 22:12:54 »
Ik denk idd dat je de taak widget mist op het panel. Die moet je denk ik toevoegen. Ik heb zelf al een tijdje niet meer met KDE gewerkt, dus ik kan je er geen handleiding voor geven. Sorry.  Het is wel te googlen denk ik.

Het was het widget: takenbeheer. Nog altijd geen idee hoe dat widget heeft kunnen ontbreken daar ik er niet aan heb geprutst en dit standaard er altijd wel in zit. Mijn dank
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Re: minimaliseren Firefox in Kubuntu 18.04
« Reactie #7 Gepost op: 2019/01/11, 12:40:01 »
In mijn bescheiden mening: mogelijk per ongeluk over de taakbalk heen gesleept of het verkeerde gesloten.
Is mij ook al meerdere keren overkomen  ^-^
Ik zet dus ook meestal de gadgets vast.

In mijn bescheiden mening heeft u er gelijk in dat zoiets heel makkelijk kan gebeuren. Ik heb ook al meer als eens een installatie helemaal opnieuw gedaan omdat ik per ongeluk iets had aangeraakt dat ik niet meer terug kon draaien omdat ik gewoonweg niet wist hoe en wat en waar.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.