Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Email adres gehackt op het Engelse Linux forum  (gelezen 1282 keer)

Offline yJi

  • Lid
Email adres gehackt op het Engelse Linux forum
« Gepost op: 2016/03/01, 12:03:48 »
Mijn email adres zou gehackt zijn door een hacker op de Linux Mint forumsite.

Ik zeg niet dat dit niet kan, maar volgens dat bericht hebben ze mijn paswoord nog steeds niet vanwege de versleuteling.
Daar zeggen ze dat ik weer ander email adres dient te  nemen, maar heb nog steeds geen vreemde berichten gehad dan alleen dit berichtje van de
linux mint forumsite?

Ik kopiëer dat daarom al dus niet!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline vanadium

  • Lid
Re: Email adres gehackt op het Engelse Linux forum
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/01, 12:26:56 »
Het zou volstaan om je paswoord van je email eens te veranderen om terug volledig zeker te zijn. Een ander email adres nemen is zeker niet aan de orde.

Re: Email adres gehackt op het Engelse Linux forum
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/01, 13:44:46 »
Ik zeg niet dat dit niet kan, maar volgens dat bericht hebben ze mijn paswoord nog steeds niet vanwege de versleuteling.
Het klink ook een beetje als een hoax-mail.
Forumpasswords zijn gewoon vrij eenvoudig te de-cripten. Zelf weleens uitgeprobeerd. En als ik dat al kan, wat voor een sul van een hacker is dat dan? =D

Ik kopiëer dat daarom al dus niet!
Staat er in die mail toevallig om je wachtwoorden aan te passen ook een link? Want dan ben ik wel benieuwd naar die link.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Email adres gehackt op het Engelse Linux forum
« Reactie #3 Gepost op: 2016/03/01, 13:57:56 »
Tja,phishing email..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Email adres gehackt op het Engelse Linux forum
« Reactie #4 Gepost op: 2016/03/01, 14:14:06 »
Volgens mij haal je dingen door elkaar.

Uit het Linux Mint-blog:
Citaat
It was confirmed that the forums database was compromised during the attack led against us yesterday and that the attackers acquired a copy of it. If you have an account on forums.linuxmint.com, please change your password on all sensitive websites as soon as possible.

The database contains the following sensitive information:

    Your forums username
    An encrypted copy of your forums password
    Your email address
    Any personal information you might have put in your signature/profile/etc…
    Any personal information you might written on the forums (including private topics and private messages)

People primarily at risk are people whose forums password is the same as their email password or as the password they use on popular or sensitive websites. Although the passwords cannot be decrypted, they can be brute-forced (found by trial) if they are simple enough or guessed if they relate to personal information.

Out of precaution we recommend all forums users change their passwords.

While changing your passwords, please start with your email password and do not use the same password on different websites.
Bron: http://blog.linuxmint.com/?p=3001

Re: Email adres gehackt op het Engelse Linux forum
« Reactie #5 Gepost op: 2016/03/01, 14:15:56 »
Citaat
People primarily at risk are people whose forums password is the same as their email password or as the password they use on popular or sensitive websites. Although the passwords cannot be decrypted, they can be brute-forced (found by trial) if they are simple enough or guessed if they relate to personal information.

Maar om dit te weten is geen email of waarschuwing nodig, toch?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Email adres gehackt op het Engelse Linux forum
« Reactie #6 Gepost op: 2016/03/01, 15:52:24 »
Mijn email adres zou gehackt zijn door een hacker op de Linux Mint forumsite.
Klopt, volgens de officiële berichtgeving is de forum database bij een hack van de Linux Mint website gestolen. De forum database bevat je gebruikersnaam, emailadres, een versleutelde versie van je wachtwoord en meer persoonlijke informatie (waaronder privé berichten).

Deze database is te koop aangeboden op internet (voor ongeveer 85$). Je kan er dus van uitgaan dat het emailadres wat je hebt gebruikt om te registreren op het Linux Mint forum kan worden misbruikt. Bijvoorbeeld voor het versturen van reclame maar eventueel ook andere narigheid gericht op Mint gebruikers. Pas hiervoor op (als je hetzelfde emailadres blijft gebruiken).

Je forum wachtwoord is niet direct te misbruiken maar het is zeker niet uit te sluiten dat een koper van de forum database wachtwoorden weet te achterhalen! Daarom is het van belang je wachtwoord te wijzigen op alle sites waar je dit (zelfde) wachtwoord gebruikt (niet alleen op het Linux Mint forum), zeker als je hetzelfde wachtwoord gebruikt voor je e-mailadres moet je deze direct wijzigen (je e-mailadres staat ook in de gestolen database).
« Laatst bewerkt op: 2016/03/01, 16:31:58 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Offline yJi

  • Lid
Re: Email adres gehackt op het Engelse Linux forum
« Reactie #7 Gepost op: 2016/03/02, 09:47:21 »
Citaat
People primarily at risk are people whose forums password is the same as their email password or as the password they use on popular or sensitive websites. Although the passwords cannot be decrypted, they can be brute-forced (found by trial) if they are simple enough or guessed if they relate to personal information.

Maar om dit te weten is geen email of waarschuwing nodig, toch?

Mijn naam en zeker mijn pw's zijn overal anders, nergens hetzelfde en die van mijn emailadres zelfs nog beter versleuteld.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Email adres gehackt op het Engelse Linux forum
« Reactie #8 Gepost op: 2016/03/02, 10:26:02 »
Mijn naam en zeker mijn pw's zijn overal anders, nergens hetzelfde en die van mijn emailadres zelfs nog beter versleuteld.
Dan is er voor jou dus niks aan de hand, en hoef je je geen zorgen te maken over de beveiliging van je e-mailadres.  :)