Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Audio bestanden vergelijken  (gelezen 1653 keer)

[Opgelost] Audio bestanden vergelijken
« Gepost op: 2012/07/18, 13:24:18 »
Goeie middag,

Ik ben op zoek naar een verkennen met twee schermen naast elkaar, waarin ik op een eenvoudige manier audio bestanden kan vergelijken.
Ik ken free commander en total commander, maar die laten niet de bitrate zien van de bestanden en dat is juist waar het mij om gaat.
Ik wil mijn muziek collectie opschonen, en alle dubbele bestanden weggooien. Het zou prettig zijn , dat ik de bitrate kan zien, zodat ik de bestanden met de laagste bitrate kan verwijderen.

Is er iemand die zo'n programma kent?

groetjes, Tukkie
« Laatst bewerkt op: 2013/05/29, 13:47:17 door tukkierazcall »

Offline Gamer

  • Lid
Re: Audio bestanden vergelijken
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/21, 22:51:01 »
Ik kan zo'n programma niet.
Maar kan je het ook niet zien met het programma waar je de muziek in afspeeld?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Audio bestanden vergelijken
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/21, 22:57:28 »


Krusader staat in softwarecentrum

Re: Audio bestanden vergelijken
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/22, 20:04:20 »
Hoi,

In programma's welke muziek afspelen kan ik het wel zien, maar om de zaak goed op te schonen is het natuurlijk wel prettig, dat ik 2 schermen naast elkaar heb om te vergelijken.
Dan kan ik in een oogopslag zien wat de bitrate is, en dan is het een kwestie van de bestanden met de laagste bitrate weg te gooien.
Ik zal krusader eens proberen. Zien of dat voldoet.

In elk geval bedankt voor jullie reacties.

Tukkie

Offline Bloom

  • Lid
Re: Audio bestanden vergelijken
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/22, 20:16:18 »
Gewoon rechtsklikken op een audiobestand, dan Eigenschappen en dan het tabblad Audio toont de gegevens.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Audio bestanden vergelijken
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/22, 20:19:35 »
Het vergelijken van twee gelijke mp3 maar met verschillende bitrates kan heel gemakkelijk met krusader, immers, meer info per seconde zorgt voor een groter  bestand.   

Re: Audio bestanden vergelijken
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/23, 21:20:07 »
Hoi,

Ik kan ook gewoon rechtsklikken, maar ik wil mijn verzameling, zo'n 10 Terabyte gaan opschonen.
Dan is het niet echt doenbaar, om elke file rechts te klikken,
Ik ben nu 63, dus dat haal ik niet meer in deze wereld.
Ik zoek dus een snellere manier.

Offline Gamer

  • Lid
Re: Audio bestanden vergelijken
« Reactie #7 Gepost op: 2012/07/24, 22:42:10 »
Ik weet niet in welk programma de muziek word afgespeeld.
Maar ik maak zelf gebruik van Rhythmbox. Daar kan je instellen dat hij ook de bitrate moet laten zien.
En dan is het een kwestie van sorteren op tietel. Dan komen de dubbele nummers vanzelf onder elkaar te staan. Dan wel even opletten of het dan ook van de zelfde  artiest is.
En dan de ongewenste nummers weg gooien.

En als ik het goed begijp is Krusader een file explorer. Dan kan je net zo goed de standaard file explorer van ubuntu gebruiken, (nautulis) en het venster splitsen. Of twee naast eklaar zetten.

« Laatst bewerkt op: 2012/07/24, 22:43:48 door Gamer »

Re: Audio bestanden vergelijken
« Reactie #8 Gepost op: 2012/07/25, 01:30:07 »
Alleen als je Krusader installeert dan krijg je wel de nodigeKDE-bibliotheken en dat wil je juist voorkomen: https://sites.google.com/site/computertip/fatalevergissingen#TOC-Vermeng-geen-werkomgevingen:-kies-of-Ubuntu-Gnome-of-Kubuntu-KDE-