Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nieuwe installatie kapot na een paar keer uitvallen tijdens opstarten  (gelezen 712 keer)

Offline putor

  • Lid
    • barbellphysics
dag allemaal,

zaterdag een schone installatie gedaan van 10.04 en sinds gisteren is hij compleet jaak. Telkens als de stekker van mijn pc er een tijdje uit is geweest valt hij uit tijdens het opstarten. Dat is zo een paar keer gebeurd en nu doet hij niets meer.

Naar recovery moowd gegaan, daar browken packages gefixt en normale boet geresioemt. geen resultaat. Hij start wel op naar een tekstmodus, maar daarvan ken ik niet genoeg om zo alles te herstellen.

iemand een idee, of gewoon opnieuw installeren?
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: nieuwe installatie kapot na een paar keer uitvallen tijdens opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/04, 12:06:57 »
Heb je een laptop of een desktop?
En wat bedoel je precies met uitvallen? Gaat de pc ineens helemaal uit, of loopt hij vast, iets anders?
Als hij echt helemaal uitvalt, dan zou het wel eens een hardwareprobleem kunnen zijn.

Offline putor

  • Lid
    • barbellphysics
Re: nieuwe installatie kapot na een paar keer uitvallen tijdens opstarten
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/04, 13:30:46 »
Heb je een laptop of een desktop?
En wat bedoel je precies met uitvallen? Gaat de pc ineens helemaal uit, of loopt hij vast, iets anders?
Als hij echt helemaal uitvalt, dan zou het wel eens een hardwareprobleem kunnen zijn.

hij valt echt helemaal uit. Waarschijnlijk een hardware probleem. Vanaf dag 1 deed mijn moederbord dat bij het aansluiten van sommige hardware ook (vooral mp3 spelers).

Nu heeft dat uitvallen tijdens het opstarten mijn ubuntu installatie om zeep geholpen.
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

Re: nieuwe installatie kapot na een paar keer uitvallen tijdens opstarten
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/04, 13:37:20 »
Citaat
Heb je een laptop of een desktop?

Johan vroeg bovenstaande, antwoord daar ook eens op.
ps. ook wat meer specs van je pc.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)