Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met netwerkverbinding na inactiviteit  (gelezen 841 keer)

boterbram

  • Gast
Problemen met netwerkverbinding na inactiviteit
« Gepost op: 2008/01/31, 22:53:00 »
Hallo

Ik heb een probleem met (x)ubuntu, altijd al gehad op deze computer maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen omdat er geen duidelijk errors worden getoond.

Het probleem doet zich voor als ik iets over het netwerk doe (bestanden ophalen van andere computer via samba, downloaden van internet, films kijken, maakt niet uit) en mijn muis niet beweeg. Eerst lijkt het nog goed te gaan, beweeg ik de muis een halve minuut ofzo niet en daarna weer wel, geen probleem. Wacht ik langer met het bewegen ervan (vaak als mn screensaver is gestart) dan valt de connectie weg en kan ik daarna mn muis alleen nog maar bewegen alsof de computer erg druk bezig is, terwijl hij programma's nog wel normaal opstart, dus zonder erge vertraging. Het probleem is alleen op te lossen door te herstarten (voor zover ik weet). Ik heb ctrl+alt+Backspace geprobeerd en ook opnieuw inloggen, maar alleen rebooten helpt.

Iemand enig idee?

Netwerkkaart:
Property   Value   
Description   Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC - Packet Scheduler Miniport   


Mvg
Bram

Problemen met netwerkverbinding na inactiviteit
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/05, 20:29:31 »
Ik stel voor dat je de test nog eens doe maar doe ook een terminal-venster open.

Tik dan als de computer hapert in de terminal het volgende in "top" druk op "q" en copieer en plak hier wat er dan in de terminal staat.