Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Community meeting voorjaar 2010?  (gelezen 2367 keer)

Offline Double12

  • Lid
Community meeting voorjaar 2010?
« Gepost op: 2010/01/13, 22:52:08 »
Het lijkt mij een leuk idee om dit voorjaar eens een community meeting te houden. Forumleden kunnen elkaar eens in het echt ontmoeten en gedachten uitwisselen. Zo ontstaan nieuwe initiatieven en leer je je medeforumleden eens op een andere manier kennen. Daarnaast is zo'n community meeting alvast een opwarmertje voor de release parties van Ubuntu 10.04, waarbij we eigenlijk de hele community wel nodig hebben. ;)

Ik stel me voor dat je zo'n meeting rond maart houd (het is dan net iets warmer dan nu). Te denken valt aan het huren van een ruimte, andere mogelijkheden zijn een partytent (brr) of een horeca-locatie. Maar als iemand een ander idee heeft, laat maar horen.

Lijkt jullie dit een leuk idee? Iedereen die hieraan wil meewerken of hierover wil meedenken is daartoe van harte uitgenodigd.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/13, 22:54:08 door Double12 »

Offline Double12

  • Lid
Re: Community meeting voorjaar 2010?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/13, 22:56:46 »
Ja, ik leef nog in het verleden XD Heb het net al even aangepast.

Offline joop13

  • Lid
Re: Community meeting voorjaar 2010?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/14, 00:44:01 »
1. Ik zie dat Arie, gelukkig, weer terug is!!!
2. Het lijkt me heel leuk om wat meer mensen te ontmoeten die ik op het forum ook al ken. Ik prijs me gelukkig dat ik ook de Ubuntu-Guru al twee zaterdagen heb meegemaakt en zou graag meer mensen leren kennen.
3. Het liefst heb ik de meeting ergens eind mei/juni omdat ik bijna alle zaterdagen tot die tijd moet besteden aan mijn hobby, scheidsrechter.

Kortom ik vind het een geweldig initiatief wat ik, natuurlijk, het liefst in het midden van het land zou hebben.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Community meeting voorjaar 2010?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/14, 08:08:59 »
Kortom ik vind het een geweldig initiatief wat ik, natuurlijk, het liefst in het midden van het land zou hebben.
+1

Offline Double12

  • Lid
Re: Community meeting voorjaar 2010?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/14, 14:11:17 »
@Joop13: Mei/juni is ook een mogelijkheid. Het is dan ook wat warmer, dus kan er eerder iets buiten worden gedaan. Houd er wel rekening mee dat iedereen ook al druk is met het organiseren van release parties in mei.

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: Community meeting voorjaar 2010?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/14, 15:24:59 »
Ik zou toch wel zuid/midden willen kiezen om onze belgische vrienden ook mee te krijgen.

Verder vind ik maart toch beter omdat dat voor de releaseparty is.
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Offline joop13

  • Lid
Re: Community meeting voorjaar 2010?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/14, 15:36:14 »
Ik zou toch wel zuid/midden willen kiezen om onze belgische vrienden ook mee te krijgen.

Verder vind ik maart toch beter omdat dat voor de releaseparty is.
En dan vind ik mei/juni weer beter omdat we dan ook wat ervaringen kunnen uitwisselen over Lucid Lynx =D =D
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline mrGee

  • Lid
Re: Community meeting voorjaar 2010?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/14, 17:07:23 »
Mei vind ik ook wat beter, kunnen we meteen wat ervaringen over ubuntu inzet in
Afrika uitwisselen  =D

Lokatie vind ik persoonlijk niet zo belangrijk, ik plof er toch wel heen.
Wellicht de plaats centraliseren tussen allen die interesse tonen.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Re: Community meeting voorjaar 2010?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/14, 21:09:32 »
Hm, interessant. Misschien is het een idee om er een vertaaldag/weekend van te maken? Ik roep ook maar wat he.
Ik meen namelijk dat dat ooit wel eens gedaan is en dat het beregezellig was. Pols JanC maar eens.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: Community meeting voorjaar 2010?
« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/15, 17:59:09 »
I'm in.

Offline Double12

  • Lid
Re: Community meeting voorjaar 2010?
« Reactie #10 Gepost op: 2010/01/15, 21:32:18 »
Afgezien van de datum waarop de meeting zou worden gehouden, hebben jullie ideeën voor een opzet of locatie?


Hm, interessant. Misschien is het een idee om er een vertaaldag/weekend van te maken? Ik roep ook maar wat he.
Ik meen namelijk dat dat ooit wel eens gedaan is en dat het beregezellig was. Pols JanC maar eens.
Dat is ook een mogelijkheid, een vertaalsprint of een documentatiesprint. Alleen is zo'n evenement vooral gezellig voor een kleinere groep mensen die hier aan mee wil werken, en niet voor de hele community. Maar wie weet kan het één en ander gecombineerd worden, een community meeting met daarna een vertaalsprint? Of op een andere datum eens een vertaalsprint?

Offline Double12

  • Lid
Re: Community meeting voorjaar 2010?
« Reactie #11 Gepost op: 2010/01/29, 11:02:11 »
Het plan is om de community meeting 's avonds na de landelijke releaseparty te houden, op 29 mei 2010. Iedereen is dan toch bij elkaar, er hoeft niet twee keer gereisd te worden. Op releaseparties is het vaak nogal druk - dat hoort ook - en heeft niet iedereen tijd om met elkaar te praten.

Het idee is dat iedereen na de release party ergens naar eigen keus kan eten - smaken verschillen en we passen toch niet met de hele community in één restaurant.

Hierna kan er dan een social event georganiseerd worden, waar iedereen bij elkaar komt. Dit kan bijvoorbeeld in een café worden gehouden.

Wie zou zo'n community meeting willen organiseren? Dit houdt in: reserveren van locatie (bijv. café), wellicht een zeker programma verzinnen en werving ervoor maken op het forum en op de release party.