Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met opstarten van distro's in het grubmenu  (gelezen 511 keer)

Problemen met opstarten van distro's in het grubmenu
« Gepost op: 2017/10/24, 12:52:27 »
Hallo,   ik heb een pc met 2 interne schijven,  op de  1* schijf staat Mint en Swap en Windows 10, daar geen probleem.
Op de 2*  interne schijf staat  de Pers.  map van Mint maar daar gaat het nu niet over.
Omdat ik toch wel weer eens wilde rond neuzen in de Ubuntu - familie, besloot ik er wat Ubuntu - distro's naast te zetten.
Dus 3 partities gemaakt met  Xubuntu  met de opstartlader op sdb 2 / .  ( 2* schijf )
Ubuntu met de opstartlader op sdb 3.    ( 2* schijf )
Lubuntu met de opstartlader op sdb 4.   ( 2* schijf )
In het grub menu dus de volgorde,  Mint / Windows / Xubuntu / Ubuntu / Lubuntu.
En daar komt het met opstarten, soms gaat het goed , echter meestal niet.
Wil ik b.v.  naar Ubuntu, dan ga ik naar beneden met de regel daar heen en druk op Enter.
Vervolgens schiet de regel omhoog en start dan Xubuntu op en wil ik naar Lubuntu dan start Ubuntu op.
Lekker dan, vervolgens moet ik dan weer herstarten  en probeer het dan met Ubuntu en dan gaat de regel na Enter naar Xubuntu en start daar.
Uiteraard heb ik al wat andere toetsen borden getest ,  ook dat maakte niets uit.
Soms gaat het wel goed, dus ik begrijp er niets van al moet ik zeggen dat ik nog wel een beginner ben.
Kortom, wat doe ik niet goed en herkent iemand dit probleem ?
Alle tips zijn welkom.      Vr.  gr.   Oldtimer  :|
Op een Puch, komt de tijd Terug.