Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LAMP handmatig verwijderen  (gelezen 913 keer)

LAMP handmatig verwijderen
« Gepost op: 2016/07/14, 15:49:58 »
Ik heb de harde schijf van mijn vorige computer in een externe behuizing geplaatst.

Als ik nu probeer te booten vanaf deze harde schijf lukt dit niet door een error met Apache.  Ik heb namelijk LAMP geïnstalleerd (sudo tasksel) op deze harde schijf.   

´Appeltje, eitje´... ik start op vanaf mijn nieuwe computer en verwijder de inhoud  van: var/www/html/...

(dit zijn een paar Wordpress installaties)

Dit is echter niet voldoende, ik kan nog niet steeds booten vanaf deze harde schijf (wederom Apache). Ik wil daarom nu LAMP in z´n geheel verwijderen. Omdat ik niet kan booten vanaf deze harde schijf moet ik dit handmatig doen.

Dus deze verwijderen...

1. Apache
2. MySQl
3. PHP

Vraag:  is dit een juiste manier om het probleem op te lossen of zijn er betere methodes?

De log-files van Apache maken mij niet duidelijk wat er precies fout gaat.

(PS. Ik vraag een beetje naar de bekende weg... maar ik wil geen fouten maken en zo doende nog verder van huis te belanden)
« Laatst bewerkt op: 2016/07/14, 15:53:54 door tomatito »
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Re: LAMP handmatig verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2016/07/14, 21:57:12 »
Hallo, zeg ook even wat de foutmelding van Apache precies is. Ten tweede lijkt het me niet voldoende om genoemde Apache/etc. installaties met de hand te verwijderen, het installeren van een LAMP-server (heb dat eergisteren nog gedaan) heeft toch de nodige voeten in de aarde, qua permissies en afhankelijkheden en zo.

Heb je een goede reden om je LAMP-server vanaf die oude en nu dus externe harde schijf te starten? Een optie is natuurlijk die LAMP-server opnieuw te installeren op je nieuwe interne harde schijf, dan ben je van al dat gedoe af! Is dat geen optie, dan kun je overwegen de LAMP-server opnieuw op de oude externe schijf te installeren, dus de bestaande boel te overschrijven. Mogelijk dat je dan wel kunt starten vanaf die schijf. Een Wordpress-installatie in /var/www/html zou dat volgens mij moeten kunnen overleven. Maak niettemin altijd een backup alvorens je dit soort toeren gaat uithalen.

Re: LAMP handmatig verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2016/07/19, 00:06:10 »
Bedankt voor je antwoord. De tijd ontbreekt mij op dit moment om alle door jouw genoemde opties te doorlopen.

Citaat
Heb je een goede reden om je LAMP-server vanaf die oude en nu dus externe harde schijf te starten?

Stiekem vind ik het gewoon leuk om te doen  ;) En ik kan het niet uitstaan dat dit niet lukt  :evil:

Enige reden is dat mijn printers nog niet werken vanaf mijn nieuwe computer. Gaat ook weer van alles fout.

Inmiddels op advies van een vriend (zeer computervaardig) bestanden handmatig verwijderd. Maar ik kan helaas nog niet steeds niet booten.

Ik wil eerst even kijken wat er in de log files van het booten/opstarten (hoe noem je dat  ???) staat .

(Mocht het je interesseren: op mijn oude computer heb ik per ongeluk een spatie geplaatst achter de naam van de Wordpress map, toen ging alles op tilt... geen probleem dacht ik nog... brute force methode... gewoon even opnieuw opstarten... wat dus niet kan/lukt)
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Re: LAMP handmatig verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2016/07/19, 11:41:26 »
Die extra spatie achter de Wordpress-map heeft alleen maar tot gevolg dat je je Wordpress-site niet meer kunt openen ("Kan bestand niet vinden") en moet losstaan van het opstartverhaal.

Zodra je tijd hebt moet je als eerste even die Apache-foutmelding waardoor je niet kunt starten, doorgeven.