Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu eigenwijs (of ik)  (gelezen 5294 keer)

BobvanOijen

  • Gast
ubuntu eigenwijs (of ik)
« Reactie #25 Gepost op: 2005/12/22, 22:05:06 »
Citaat van: Paulus
het vervelende is dat ik niet weet wat ik hiermee moet. Kan ik hier handmatig iets aanpassen? :/
Dit lijstje geeft een overzicht van de gevonden apparaten die aan gesloten zijn op je pci bus in de computer.

0000:00:0a.0 Ethemet controller: Linksys NC100 Network Everywhere Fast Ethernet 101100 (rev 11)
0000:01:05.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation NV5M64 [RIVA TNT2 Mod el 64/Model 64 Pro] (rev 15)

De eerste is je netwerk kaart de twee is je video kaart. De rest is niet interessant.

Paulus

  • Gast
ubuntu eigenwijs (of ik)
« Reactie #26 Gepost op: 2005/12/23, 14:43:32 »
Ja, d

Offline bwog

  • Lid
ubuntu eigenwijs (of ik)
« Reactie #27 Gepost op: 2005/12/24, 13:32:10 »
Zoeken op internet leverde het volgende op: probeer in een terminal: modprobe tulip
(geen hoofdletters).

Als dat niet werkt voeg toe aan bootparameters: acpi=off

Als dat niet werkt, voeg toe aan bootparameters:
acpi=off aclpi=off pci=usepirqmask irqpoll

Voorbeeld: kernal /boot/vmlinuz-2.6.10-5-386 root=/dev/hda1 ro acpi=off aclpi=off pci=usepirqmask irqpoll

Je voegt zaken toe aan de bootparameters door grub te editen. Je kunt grub editen als je de Escape toets gebruikt bij booten (wanneer grub zichtbaar is, enkele malen op ESC drukken).

Paulus

  • Gast
ubuntu eigenwijs (of ik)
« Reactie #28 Gepost op: 2005/12/24, 15:27:59 »
voorlopig ga ik even wat anders doen. misschien kom ik over een half jaar terug als 6.4 definitief is. Na dertig opmerkingen van mij en nog meer antwoorden van jullie allemaal(hartstikke bedankt trouwens =) ) ben ik nog net zover als de elfde van deze maand. Ubuntu staat op pc twee, maar ik kan er niks mee! Ik heb ook nog via het engelse forum geprobeerd, maar ook die konden mij geen steek verder helpen. Jammer, maar helaas. :/ Groetjes en tot ziens. ;)