Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Sitecom Wireless] kan geen verbiding krijgen  (gelezen 6134 keer)

Offline Math.

  • Lid
[Sitecom Wireless] kan geen verbiding krijgen
« Gepost op: 2007/09/10, 07:26:54 »
Ik heb eergisteren een Sitecom 54g Turbo WL-170 (RaLink RT2561/RT61) Wireless netwerkkaartje gekocht voor op m'n laptop. Dit ding hieronder:



In Debian kon hij hem niet vinden, in Ubuntu vond hij hem meteen en zag met dat kaartje ook alle modems in de buurt, maar toch lukt het me niet om er met mijn modem verbinding op te krijgen. Normaal kreeg ik met m'n usb-client voor wireless internet altijd te zien hoe sterk de verbinding was, maar zoals je op de screenshot hieronder kunt zien lijkt de verbinding bij dit kaartje wel heel erg zwak te zijn.



Ik heb m'n laptop zelfs nog naast m'n modem gehad, maar zag nog altijd geen betere verbinding en kon er niet mee inloggen. Iemand een idee...?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
[Sitecom Wireless] kan geen verbiding krijgen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/10, 09:43:34 »
Ralink..... Daar heeft Siegi een oplossing voor:
http://siegie.sin.khk.be/wordpress/2007/04/16/rt2500usb-en-network-manager/

-toevoeging t.b.v. de zoekfunctie van het forum-
Wel de computer nog even herstarten na het toepassen van de tip van siegi, anders werkt het niet.

Offline Math.

  • Lid
[Sitecom Wireless] kan geen verbiding krijgen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/10, 12:07:09 »
Ik was even bang dat het niet ging werken, ik bleef maar geen verbinding krijgen, maar nu ik mijn laptop gereboot heb werkt hij prima! Nu weet ik in ieder geval dat ik dat kaartje niet naar de winkel terug hoef te brengen! pjotr123, siegie bedankt! :D

Offline siegi

  • Lid
[Sitecom Wireless] kan geen verbiding krijgen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/16, 14:18:21 »
Dat van het rebooten zal ik er eens even bij zetten :)

[Sitecom Wireless] kan geen verbiding krijgen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/26, 23:22:46 »
In de console:

sudo /etc/init.d/networking restart

Is wat makkelijker ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline siegi

  • Lid
[Sitecom Wireless] kan geen verbiding krijgen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/28, 18:04:41 »
Inderdaad weet, maar wou eigenlijk een methode opstellen dat je de terminal niet moest aanraken.
Maar zou het er nog kunnen bijzetten want herstarten is ook weeral een gedoe.

Altair

  • Gast
[Sitecom Wireless] kan geen verbiding krijgen
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/13, 17:35:18 »
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik ook voor het eerst begonnen met Linux: Ubuntu 4.07.
Ik heb hetzelfde pcmcia kaartje als de topic starter maar helaas heeft de oplossing van Siegi bij mij niet gewerkt. Ik heb netjes de stappen gevolgd, en al een paar keer nogmaals uitgevoerd en steeds weer gereboot, maar helaas geen verbetering.
Wat me trouwens ook opviel was dat ik op mijn router WPA2 encryptie heb ingeschakeld maar in Ubuntu kan ik alleen WEP selecteren met HEX of ASCII variant, hoe zit dat dan?

Overigens werkt de kaart wel in Windows (met dezelfde WPA2 key), waarmee een hardware probleem zo'n beetje uitgesloten is.

Ik heb ook al de driver 2007_1003_RT61_Linux_STA_v1.1.1.0 gedownload en de readme gelezen maar daar moet ik met mijn minimale kennis van Linux toch echt afhaken :(
Hopelijk heeft iemand nog een goed idee?

Alvast bedankt!

Offline siegi

  • Lid
[Sitecom Wireless] kan geen verbiding krijgen
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/13, 20:52:37 »
De handleiding is alleen maar voor wep beveiliging.  wpa zou ook moeten gaan maar is nog iets moeilijker
Wat mij gemakkelijker lijkt is over te stappen naar de volgende versie van ubuntu 7.10 deze heeft out of the box ondersteuning voor een rt2500 in combinatie met wep wpa wpa2.  
De volgende versie komt op 18/10 uit maar is stabiel.  Dus je zou nu al de release candidate kunnen downloaden en installeren.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
[Sitecom Wireless] kan geen verbiding krijgen
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/13, 22:31:22 »
Goeie tip van Siegi. De Release Candidate (RC) van Ubuntu 7.10 zit hier:
ftp://ftp.tudelft.nl/pub/Linux/releases.ubuntu.com/7.10/ubuntu-7.10-rc-desktop-i386.iso

Als je elke dag de updates binnenhaalt, dan is de RC op 18 oktober, 100 % identiek aan de finale versie van Ubuntu 7.10.

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
[Sitecom Wireless] kan geen verbiding krijgen
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/14, 10:30:41 »
Misschien kan dit helpen: http://www.linuxontdekt.be/2007/08/05/ralink-2500-chipset-in-ubuntu-linux-704/

Jup, zalig om te zien hoe vlot de RT2500 werkt in 7.10 :)

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
ยท Mijn persoonlijke Linux blog

Altair

  • Gast
[Sitecom Wireless] kan geen verbiding krijgen
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/14, 10:44:08 »
Ben op dit moment aan het upgraden, ik heb gisterenavond nog even de cd versie gezien en het ziet er gelikt uit hoor! In mijn n00bness kon ik geen fatsoenlijke manier vinden om vanaf die cd te upgraden dus doe ik het nu via de command "update-manager -d" hehe. Siegi, Pjotr, Scormen, dank voor jullie hulp!
:)

EDIT: Ik kan nu bevestigen dat de Sitecom Wireless PCMCIA kaart als een zonnetje draait op Ubuntu 7.10 Gutsy. Nogmaals bedankt!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
[Sitecom Wireless] kan geen verbiding krijgen
« Reactie #11 Gepost op: 2007/10/14, 14:19:13 »
Mooi zo. Graag gedaan!  :-)