Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nokia  (gelezen 18724 keer)

Nokia
« Gepost op: 2011/10/26, 21:25:06 »
Gelezen op Nu.NL

Nokia toont eerste Windows Phone-toestellen.
Het bedrijf presenteerde de Nokia Lumia 800 en 710. Het toestel is qua uiterlijk gebaseerd op de Nokia N9 en draait op Windows Phone 7.5.

Maakt mij niet blij
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Re: Nokia
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/26, 21:47:52 »
WP7 en hoger is echt super om mee te werken hoor ;) !!

Nokia doet eigenlijk een goede stap daarmee.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Dave

  • Lid
Re: Nokia
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/26, 21:47:53 »
Gelukkig blijven ze ook nog met Symbian leveren dus goed opletten wat je kiest.

Offline Dave

  • Lid
Re: Nokia
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/26, 21:48:43 »
WP7 en hoger is echt super om mee te werken hoor ;) !!

Nokia doet eigenlijk een goede stap daarmee.


Ja tuurlijk. thele bedrijf gaat richting afgrond met die rotzooi.

Re: Nokia
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/26, 21:51:58 »
Mijn vrouw heeft een Nokia N 8 om te communinceren met de computer hebben we nog steeds windows nodig.
Zelfde geld voor TomTom (ook een heel goed apparaat) alleen... helaas.... updaten gaat alleen met windows
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Re: Nokia
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/26, 21:58:39 »
Citaat
Ja tuurlijk. thele bedrijf gaat richting afgrond met die rotzooi.

Dat weet ik nog zo niet.....
Vanuit de Nokia hoek is het  marketing technisch wel slim gedaan denk ik, maar ik, als Linux (Ubuntu) gebruiker word er niet vrolijk van.
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Nokia
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/26, 22:07:29 »
Ik heb geen smartphone en daar voorlopig ook geen behoefte aan, maar ik vind Windows Phone 7.5 er erg goed uit zien. Ik vind het wel jammer dat ze met Meego/Maemo stoppen, want als ik ooit een smartphone zou kopen, zou ik graag een op Linux gebaseerd (of in elk geval open) besturingssysteem willen dat niet uit de koker van 's werelds grootste advertentiebedrijf komt. Misschien kan Tizen deze rol gaan vervullen, maar dat moeten we nog afwachten.

https://www.tizen.org/
« Laatst bewerkt op: 2011/10/26, 22:20:25 door ThomasN »

Re: Nokia
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/26, 22:15:23 »
Gebruik zelf ook een Nokia (eenvoudig type) je kunt het gewoon met een USB kabeltje aan je computer koppelen Ubuntu ziet dat als een USB stick.
Je kunt dan ook data heen en weer schuiven. Lekker makkelijk. Daarvoor had ik ook een Nokia (model koelkast) goeie telefoon, makkelijk te bedienen.
Echt de Nokia telefoons waren (zijn) prima degelijke toestellen.
Jammer dat ze nu getrouwd zijn met MS windows.
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Re: Nokia
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/26, 22:38:32 »
Mijn vrouw heeft een Nokia N 8 om te communinceren met de computer hebben we nog steeds windows nodig.
Zelfde geld voor TomTom (ook een heel goed apparaat) alleen... helaas.... updaten gaat alleen met windows

Hoe kom je daar nu bij ??? Updaten gaat via OTA (Over The Air).

Re: Nokia
« Reactie #9 Gepost op: 2011/10/26, 22:40:03 »
WP7 en hoger is echt super om mee te werken hoor ;) !!

Nokia doet eigenlijk een goede stap daarmee.


Ja tuurlijk. thele bedrijf gaat richting afgrond met die rotzooi.

Dat gingen ze sowieso al. Maar Windows Phone 7.5 is geen slechte keus hoor, het is echt mooi en werkt goed! :)
Maar ik vind het wel mooi dat ze zich minder gaan focussen op die Symbian-zooi.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Nokia
« Reactie #10 Gepost op: 2011/10/27, 07:12:54 »
Toen ik voor het eerst met wp7 werkte dacht ik: dat wil ik ook. Toen ik een maemo  toestel in handen kreeg, dacht ik: dit wil iedereen :rolleyes:

Re: Nokia
« Reactie #11 Gepost op: 2011/10/27, 09:27:36 »
Ik ga toch even de kat uit de boom kijken; ik had mijn zinnen gezet op de HTC Tint maar als Nokia ook zoiets op de markt brengt ga ik op zijn minst even twijfelen. Mocht de prijs nog meevallen  O0 !

Maar onderschat de werkkracht van WP7.5 niet hoor, ze hebben het echt verbeterd dat OS.
Natuurlijk zijn er de, typische, nadelen van een Windows-OS, maar 1 keer je ermee gewerkt hebt .....

Ik vind dat ze bij Nokia een goede zet doen ermee. Mochten ze nu nog een paar Android modellen uitbrengen dan zou het TOP zijn. (dat ze maar eens kijken bij HTC )
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Dave

  • Lid
Re: Nokia
« Reactie #12 Gepost op: 2011/10/27, 16:19:30 »
we gaan het vanzelf zien.
Ze zetten vooral in op de zakelijke markt en het office gebeuren op die telefoons.
Nu vind ik het op een laptop al behelpen laat staan op een mini laptop of nu zelfs een telefoon.
Heb hier nog zo'n mini pc liggen met windows mobiel en ook Word etc. erop. Nou het moet toch wel erg dringend zijn wil je daar een brief of meer op willen maken.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nokia
« Reactie #13 Gepost op: 2011/10/27, 16:22:28 »
Voor mij niet interessant.... Ik ga binnenkort ook zo'n smart-en-verdriet-telefoon kopen, en dat wordt er beslist eentje met Android. Geen twijfel mogelijk.  :)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Nokia
« Reactie #14 Gepost op: 2011/10/27, 16:25:12 »
Voor mij niet interessant.... Ik ga binnenkort ook zo'n smart-en-verdriet-telefoon kopen, en dat wordt er beslist eentje met Android. Geen twijfel mogelijk.  :)
En niet bijv. de Nokia N9(00)?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nokia
« Reactie #15 Gepost op: 2011/10/27, 16:28:15 »
Voor mij niet interessant.... Ik ga binnenkort ook zo'n smart-en-verdriet-telefoon kopen, en dat wordt er beslist eentje met Android. Geen twijfel mogelijk.  :)
En niet bijv. de Nokia N9(00)?

Nee. Alleen een Android-toestel komt voor mij in aanmerking. Vrijheid, veiligheid, flexibiliteit, kortom: Linux!  :)

Offline Dave

  • Lid
Re: Nokia
« Reactie #16 Gepost op: 2011/10/27, 16:34:42 »
Toch weer een paar tientjes voor microsoft dan  >:(

Re: Nokia
« Reactie #17 Gepost op: 2011/10/27, 16:36:01 »
Citaat
Vrijheid, veiligheid, flexibiliteit, kortom: Linux!

Helemaal mee eens.
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Nokia
« Reactie #18 Gepost op: 2011/10/27, 16:38:54 »
Voor mij niet interessant.... Ik ga binnenkort ook zo'n smart-en-verdriet-telefoon kopen, en dat wordt er beslist eentje met Android. Geen twijfel mogelijk.  :)
En niet bijv. de Nokia N9(00)?

Nee. Alleen een Android-toestel komt voor mij in aanmerking. Vrijheid, veiligheid, flexibiliteit, kortom: Linux!  :)

De N9 biedt ook vrijheid, veiligheid, flexibiliteit en Linux. De N9 heeft als nadeel dat Meego al min of meer is doodverklaard en er dus weinig nieuwe apps meer specifiek voor Meego ontwikkeld worden, maar heeft als — in mijn ogen — grote voordeel dat hij niet van Google komt. Wel vind ik de N9 op dit moment veel te duur. Een voorkeur voor een bepaald systeem is natuurlijk erg persoonlijk, maar ik heb voorlopig mijn hoop gevestigd op Tizen. Er zijn inmiddels best wat fabrikanten (en de Linux Foundation) bij betrokken, maar ik hoop dat Intel nu eindelijk eens doorzet en niet de stekker eruit trekt net voor het echt af is.
https://www.tizen.org/

Re: Nokia
« Reactie #19 Gepost op: 2011/10/27, 17:49:36 »
@Thomas: Doodverklaring zegt niks. webOS is ook doodverklaard door een hoop mensen, maar elke dag zie ik nieuwe programma's erbij komen in de App Catalog.

@Pjotr: Ik wil niet lullig zijn, maar als je echt Linux wilt, dan is de N9(00) toch puurder Linux dan Android hoor.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nokia
« Reactie #20 Gepost op: 2011/10/27, 18:38:38 »
@Pjotr: Ik wil niet lullig zijn, maar als je echt Linux wilt, dan is de N9(00) toch puurder Linux dan Android hoor.

Klopt waarschijnlijk ja, maar je hebt dan wel minder flexibiliteit (minder apps).  :)

Re: Nokia
« Reactie #21 Gepost op: 2011/10/27, 20:46:13 »
@Pjotr: Ik wil niet lullig zijn, maar als je echt Linux wilt, dan is de N9(00) toch puurder Linux dan Android hoor.

Klopt waarschijnlijk ja, maar je hebt dan wel minder flexibiliteit (minder apps).  :)

Nee, je hebt alleen minder apps. Het is juist flexibeler omdat je zelfs Kubuntu Mobile kan installeren op de N9(00) wat op een Android-toestel niet kan ;) Dus qua apps heb je gelijk, maar qua flexibiliteit niet.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Nokia
« Reactie #22 Gepost op: 2011/10/28, 07:05:39 »
En ik kan alles uit de debian repos installeren 8-)

Re: Nokia
« Reactie #23 Gepost op: 2011/10/28, 08:47:04 »
En ik kan alles uit de debian repos installeren 8-)

Precies. Alleen al daarom is het puurder Linux.

Re: Nokia
« Reactie #24 Gepost op: 2011/10/28, 10:08:34 »
En ik kan alles uit de debian repos installeren 8-)

Precies. Alleen al daarom is het puurder Linux.

Nuja, ik draai hier ook een N900, en daar kan inderdaad Debian op, maar of je dat dan ook echt wil, is maar de vraag. Echt optimaal is dat toch niet op z'n klein scherm.

De N900 is overigens al een tijd niet meer te koop. En de N9 zal dat waarschijnlijk ook niet lang zijn.
En buiten die 2 telefoons, is er eigenlijk bijna niets goeds meer over, dat geen Android draaid.

Mijn N900 is nu jaar en half oud, maar ik heb totaal geen idee wat m'n volgende wordt, ik wil geen Android, ik zou graag een open systeem willen, dat liefst ook geen 500 euro kost.

Er schiet niet echt veel over vind ik..
« Laatst bewerkt op: 2011/10/28, 14:31:07 door Carharttguy »