Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nokia  (gelezen 18719 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nokia
« Reactie #50 Gepost op: 2011/10/31, 17:09:46 »
Windows mobiel is veilig en op het moment veiliger dan Android en iOS. (....)
Microsoft heeft kwa beveiliging het stukken beter voor elkaar.

Bronnen?

Offline Dave

  • Lid
Re: Nokia
« Reactie #51 Gepost op: 2011/10/31, 17:19:07 »
WP7.5 (en de lagere WP7 ) aanvaarden geen .exe 's juist omwille van dat probleem van virussen en trojanen. Dus dat argument houdt geen steek.

+1
Daar heb je je toch even niet goed ingelezen Pjotr.
Daarbij zijn er ook trojans voor Android in omloop, dus zelfs Android is niet volledig veilig.


Dat werd zelfs al eens beweerd voor auto electronica en in principe zal het allemaal wel kunnen.
Maar ken er echt geen 1 die problemen met een mobiel had vanwege een virus. Met computers daarintegen...
Ik denk dat je een aardige knutselaar moet zijn om zoiets binnen te halen dus zullen de gevolgen ook vrij nihil zijn.

Ooit een navigator gehad op windows mobile. Wanneer er wat teveel gerekend moest worden of een tunnel langer dan een paar honderd meter moest het hele ding gereset worden. Ja das lekker wanneer je de tunnel uitkomt en de ene na de andere afslag zoals bij Geneve.
Was echt een eenmalige reis met windows mobile.



Re: Nokia
« Reactie #52 Gepost op: 2011/10/31, 18:28:58 »
woow als ik een ander OS neem dan Android ga ik met paar stappen terug in de geschiedenis. Ik heb een HTC Magic gehad (Android 1.6) en nu heb ik al ander half jaar HTC Desire. Ik heb hem inmiddels geroot en draait Android 2.3.3. Hoe kunnen mensen voor een product kiezen dat zogenaamd beter is dan Android. Die is er namelijk niet!!! Door Marketing lijken al die producten beter, maar dat zijn ze echt niet.

Offline Dave

  • Lid
Re: Nokia
« Reactie #53 Gepost op: 2011/10/31, 18:42:04 »
Integendeel.
Verreweg het merendeel weet geheel niet waar hun mobiel op werkt.
Alhoewel ik het nu met windows betwijfel gezien de deal. Nu kon er wel eens mee geadverteerd worden waar je het voorheen echt zelf kon opzoeken.
Denk dat er stevig geïnvesteerd word door MS nu bij Nokia om dat windows mobile ook elders op de markt te krijgen.
Op vrijwel alle andere markten was het enkel verliesgevend immers om mee te spelen.


Re: Nokia
« Reactie #54 Gepost op: 2011/10/31, 20:03:11 »
woow als ik een ander OS neem dan Android ga ik met paar stappen terug in de geschiedenis. Ik heb een HTC Magic gehad (Android 1.6) en nu heb ik al ander half jaar HTC Desire. Ik heb hem inmiddels geroot en draait Android 2.3.3. Hoe kunnen mensen voor een product kiezen dat zogenaamd beter is dan Android. Die is er namelijk niet!!! Door Marketing lijken al die producten beter, maar dat zijn ze echt niet.

Hoho, wat een rare post ??? Nu breng je het alsof het een feit is, maar het is puur jou mening. Ik heb Android eveneens gebruikt sinds de HTC Desire en ik ben Android beu. Dusja, ik vind een ander OS beter dan Android (webOS, MeeGo en WP 7).

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Nokia
« Reactie #55 Gepost op: 2011/11/01, 00:30:46 »
Windows mobiel is veilig en op het moment veiliger dan Android en iOS. (....)
Microsoft heeft kwa beveiliging het stukken beter voor elkaar.

Bronnen?

Zal eens kijken of ik de berichten over de beveiliging kan vinden over Windows. Had het ergens gelezen.

kijk eens naar alle virusscanners die er nodig zijn om Android te draaien en dan nog ben je niet 100% veilig.
iOS zit vol met fouten die alle andere systemen al jaren opgelost hebben.
Microsoft is bezig geweest om het systeem veilig te maken en dat doen ze vanwege wat ze op de pc mee maken.


Offline Dave

  • Lid
Re: Nokia
« Reactie #56 Gepost op: 2012/01/26, 23:34:04 »
Citaat
Ja tuurlijk. thele bedrijf gaat richting afgrond met die rotzooi.

Dat weet ik nog zo niet.....
Vanuit de Nokia hoek is het  marketing technisch wel slim gedaan denk ik


http://webwereld.nl/nieuws/109324/nokia-lijdt-megaverlies-.html

Re: Nokia
« Reactie #57 Gepost op: 2012/01/27, 00:13:28 »
Alleen maar beter. Hun beslissingen zijn niet echt geweldig.

-MeeGo eruit
Omdat? Ik denk dat MeeGo een prima plekje had kunnen vinden als mid-range OS tussen Symbian en Windows Phone in. MeeGo op de N9 ziet er ook verbluffend uit en het is dat ik hem los moet kopen en ik verliefd ben op webOS/mijn HP Pre 3, maar anders had ik hem gekocht en dat zegt heel wat want ik ben totaal geen Nokia-fan.

-Windows Phone erin
De beslissing is prima, WP werkt prettig en het design van de Lumia 800 is erg mooi (ook al is het een ripoff van de N9 maar toch). Echter, die knoppen zitten veels te dicht op het scherm. Dat had wel ietsje lager gemoeten, vind ook iedereen. En daar hebben ze ruim de tijd voor gehad om dat van te voren te doen.
Dan komt het tweede punt van kritiek: ONDERSCHEIDING. Een laag als HTC Sense of MotoBlur ofzo hoeft nu ook weer niet, maar iets meer dan een Nokia Drive-app en 2e muziekspeler (iets met een wiel en uitvinden) is niet bepaald onderscheidend. Wil niet zeggen dat de concurrentie het zoveel beter doet, maar als je hoge ogen hebt op zoiets, dan moet je toch iets meer onderscheiding toevoegen. Het is dat het design nog net verbluffend is en daardoor nog net wel aantrekkelijk, maar het neigde bijna (en qua onderscheiding in de software doet het dat ook) naar een "just another WP-phone with a slightly other design".

Dus al met al vind ik de Lumia 800 echt mooi (en de N9 ook!), maar echt goed bezig zijn ze ook weer niet op het moment.  Daarom dus dat ik het niet erg vind dat ze zoveel verlies lijden. Wie weet lijdt dat juist tot innovatie. "Henk, we lijden verlies, misschien moeten we toch eens wat meer inzetten op die personalisatie-afdeling".

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Nokia
« Reactie #58 Gepost op: 2012/01/27, 10:54:04 »
Verlies komt nog van net voor die telefoons uit kwamen.
Zal nu wel anders zijn want ze krijgen van Microsoft een heel leuk bedrag al is het dan ook weer raar dat hun ook aan Microsoft betalen.
Tegen elkaar weg strepen en het verschil door 1 van de partijen te laten betalen lijkt mij makkelijker.



Re: Nokia
« Reactie #59 Gepost op: 2012/01/27, 11:02:43 »
Uhm, de Lumia 800 was er toen al. Niet in NL nee.
Daarbij draait Nokia dit kwartaal ook al verlies en Q4 2011 ook. Stond laatst nog in de krant.

Offline h2o

  • Lid
Re: Nokia
« Reactie #60 Gepost op: 2012/01/27, 13:38:55 »
Vandaag een Nokia 1616 gekocht. Heerlijk eenvoudig en oerdegelijk sterk, kijk maar: http://www.youtube.com/watch?v=BNGpdl4CFJc
Doet gewoon wat ik nodig heb: Bellen en SMS-en. Niets meer en niets minder. Voor € 30,00 (Kijkshop) was ik klaar.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nokia
« Reactie #61 Gepost op: 2012/01/27, 15:10:57 »
Vandaag een Nokia 1616 gekocht. Heerlijk eenvoudig en oerdegelijk sterk, kijk maar: http://www.youtube.com/watch?v=BNGpdl4CFJc
Doet gewoon wat ik nodig heb: Bellen en SMS-en. Niets meer en niets minder. Voor € 30,00 (Kijkshop) was ik klaar.

Proficiat! Goed ding; één acculading gaat ongelofelijk lang mee (drie weken is geen uitzondering!). De accu schijnt namelijk te zijn ontworpen voor stroomvreters in het duurdere segment.  =D

Offline h2o

  • Lid
Re: Nokia
« Reactie #62 Gepost op: 2012/01/27, 15:48:03 »
Ha ha, ik heb ook een C5-00, ook zo'n accutopper wat (heel) erg lang over een lading doet. Ik wil nu eenmaal goed kunnen bellen. Om eerlijk te zijn vind ik een Lumia 800 en 710 best wel mooi. Maar er zitten teveel dingen op die ik toch niet gebruik en als ik dan hier en daar lees dat de accu erg snel leeg is dan heb ik liever een 'domme' telefoon die daar geen last van heeft.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline MKe

  • Lid
Re: Nokia
« Reactie #63 Gepost op: 2012/01/27, 15:51:31 »
Vandaag een Nokia 1616 gekocht. Heerlijk eenvoudig en oerdegelijk sterk, kijk maar: http://www.youtube.com/watch?v=BNGpdl4CFJc
Doet gewoon wat ik nodig heb: Bellen en SMS-en. Niets meer en niets minder. Voor € 30,00 (Kijkshop) was ik klaar.
But will it blend?
http://www.youtube.com/watch?v=qg1ckCkm8YI :D

Re: Nokia
« Reactie #64 Gepost op: 2012/01/27, 20:00:40 »
Nou, de Lumia 800 gaat 3 dagen mee op een acculading met normaal gebruik. Ja, dat is veel minder dan 3 weken, maar als je vergelijkt met bijv. Android-toestellen, dan is 3 dagen erg lang bij normaal gebruik (de enige smartphone die dat ook haalt is de HP Pre 3, dus kun je nagaan, maar 1 concurrent wat dat betreft).

Offline h2o

  • Lid
Re: Nokia
« Reactie #65 Gepost op: 2012/01/27, 22:55:14 »
Mijn vrouw heeft een Nokia 101 met een accu die normaal in India en omliggende landen wordt gebruikt: de BL-5C (van de kapotte Nokia 2700 Classic, 1020 mAh) i.p.v. de BL-5CB (800 mAh) die er normaal in zit. Een extreem lange accuduur. Hier de gegevens van de 101 met de beide accu's: http://www.gsmarena.com/nokia_101-4121.php
Dat zet echt zoden aan de dijk. Net als de 1616 een super simpel toestel met een lange stand-by en gespreksduur.
En zelfs de BL-4C (860 mAh) van de oude 6300 past erin.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/27, 23:24:48 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: Nokia
« Reactie #66 Gepost op: 2012/01/28, 19:31:17 »
woow als ik een ander OS neem dan Android ga ik met paar stappen terug in de geschiedenis. Ik heb een HTC Magic gehad (Android 1.6) en nu heb ik al ander half jaar HTC Desire. Ik heb hem inmiddels geroot en draait Android 2.3.3. Hoe kunnen mensen voor een product kiezen dat zogenaamd beter is dan Android. Die is er namelijk niet!!! Door Marketing lijken al die producten beter, maar dat zijn ze echt niet.

Helemaal mee eens. Android is geweldig, zowel op telefoon als op tablet.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Re: Nokia
« Reactie #67 Gepost op: 2012/01/28, 20:20:57 »
"Hoe kunnen mensen voor een product kiezen dat zogenaamd beter is dan Android. Die is er namelijk niet!!! Door Marketing lijken al die producten beter, maar dat zijn ze echt niet."

Je zet het wel erg als een feit neer... ik ben het in ieder geval niet met je eens.

Offline Dave

  • Lid
Re: Nokia
« Reactie #68 Gepost op: 2012/01/30, 16:10:38 »
Nee ik zou ook niet weten waarom.
Het mooiste is wel dat er zoveel apps voor beschikbaar zijn én het geen microsoftzooi of Apple is.

Verder wordt het best wel zorgelijk dat het gros van de fabrikanten hier nu voor kiest plus dat veel bedrijven al vette contracten(10 tot 15 euro per mobieltje) met en ten gunste van Microsoft afsloten om het te gebruiken.


Re: Nokia
« Reactie #69 Gepost op: 2012/01/30, 21:04:21 »
En zo'n beetje de helft van die apps zijn onzinapps... Nee, dan maar liever webOS of WP7. Minder apps, maar de apps die er zijn zijn bijna allemaal kwaliteitsspul en geen onzinnige apps (hoewel dat bij Apple ook minder geldt, point taken).

Offline Dave

  • Lid
Re: Nokia
« Reactie #70 Gepost op: 2012/03/26, 18:56:51 »
Citaat
Ja tuurlijk. thele bedrijf gaat richting afgrond met die rotzooi.

Dat weet ik nog zo niet.....
Vanuit de Nokia hoek is het  marketing technisch wel slim gedaan denk ik


http://webwereld.nl/nieuws/109324/nokia-lijdt-megaverlies-.html

http://bit.ly/GRyaMA

Re: Nokia
« Reactie #71 Gepost op: 2012/03/26, 20:41:05 »
Wel vreemd dan want ik zie de laatste tijd juist heel veel mensen met een Nokia Lumia 800, veel meer dan een paar maanden terug...

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Nokia
« Reactie #72 Gepost op: 2012/03/26, 22:07:19 »
Wel vreemd dan want ik zie de laatste tijd juist heel veel mensen met een Nokia Lumia 800, veel meer dan een paar maanden terug...

Wat ik begreep is, is dat Nokia met WP7 vrij goed verkopen. Snap wel waarom verlies want de andere telefoon toestellen die ze verkopen nemen af vanwege dat men meer en meer smart phones verkopen.

Nokia zal wel weer groeien. Op zich doet WP7 het niet zo slecht en groeien ze steeds meer en ook meer fabrikanten komen met een WP7 telefoon. Als er meer keus is en meer apps dan zal het wel wat harder groeien.
Ik kijk in ieder geval rond naar wat er is en Nokia staat bij erg hoog.

Re: Nokia
« Reactie #73 Gepost op: 2012/03/26, 22:21:00 »
Ook hier in België opvallend veel van die Lumia's ??? Vooral, ook opvallend, die staalblauwe versie.

Maar bij de jeugd nu is het vooral Blackberry die furore maakt, ik vermoed omwille van Ping.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Nokia
« Reactie #74 Gepost op: 2012/03/26, 22:31:32 »
Dat is mij ook opgevallen.
Ze zeggen dat de BB niet zo goed gaat maar ik zie er een hele hoop en vooral bij die jonge gasten.
Wat is ping eigenlijk?

De blauwe Lumia is blijkbaar populair. Persoonlijk vind ik die ook wel mooi.