Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Emesene webcammen.  (gelezen 3210 keer)

Offline Kimmie

  • Lid
Emesene webcammen.
« Gepost op: 2013/01/20, 19:30:43 »
Hallo,

Ik kwam naar veel google een filmpje tegen op youtube dat je met emesene kunt cammen en nu heb ik dat gedaan wat er getoont werd maar zie geen functie om hem in te stellen en niet bij een gesprek een webcam icoontje.

Wat mij wel op viel aan dat filpmje het schermpje van de instellingen zijn anders bij mij en ik vermoed dan dat bij een andere versie is als ik gebruik en weet niet of het dan toch mogelijk is ?

Hier is de link van het youtube filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=wBrISTu2Zqk Het is dus wel mogelijk begrijp ik eruit.

Re: Emesene webcammen.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/20, 19:41:46 »
Gebruik Skype. Windows Live Messenger is bijna dood.

Offline Kimmie

  • Lid
Re: Emesene webcammen.
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/20, 19:44:18 »
ik haat skype vind het zeer on overzichtelijk te veel functie en te weining fuctie die er in zitten en hij doet het niet meer had in gelogd pc opnieuw gestart en  toen zijn skype u heeft geen account skyepe zal er dus nooit op mijn pc komen en in het filmpje moet het dus toch lukken

Offline Bloom

  • Lid
Re: Emesene webcammen.
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/20, 19:57:49 »
Microsoft heeft ooit bij een "upgrade" van MSN de protocols vervangen door propriëtaire gesloten types.
Emesene versie 2 en hoger ondersteunen daardoor geen video meer en kunnen niet samenwerken met webcams omdat het gesloten videoprotocol van Microsoft niet beschikbaar is in een open source variant.
Zie ook de  FAQ van Emesene daarover.
Als je Skype niet wil gebruiken, kun je de webbrowser plugin voor Google Talk overwegen en dan kun je via een Gmail inlog en Google+ zowel chatten als videochatten. En dat werkt absoluut feilloos met Linux en naar mijn ervaring in een veel betere kwaliteit dan Skype.
Helaas kun je via Google geen MSN- of Skype-accounts bereiken, alleen andere Google-accounts.
En Microsoft wil natuurlijk dat je met hun protocols en diensten Windows gebruikt. Ik sta al versteld dat Microsoft überhaupt een nieuwe versie van Skype voor Linux heeft uitgebracht, al hebben ze de implementatie daarvan wel zo moeilijk mogelijk gemaakt als ze maar konden.

Re: Emesene webcammen.
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/20, 19:59:38 »
ik haat skype vind het zeer on overzichtelijk te veel functie en te weining fuctie die er in zitten en hij doet het niet meer had in gelogd pc opnieuw gestart en  toen zijn skype u heeft geen account skyepe zal er dus nooit op mijn pc komen en in het filmpje moet het dus toch lukken

Dat is dan jammer want Skype is op Linux het enige alternatief. Trouwens, de Linux-versie van Skype zit veel simpeler in elkaar :)

Offline Kimmie

  • Lid
Re: Emesene webcammen.
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/20, 20:09:00 »
zit bij mij niet er in heb ik na gekeken maar ik moet emesene de 1.5.1 downloaden daar gaat het wel mee.

Re: Emesene webcammen.
« Reactie #6 Gepost op: 2013/01/20, 20:14:37 »
zit bij mij niet er in heb ik na gekeken maar ik moet emesene de 1.5.1 downloaden daar gaat het wel mee.

Nee, 1.5.1 wordt niet meer ondersteund en bovendien werkt webcam niet meer daarmee omdat Microsoft e.e.a. gewijzigd heeft in het webcamprotocol.

Offline Kimmie

  • Lid
Re: Emesene webcammen.
« Reactie #7 Gepost op: 2013/01/20, 20:23:20 »
Ik heb wel tar bestand maar kan alleen uitpakken via terminal verder kom ik niet.
Dus wat op het filmpje te zien klopt dus nu niet meer als ik dat goed begrijp.

Offline Kimmie

  • Lid
Re: Emesene webcammen.
« Reactie #8 Gepost op: 2013/01/20, 20:37:27 »
Kan ik dan ook Amsn ook niet gebruiken ?
Ik snap eigenlijk niet hoe dat in elkaar mijn msn account blijft wel bestaan dat is toch de zelfde verbinding of protocol wat messenger ook gebruik of zie ik dat verkeerd ?

Offline Kimmie

  • Lid
Re: Emesene webcammen.
« Reactie #9 Gepost op: 2013/01/20, 20:41:57 »
Ik heb gelezen dat het pidging wel zou lukken maar als op mijn contactpersoon bij media klikt staat alles grijs en mijn cam werkt

Re: Emesene webcammen.
« Reactie #10 Gepost op: 2013/01/20, 20:47:06 »
Kan ik dan ook Amsn ook niet gebruiken ?
Ik snap eigenlijk niet hoe dat in elkaar mijn msn account blijft wel bestaan dat is toch de zelfde verbinding of protocol wat messenger ook gebruik of zie ik dat verkeerd ?

Kan wel een wat ouder filmpje zijn, want zo te zien draait het besturingssysteem nog op Gnome-2 en dat is alweer een tijd geleden...
- je vraagt wel om hulp, maar vervolgens wals je over de handreikingen heen met nieuwe opmerkingen, zo kan niemand je helpen.
  maar als je goed leest en er wat vanop wil steken... wij helpen je graag hoor !  :D

- Microsoft stopt binnenkort met hun MSN protocol, OOk op Windows... gaan over op Skype.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/20, 20:49:24 door cjmanschot »

Offline Kimmie

  • Lid
Re: Emesene webcammen.
« Reactie #11 Gepost op: 2013/01/20, 20:49:47 »
vandaar dat het niet meer lukt dat filmpje was ook uit 2009.

Ik ben aan google over pidgin daar lees dat je wel kunt cammen maar echter als ik een scherm van een contact persoon opens heb staan en bij gesprek media blijft alles grijs en mijn cam werkt gewoon.

Re: Emesene webcammen.
« Reactie #12 Gepost op: 2013/01/20, 21:04:36 »
Met Pidgin kun je niet webcammen met MSN, wel met andere netwerken dan MSN (bijv. XMPP of Facebook Chat).

Je enige oplossing op dit moment op Ubuntu is Skype. Dit is hoe simpel Skype erop Ubuntu uitziet en dat is dus veel simpel ogender dan de Mac- en Windows-versie:

Offline Kimmie

  • Lid
Re: Emesene webcammen.
« Reactie #13 Gepost op: 2013/01/20, 21:11:05 »
Vreemd ik lees heel veel dat het met pidgig wel kan maar goed dan weet ik het ook niet meer.


http://www.ehow.com/how_8791997_make-webcam-work-pidgin.html
Hie staat dat het dus wel kan wie moet ik dan nu geloven ?

Offline Kimmie

  • Lid
Re: Emesene webcammen.
« Reactie #14 Gepost op: 2013/01/20, 21:13:03 »
Ik heb wel de cam in gesteld bij pidgin ik heb voice//video instelling gedaan.

Re: Emesene webcammen.
« Reactie #15 Gepost op: 2013/01/20, 21:16:42 »
Ik zou het opgeven. In maart stopt Windows Live Messenger met werken. Je hebt dan geen keus meer, of je moet overstappen op een andere dienst, zoals GTalk. Skype is de enige manier om met je MSN-contacten te kunnen webcammen. Die tutorial noemt Gtalk, niet MSN.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/20, 21:18:25 door Cumulus007 »

Offline Kimmie

  • Lid
Re: Emesene webcammen.
« Reactie #16 Gepost op: 2013/01/20, 21:23:38 »
in de link staat duidelijk pidgig en zo artikelen staat er duizenze van op het net dat het wel gaat maar goed het gaat dus niet jammer dan maar stoppen met chatten.

Re: Emesene webcammen.
« Reactie #17 Gepost op: 2013/01/20, 21:26:49 »
in de link staat duidelijk pidgig en zo artikelen staat er duizenze van op het net dat het wel gaat maar goed het gaat dus niet jammer dan maar stoppen met chatten.
Jammer van je koppige houding. Als je het nieuws de afgelopen maanden had gevolgd, had je geweten dat Skype is overgenomen door Microsoft, dat van plan is MSN te gaan begraven.

Vreemd dat je wilt stoppen met chatten omdat de hopeloos verouderde chatdienst waaraan je gewend bent, stopt te bestaan.  Je hebt keuze uit andere chatdiensten, bijvoorbeeld Gtalk van Google, of een van de zoveel andere gratis diensten.

Re: Emesene webcammen.
« Reactie #18 Gepost op: 2013/01/20, 21:26:54 »
Vreemd ik lees heel veel dat het met pidgig wel kan maar goed dan weet ik het ook niet meer.


http://www.ehow.com/how_8791997_make-webcam-work-pidgin.html
Hie staat dat het dus wel kan wie moet ik dan nu geloven ?

Dat is ook weer een verhaal van zomer 2011. En de dingen veranderen in een hoog tempo vandaag de dag.
ik heb overigens ook nog even rondgesurft voor je, maar ik denk dat ik mij aan moet sluiten aan voorafgaande commentaren van anderen. ben trouwens zelf niet zo handig met die dingen omdat ik er geen ervaring mee heb zelf.

Offline Kimmie

  • Lid
Re: Emesene webcammen.
« Reactie #19 Gepost op: 2013/01/20, 21:28:20 »
In computer wereld gaat alles behoorlijk snel maar ik kan dus wel mijn net-pasport zoals dan noemen bij microsoft maar de software stopt er mee als dit goed begrijp.

Re: Emesene webcammen.
« Reactie #20 Gepost op: 2013/01/20, 21:32:54 »
In computer wereld gaat alles behoorlijk snel maar ik kan dus wel mijn net-pasport zoals dan noemen bij microsoft maar de software stopt er mee als dit goed begrijp.

.net-passport zal wel blijven bestaan, je kan er o.a. mee inloggen op Windows , ook versie 8.

Offline Kimmie

  • Lid
Re: Emesene webcammen.
« Reactie #21 Gepost op: 2013/01/20, 21:34:57 »
Ik heb geen windows meer. Maar hopen dat bij Kmess of die andere cam ondersteuning word aangeboden in de toekomst.

Offline Kimmie

  • Lid
Re: Emesene webcammen.
« Reactie #22 Gepost op: 2013/01/20, 21:52:29 »
Stop ebuddy er ook mee ? daar werkt de cam wel in klein beeld alleen.

Re: Emesene webcammen.
« Reactie #23 Gepost op: 2013/01/20, 22:02:19 »
Stop ebuddy er ook mee ? daar werkt de cam wel in klein beeld alleen.
Ebuddy zal ermee stoppen wanneer Microsoft de MSN-server uitzet. Ik geloof dat dat nog dit jaar gaat gebeuren.

Re: Emesene webcammen.
« Reactie #24 Gepost op: 2013/01/20, 22:05:29 »
Stop ebuddy er ook mee ? daar werkt de cam wel in klein beeld alleen.
Ebuddy zal ermee stoppen wanneer Microsoft de MSN-server uitzet. Ik geloof dat dat nog dit jaar gaat gebeuren.

Nee, Ebuddy gaat er niet mee stoppen want Ebuddy gaat net zoals Trillian de MSN-API van Skype implementeren zodat je met je Skype-account in kan loggen en dus in weze kan "MSN'en", net zoals in Skype nu het geval is.

De enige die ermee gaan stoppen zijn KMess en andere pure MSN-clients (en dus niet Emesene want Emesene ondersteunt ook Google Talk en Facebook Chat; die gaan simpelweg MSN droppen en verder met die andere 2, net als andere multi-IMs).
« Laatst bewerkt op: 2013/01/20, 22:07:09 door Vistaus »