Interactief > Andere distributies

Distro: Arch Linux - Calam-Arch-Installer

(1/2) > >>

spievensterke:
Wie is er al eens met de Calam-Arch-Installer aan de slag gegaan?
Welke ervaringen had je daar mee?
Hoe moet de USB-stick, waarop je de .iso van Calam-Arch-Installer wil branden, geformatteerd worden - Fat32 of Ext4 ?

rico70:
https://www.funkyspacemonkey.com/how-to-install-vanilla-arch-linux-using-the-calamares-installer
ventoy is de makkelijkste

vanadium:

--- Citaat van: spievensterke op 2021/04/27, 16:55:05 ---Wie is er al eens met de Calam-Arch-Installer aan de slag gegaan?
Welke ervaringen had je daar mee?
Hoe moet de USB-stick, waarop je de .iso van Calam-Arch-Installer wil branden, geformatteerd worden - Fat32 of Ext4 ?

--- Einde van citaat ---
Een ISO is een disk image en omvat de gehele partitie. Je fat moet dus ... niet geformatteerd zijn of worden. Elk formaat dat erop staat, wordt immers overschreven bij het (correct) aanmaken van de ISO. Je hebt Etcher of Balena om dat te doen,  maar ik doe dat altijd met de terminal:

--- Code: ---sudo dd bs=4M if=/path/to/antergos-x86_64.iso of=/dev/sdX && sync

--- Einde van code ---
waarbij /dev/sdX de apparaatverwijzing is van de schijf (een partitie daarop zou een apparaatverwijzing hebben als /dev/sdX1).

Calamares installer om Arch te installeren? Ik heb ooit nog een half jaar op Antergos geleeft, en die gebruikte Calamares, maar de echte Archer vindt/vond dat geen Arch meer, natuurlijk  =D.  Installatie was probleemloos.

bart85:
Ik voeg aan dd altijd status=progress toe. Mijn usb is traag. zo weet ik hoe ver het is en kan schatten hoe lang het duurt.

aartje:

--- Citaat van: bart85 op 2021/04/27, 19:18:05 ---Ik voeg aan dd altijd status=progress toe. Mijn usb is traag. zo weet ik hoe ver het is en kan schatten hoe lang het duurt.

--- Einde van citaat ---
@bart85  Ja, dat is handig, bedankt voor de tip   :D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie