Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Klibido problemen  (gelezen 935 keer)

Offline merijn

  • Lid
Klibido problemen
« Gepost op: 2006/08/29, 22:09:59 »
Hoi,ik heb een vraagje over klibido
Ik ben Kubuntu linux gebruiker.
Namelijk ik heb een vraag over het goede binary newslezer programma Klibido.
Daarvan wil ik heel graag de nieuwte versie gebruiken.
Dit omdat de versie die standaard geinstalleerd wordt via adept
niet lekker werkt.
De nieuwste versie van Klibido is klibido-0.2.5,als ik een debian package kies met dpkg -i klibido-0.2.5.deb dan wil hij niet installeren.
Dan krijg ik gezeur over dependencies e.t.c.
Nu heb ik dus apt-build geinstalleerd daarmee kan ik de broncode compileren van dit programma,misschien werkt dat dan wel.
Maar ja ik snap helemaal niet hoe apt-build werkt en hoe ik dan de nieuwste versie van klibido in mijn  sources list moet krijgen.
Als ik nu dus via adept dus klibido kies kiest hij de versie 0.2.4.1 en dat is juist de versie die steeds problemen geeft,dit wil ik graag vervangen  door de goed werkende versie klibido-0.2.5.
Kan iemand hier misschien een antwoord op geven hoe dat te doen?,en ook een beetje uitleg geven over apt-build zodat ik zelf dus een beetje met packages kan stoeien?.
Heel lang geleden keb ik wel eens een package van klidido aan de praat gekregen van deze nieuwe versie dat was geloof ik ook een debian package,maar ja hoe ik dat heb gedaan ben ik vergeten,ik heb een keer eerder Kubuntu gehad maar wilde toch eens Ubuntu proberen toen gebruikte ik Pan als newsreader,nu heb ik dus weer Kubuntu omdat ik vind dat Kde toch voor mij fijner werkt.



Groetjes,

M Versteeg

Offline merijn

  • Lid
Klibido problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/29, 23:41:36 »
hoi,ik ben er al weer achter.Ik heb de nieuwste versie van Klibido weer aan de praat.
Op het internet na lang zoeken heb ik de juiste tip toch gevonden.
Ik moest dit gewoon in de source.list zetten.

#klibido
deb http://goneri2.free.fr/debian/klibido-0.2.5 ./
deb-src http://goneri2.free.fr/debian/klibido-0.2.5 ./

Nu werkt alles zo als ik hebben wil,dus puzzelen wordt uiteindelijk toch beloond.;)


gr,M versteeg