Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

het forum opruimen?

ja
35 (48.6%)
nee
35 (48.6%)
geen mening
2 (2.8%)

Totaal aantal stemmen: 66

Auteur Topic: Forum opruimen  (gelezen 13816 keer)

Re: Forum opruimen
« Reactie #50 Gepost op: 2009/04/13, 09:32:58 »
Tot op heden zijn er 55 stemmen uitgebracht waarvan er 25 ja gestemd hebben.
Dus eigenlijk 25 mensen die er zich aan storen dat er te veel inactieve leden en oude topics zijn.
Die 25 leden vertegenwoordigen maar 0,159% van alle leden ofwel 0,284% van alle leden met minimum 1 post.
Die 25 zijn dus duidelijk in de minderheid.
Dan lijkt het mij heel simpel, laten zoals het is ;)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline satshow

  • Lid
Re: Forum opruimen
« Reactie #51 Gepost op: 2009/04/13, 10:31:03 »
Tot op heden zijn er 55 stemmen uitgebracht waarvan er 25 ja gestemd hebben.
Dus eigenlijk 25 mensen die er zich aan storen dat er te veel inactieve leden en oude topics zijn.
Die 25 leden vertegenwoordigen maar 0,159% van alle leden ofwel 0,284% van alle leden met minimum 1 post.
Die 25 zijn dus duidelijk in de minderheid.
Dan lijkt het mij heel simpel, laten zoals het is ;)

Dat kun je net zo goed zegggen van de nee stemmers wat dan zijn er ongeveer net zo veel.

Offline siegi

  • Lid
Re: Forum opruimen
« Reactie #52 Gepost op: 2009/04/13, 11:49:44 »
neen want de neen stemmers willen het gewoon zo laten als het is.
Dat is een verschil met de ja stemmers, die willen iets veranderen.

Offline ptb

  • Lid
Re: Forum opruimen
« Reactie #53 Gepost op: 2009/04/13, 12:43:22 »
Ik zit wel humor in deze berekeningen.Het zou betekenen dat je beter kan stoppen met welke poll dan ook want er zal nooit een meerderheid ontstaan.
Ik heb zelf wel ja gestemd, niet vanwege de leden want die zitten me echt niet in de weg.Meer vanuit het oogpunt dat het verwijderen /in archief plaatsen van verouderde posts wat betere zoekresultaten zou kunnen opleveren.

Offline Tom

  • Lid
Re: Forum opruimen
« Reactie #54 Gepost op: 2009/04/13, 12:54:21 »
Ik zit wel humor in deze berekeningen.Het zou betekenen dat je beter kan stoppen met welke poll dan ook want er zal nooit een meerderheid ontstaan.
Ik heb zelf wel ja gestemd, niet vanwege de leden want die zitten me echt niet in de weg.Meer vanuit het oogpunt dat het verwijderen /in archief plaatsen van verouderde posts wat betere zoekresultaten zou kunnen opleveren.
Juist dat punt  was de reden voor mijn Ja stem , niet de leden.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Forum opruimen
« Reactie #55 Gepost op: 2009/04/13, 13:01:41 »
Een hele stemtoestand zo....Kijk dit is niet een zaak van persoonlijk voorkeur, dit is een kwestie van beleid, en soms is beleid heel ondemocratisch, maar is de onderbouwing van beleid heel rationeel. En in dat beleid schikt zich de community. Er is toch niet gestemd of we xs4all als sponsor wilden, waarom ook. Unieke kans, dat laat je niet lopen.
Kijk we kunnen overal wel op/over stemmen, maar ik voorspel dat het merendeel de uitkomst van 50%-50% zal hebben, wanneer het om persoonlijke voorkeuren gaat. En met 50-50 heb je niets in handen.
Wanneer stemrondes een meer inhoudelijke focus hebben zal de uitkomst wat uitgesprokener zijn, zoals in het geval Canonical en
Stichtingsverhaal. Hoe staat het daarmee overigens? We horen weken en weken helemaal niets meer....

Offline mrGee

  • Lid
Re: Forum opruimen
« Reactie #56 Gepost op: 2009/04/13, 13:18:45 »
Ik heb dus even op nee gestemd, toelichting;

Commandline oplossingen verouderen nu eenmaal niet zo snel, ongeacht de ouderdom van de distro en ik
werk nu eenmaal graag vanuit de terminal. Zolang er ruimte op de server is, kun je ze imho gewoon laten
staan. Uitwieden en classificeren kost ook flink wat tijd en dan zou de snelste oplossing, inderdaad rigoreus
verwijderen moeten zijn?
De rest is een kwestie van slim zoeken.

En leden aantallen, tsja misschien is het een optie om; als totaal aangemeld ledenaantal en (meest) actief sinds ... ;
aan te geven als labeltje oid. Vind ik zelf niet zo interessant gegeven

En het nut van polls; die kun je slechts ten dele gebruiken, maar omdat je in een poll nu eenmaal geen
nuances kunt aangeven, moet je dus de discussielijn die meestal volgt aan de hand van die poll, mee
laten wegen. En meeste aantallen ja/nee hebben, ondanks het democratische karakter, dus lang niet altijd
gelijk. Dat ligt ook vaak aan kennis van de materie, nuttige opmerkingen van anderen etc. etc.

Morbide en offtopic voorbeeldje; vaak zie je als er (vroeger) een lynchpartij was geweest, de hele gemeenschap uit
bijv. zo'n dorpje er instemmend naast staan (incl. foto). Hadden die dan allemaal gelijk? Dacht ik toch niet,  't was vaak
meer ingegeven door emoties of racisme of wraak en achteraf, een tijdje later, schaamden de meesten zich voor
wat er was gebeurd en wensten er niet aan te worden herinnerd. Heeft niks met polls, maar meer met "meeste
stemmen=altijd juist" te maken. ;)

Groeten Gerrit


« Laatst bewerkt op: 2009/04/13, 13:20:55 door mrGee »
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline Tom

  • Lid
Re: Forum opruimen
« Reactie #57 Gepost op: 2009/04/13, 14:19:45 »
« Laatst bewerkt op: 2009/04/13, 16:49:19 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Forum opruimen
« Reactie #58 Gepost op: 2009/04/13, 14:29:12 »
Allé hup, we gaan onze mening hier ook eens neerpennen...  :P

Ik vind dat er in deze discussie de verkeerde vragen worden gesteld. Het zou niet moeten gaan over wat we wel gaan verwijderen en wat niet of welke users we wel buiten smijten en welke niet. Het zou eerder moeten gaan hoe we nuttigere dingen toegankelijker kunnen maken.

Ik denk dat sommige mensen binnen de community de nood uiten om meer VIEWS te hebben op de forum-data en niet de wens om forum data aan te passen. Er zouden gewoon meer mogelijkheden moeten zijn om dezelfde data op andere manieren gepresenteerd te krijgen. Dat kan elke gebruiker voor zichzelf beslissen wat hij wel en wat hij niet wilt zien. Power-users zijn blij, want zij kunnen het helemaal naar hun hand zetten. Beginnende gebruikers zijn blij want ze worden niet overrompeld met gegevens.

1. De topics
Op dit moment zijn er een paar grote onderverdelingen die de verschillende topics groepeert. (Installatie, hardware, ...) Naast deze classificatie zal een gebruiker een vraag hebben bij een bepaalde versie van Ubuntu of een vraag in het algemeen. Als wij als communitie de functionaliteit kunnen aanbieden om posts te classificeren per type (Hardware/Installatie/...) en per versie (Drapper / Gutsy / Jaunty / ... / Algemeen), en deze te integreren in de verschillende componenten van het forum (zoekfunctie die filters aanbied op type of op versie, weergave van het forum: enkel posts van dat type of ...) dan is onze service naar de gebruiker en zelfs naar de beginnende gebruiker verbetert.

2. De gebruikers
Zolang er geen functionele en prestationele problemen zijn gooi je niets weg. Dat is mij altijd ingelepeld in enkele economie lessen die ik gevolgd heb. Maar dat wilt niet zeggen dat je minder relevantie dingen niet minder prominent mag laten aanwezig zijn. Geef bijvoorbeeld bij de zoekfunctie een veldje waarbij je gebruikers die meer dan 1 jaar niet actief zijn geweest niet wilt weergeven.

3. Mark as solved
Herintroductie van een knop dat de topic markeert als opgelost, is gebruikersvriendelijker. De beginnende gebruiker weet niet hoe hij de titel van een topic moet wijzigen, maar weet wel hoe hij op een knop moet drukken. Als je in je database dan ook een extra kolom hebt met een bit solved, dan kan dat ook weer eenvoudig in de zoekfunctie geplaatst worden.

Kortom, ik denk dat als je te maken hebt met groeiende data, er groeiende mogelijkheid moet om de hoeveelheid gepresenteerde data te beperken.

(P.S.: Ik weet dat bovenstaande dingen wel wat werk vereisen, maar ze zijn uiterst moduleerbaar toe te passen. Je kan ze stap ter stap toepassen en als er later beter ideeën zijn, die beter voldoen aan de noden kan je elke module/mod eenvoudig weg halen, vervangen of verbeteren. Wat dat is de gedachtegang van een SMF-forum.)

(P.P.S: Ik heb dus niet gestemd omdat ik vind dat de verkeerde vraag gesteld wordt. Maar dat had de aandachtige lezer waarschijnlijk al door ;))
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

Re: Forum opruimen
« Reactie #59 Gepost op: 2009/04/13, 17:18:20 »
Mag ik dan misschien voorstellen dat bereidwillige programmeurs zich opgeven/dat het onderwerp wordt geplaatst op de volgende IRC-meeting ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Forum opruimen
« Reactie #60 Gepost op: 2009/05/09, 17:25:02 »
ik zou enkel post verwijderen die ouder zijn dan een jaar zonder reactie ...
voor de rest veel gestelde vragen in een wiki zetten en de link geven aan begin dan de toppic (specifice wiki's dus zoals software, hartware enz)

Re: Forum opruimen
« Reactie #61 Gepost op: 2009/05/09, 17:33:48 »
@verhellstje: Je bedoelt dit? http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ

Re: Forum opruimen
« Reactie #62 Gepost op: 2009/05/09, 17:40:53 »
@verhellstje: Je bedoelt dit? http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ
zoiets maar meer specifiek voor de forum onderdelen(en voor beginners)
instaleren: wat hoe enz (eenvoudige uitleg + image)
software: enz
omdat we hier nogal veel de zelfde vragen zien
hoe voeg ik software toe hoe verander ik mijn sours list enz
en echt de simpele dingen , veranderen van thema , bureaublad menu's snelkoppelingen enz
zijn die dingen die de beginner echt zoekt (ik ook vroeger)

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Re: Forum opruimen
« Reactie #63 Gepost op: 2009/05/12, 19:06:24 »
niet opruimen anders verdwijnt er veel nuttige info
vooral console dingen.


reekje

Re: Forum opruimen
« Reactie #64 Gepost op: 2009/05/12, 23:51:20 »
Wanneer stemrondes een meer inhoudelijke focus hebben zal de uitkomst wat uitgesprokener zijn, zoals in het geval Canonical en
Stichtingsverhaal. Hoe staat het daarmee overigens? We horen weken en weken helemaal niets meer....
In het diepste geheim en in alle rust hebben we hard doorgewerkt.  ;)
Leoquant, zaterdag na de release party hebben we de voorlopig laatste IRL van het overleg.
Daarna is het nog een kwestie van de puntjes op de i te zetten. Dus even geduld nog a.ub.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Forum opruimen
« Reactie #65 Gepost op: 2009/05/14, 08:22:38 »
Nou, ben benieuwd..... :rolleyes:

Re: Forum opruimen
« Reactie #66 Gepost op: 2009/05/14, 12:00:31 »
Postjes moet je idd nooit verwijderen er kan altijd nog bruikbare zaken instaan.

Gewoon onderaan het forum een topic met de naam Archief aanmaken.
Hier kan door niemand gepost worden of een nieuwe topic geopend worden, dit kan je met rechten instellen.
En dan alle oude postjes hierin donderen eventueel meteen met een slotje erop.

Zo blijft het forum schoon en als je middels de zoekfunctie iets opzoekt krijg je toch de gegevens te zien die ooit de revue gepasseerd zijn.

Dit doen we op een aantal andere forums ook en bevalt prima.

sja wbt spam registraties en mensen die al 2 jaar niet meer op het forum geweest zijn doen wij niet moeilijk over.
Gewoon allemaal weggooien.
2 redenen dat je het met dit forum makkelijk kan doen.

1. Het forum is ook ongeregistreerd te lezen.
2. Mocht iemand behoefte hebben om toch weer actief te worden zal hij zich wel ff snel registreren.

Dus is er geen man overboord.
En dit werkt simpel en effectief.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Forum opruimen
« Reactie #67 Gepost op: 2009/05/14, 12:50:06 »
Klopt die zou je idd gewoon kunnen verwijderen, mede omdat hier toch geen zinnige oplossing bij staat waar een ander wat aan heeft.

Word natuurlijk een monster klus, want we zijn nog niet zolang geleden begonnen met dat "Opgelost" trucje.
Echter denk als je in de verloren uurtjes die postjes 1 voor 1 dumpt naar het Archief je dan meteen kan filteren.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Forum opruimen
« Reactie #68 Gepost op: 2009/05/14, 14:04:09 »
Mag ik opruimen? :evil:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Forum opruimen
« Reactie #69 Gepost op: 2009/05/14, 14:14:37 »
Wel vind ik dat alle vragen waar nooit antwoord op gegeven is en die meer dan 1 jaar oud zijn, wel verwijderd mogen worden. Ik zoek vaak via de zoekfunctie iets op en vind het dan vrij irritant dat ik dan ook vragen tegenkom waar nog nooit een antwoord op gegeven is en deze zijn dan idd al heel oud.
Je kan ook zoeken op alleen recente posts. Zie de bijlage :)
Als je in de zoektermen ook nog "opgelost" opneemt, dan vind je waarschijnlijk ook nog eens veel topics die opgelost zijn.