Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu herinstalleren  (gelezen 762 keer)

Offline rien333

  • Lid
Ubuntu herinstalleren
« Gepost op: 2010/11/14, 11:10:47 »
Fijn, door mijn eerste post weet iedereen meteen dat ik een Ubuntu leek ben. ;) Ach ja, ik leer het nog wel. Ben in ieder geval blij niet meer met Windows te hoeven werken.

Maar nu even to the point. Ik zit namelijk best wel met een probleem. Ik heb onlangs Ubuntu geïnstalleerd maar ik kan niet inloggen omdat mijn wachtwoord het niet doet.(Waarschijnlijk omdat ik een typefout heb gemaakt toen ik mijn wachtwoord instelde)  Nu wil ik Ubuntu dus herinstalleren. Ik weet dat er al best veel topics over het verwijderen van Ubuntu maar die zijn verouderd en gaan er van uit dat je Windows xp hebt (Ik heb Windows 7), in Ubuntu kan opstarten en een Windows opstart cd hebt. Het enigste wat ik heb is een Ubuntu 10.10 installatie cd. Is het mogelijk om gewoon de Ubuntu partitie te verwijderen en de GRUB GNU te verbergen/verwijderen ? Kan dus iemand een duidelijk stap voor stap uitleg geven? Alvast bedankt.

Re: Ubuntu herinstalleren
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/14, 11:28:18 »
Waarom herinstalleren? Gewoon je wachtwoord herstellen c.q. vernieuwen.
En zo doe je dat http://sites.google.com/site/computertip/wachtwoordvergeten
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline rien333

  • Lid
Re: Ubuntu herinstalleren
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/14, 11:36:35 »
Bedankt, ziet er vrij simpel uit. Ik had daar al even geklooid maar kon niks vinden.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu herinstalleren
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/14, 12:00:23 »
Mocht je toch opnieuw gaan installeren, kies er dan voor, de partitie met de hand aan te wijzen (handmatig).
Je kunt dan de bestaande partitie aanwijzen en met de rechter-muistoets kiezen voor gebruiken als EXT4, mountpoint "/" en formatteren.
Maak wel eerst een backup van de /home partitie, dan hoef je niet opnieuw het wiel uit te vinden........

Succes en houd ons op de hoogte !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Ubuntu herinstalleren
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/14, 15:15:15 »
Wanneer je opnieuw gaat installeren kan je jezelf ook een hele hoop werk besparen door een backup te maken van je geïnstalleerde pakketten. Gelukkig heb ik hier onlangs een handig programmaatje voor gemaakt linkje.

het werk erg simpel, installeren, meta backup openen in je menu, 2x klikken en binnen 30 seconden heb je 1 of 2 pakketjes waarmee je al je programma's en info over de software bronnen kan installeren op je nieuwe systeem door simpelweg 2x op het backup bestand te klikken.
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline vanadium

  • Lid
Re: Ubuntu herinstalleren
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/14, 18:30:31 »
Ik denk dat we het voor een nieuwe gebruiker best eenvoudig houden. De tip van Gijsbert is uitstekend: hiermee kan je je paswoord aanpassen en met een schone lei verder gaan.