Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen internet op Macbook. Gebruik Airport.  (gelezen 1829 keer)

Offline woz

  • Lid
Geen internet op Macbook. Gebruik Airport.
« Gepost op: 2010/07/21, 21:57:58 »
Hallo mensen,

Ik heb onlangs Ubuntu 10.04 geinstalleerd op mijn MacBook6,1. Ik heb Ubuntu 50 gig gegeven en heb Mac OS X de rest gegeven. Dit was even pielen want ik ben helemaal nieuw met Linux en andere OS.
Helaas is het zo dat ik geen verbinding kan maken met het internet. Normaal doe ik dat wireless met Airport, maar ik krijg er in Linux geen beweging in. Ik heb ergens wel gelezen dat ik bsfrapper of iets dergelijks moest installeren. Dit stond op de CD zelf, maar dit failde om te installeren. Excuses dat ik de precieze naam niet heb onthouden.
Weet iemand hoe ik dat kan oplossen? Of heeft iemand een goede link daarvoor. Op dit forum kon ik niets vinden.

Alvast bedankt mensen, ik ga zelf nog even opzoek op de Engelse, maar die bracht tot nu toe weinig goeds.

Woz.

Offline ruujan

  • Lid
Re: Geen internet op Macbook. Gebruik Airport.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/22, 21:54:14 »
Hoe oud is die Airport? Ik heb wel eens een probleem gehad met het WEP-wachtwoord als ik vanaf een niet-OSX apparaat een Airport benaderde. Met WPA is dat geen probleem meer.

Offline woz

  • Lid
Re: Geen internet op Macbook. Gebruik Airport.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/26, 14:57:44 »
Hoi mensen.
Ik heb het weten op te lossen.
In plaats van dat ik internet via de wireless wilde maken had ik beter in een keer internet via een draadje kunnen gebruiken. Daardoor kon Ubuntu de benodigde drivers installeren. Eigenlijk te simpel dus.

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Geen internet op Macbook. Gebruik Airport.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/26, 15:16:45 »
Niet alleen bij MAC. Ik heb een Dell Studio XPS met hetzelfde verhaal. Eerst met kabel aansluiten en hardware laten controleren. Dan laadt die de drivers en kun je werken.

Offline walterav

  • Lid
Re: Geen internet op Macbook. Gebruik Airport.
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/27, 09:46:09 »
Niet alleen bij MAC. Ik heb een Dell Studio XPS met hetzelfde verhaal. Eerst met kabel aansluiten en hardware laten controleren. Dan laadt die de drivers en kun je werken.

Klopt allemaal, broadcom wifi apparatuur die firmware "b43-fwcutter" of soms de gehele driver "kernel" van broadcom nodig hebben, die kun je inderdaad alleen laden als je al internet hebt. Het is trouwens mogelijk om zelf een liveCD te maken waar deze drivers al inzitten. Remastersys is hiervoor makkelijk bruikbaar.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/04, 10:59:36 door walterav »