Ondersteuning > Software en configuratie

Installeren van java

(1/1)

Gast:
hallo,

blijkbaar heb ik echt een probleem met de installatie van java (ik heb dit eerst geprobeerd met de Fedora4 distributie (maar er zouden namespace problemen zijn met de laaste Sun java versie)
Onder ubuntu lijkt dit echter ook niet te lukken op de startguide van ubuntu vind ik dit


5)Make the downloaded file executable. At the command line, change to the directory where you downloaded the file, and type
chmod +x jre-1_5_0_04-linux-i586.bin


6)To install JRE, run the downloaded file. Type
fakeroot make-jpkg jre-1_5_0_04-linux-i586.bin


7)dpkg -i sun-j2re1.5_1.5.0+update04_i386.deb

Stap 5 en 6 zijn geen probleem (het executable maken en executen) maar wat doet stap zeven en vooral op welke file??? (merk op dat de naam van het bestand hier sterk gewijzigd werd (note is use the 1.5.0_06 java versie)

Bij de java documentatie (op sun) vind ik ongeveer dezelfde info alleen is de laatste stap het maken van een symbolische link naar de javaplugin vanin de mozilla installatie directory (maar als ik dit van usr/lib/mozilla/firefox/plugins doe start mozilla niet meer op (bij fedora was er een mozilla directory waaronder ook plugins rechtstreeks stond en als ik de symbolische link daar legde starte firefox wel op (maar liep het vast bij het openene van een java pagina).

Enige hulp wordt geaprecieerd want momenteel kan ik nog steeds niet zonder windows :(

kennywest:
Stap 6 maakt een .deb bestand. Dit is een pakket en kan je vergelijken met .msi bestanden uit windows. Het pakket installeren doe je in stap 7, d.m.v. dpkg -i

Eens je voorbij stap 7 bent is Sun's java ge

bwog:
Er zijn sinds kort Sun Java packages beschikbaar voor breezy  via Synaptic. Dat is dus een kwestie van de juiste repositorie vinden.

Zelf heb ik het geinstalleerd met de howto in de engels-talige wiki, maar Synaptic lijkt me beter.

Dennis Kaarsemaker:
De sun java packages zijn uit 3rd party repositories, niet vanuit archive.ubuntu.com :)

bwog:

--- Citaat van: Dennis ---De sun java packages zijn uit 3rd party repositories, niet vanuit archive.ubuntu.com :)
--- Einde van citaat ---
Dat wist ik niet. De wiki link voor Sun Java en andere restricted formats is: https://wiki.ubuntu.com/RestrictedFormats?highlight=%28restricted%29

Die heb ik gevolgd en deze gaf bij mij geen enkel probleem.

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie