Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OpenVPN  (gelezen 4292 keer)

Offline am

  • Lid
OpenVPN
« Gepost op: 2022/08/10, 00:11:41 »
Kan ik op mijn of binnen Ubuntu 20.04 LTS een openVPN installeren?
Ik zou dat graag willen verwezenlijken, heb er niet echt veel verstand van.
Gr
 

Re: OpenVPN
« Reactie #1 Gepost op: 2022/08/20, 18:05:03 »
Ik weet niet of dit je vooruit helpt, zelf heb ik het nog niet geprobeerd

https://hide.me/nl/vpnsetup/ubuntu/openvpn/





« Laatst bewerkt op: 2022/08/20, 18:40:27 door pinokkio »
linux mint 21.3 verginia en Debian en ubuntu

Re: OpenVPN
« Reactie #2 Gepost op: 2022/08/21, 11:57:08 »
Heb dat even geprobeerd, maar alleen al het instellen van het VPN leidt meermalen tot 'pagina time-out'. Hun servers staan in Maleisië, misschien dat het daar mee te maken heeft. Weg ermee dus!

Offline am

  • Lid
Re: OpenVPN
« Reactie #3 Gepost op: 2022/08/21, 22:52:50 »
Ik weet niet of dit je vooruit helpt, zelf heb ik het nog niet geprobeerd

https://hide.me/nl/vpnsetup/ubuntu/openvpn/

Heb net gekeken maar is niet wat ik wil, het liefs maak ik er zelf een, ooit eens een gemaakt met een Raspberry Pi, maar wil openvpn maken op mijn pc.

Re: OpenVPN
« Reactie #4 Gepost op: 2022/08/22, 07:16:46 »
Je VPN provider heeft meestal wel een uitleg hoe je OpenVPN moet installeren met de bijbehorende bestanden die je nodig hebt.
Dus kijk eens bij je VPN provider op de website.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Offline wowo

  • Lid
Re: OpenVPN
« Reactie #5 Gepost op: 2022/08/22, 22:01:18 »
Zelf heb ik mijn eigen vpn server draaien op mijn Nas omdat die toch 24 uur aan staat en aanmerkelijk minder stroom gebruikt dan een desktop.
Ik maakte eerst gebruik van openvpn maar maak nu gebruik van het meer modernere wireguard.
Wireguard clients draaien op mobiele telefoon, laptop en iPad. Ik kan dan bv nos video's in het buitenland bekijken omdat als ik mbv de vpn kijk, de nos denkt dat ik vanuit Nederland kijk. 😉 Ook kan ik veilig mbv mijn vpn gebruik maken van onbeveiligde open wifi netwerken.
Als je een eigen versleutelings certificaat maakt, kost je het dan eigenlijk nauwelijks (een heel klein beetje stroom) iets.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline am

  • Lid
Re: OpenVPN
« Reactie #6 Gepost op: 2022/08/24, 16:01:49 »
Zelf heb ik mijn eigen vpn server draaien op mijn Nas omdat die toch 24 uur aan staat en aanmerkelijk minder stroom gebruikt dan een desktop.
Ik maakte eerst gebruik van openvpn maar maak nu gebruik van het meer modernere wireguard.
Wireguard clients draaien op mobiele telefoon, laptop en iPad. Ik kan dan bv nos video's in het buitenland bekijken omdat als ik mbv de vpn kijk, de nos denkt dat ik vanuit Nederland kijk. 😉 Ook kan ik veilig mbv mijn vpn gebruik maken van onbeveiligde open wifi netwerken.
Als je een eigen versleutelings certificaat maakt, kost je het dan eigenlijk nauwelijks (een heel klein beetje stroom) iets.

Ik heb nu ubuntu server geinstalleerd op mijn pc, maar weet nu niet hoe ik verder kan komen om openvpn te installeren, kan iemand mij daarmee helpen, weet niet wat ik moet invoeren in die terminal.

Offline wowo

  • Lid
Re: OpenVPN
« Reactie #7 Gepost op: 2022/08/24, 16:50:21 »
Ik kan je helaas niet stap voor stap hiermee helpen omdat ik een andere hardware (nas; QNAP) gebruik en nu ook andere software (wireguard) gebruik.
Als je op internet zoekt met bv:
How To install openvpn server on ubuntu server?
Krijg ik een heel aantal bruikbare handleidingen. Ook de handleidingen voor Ubuntu 22.04 zijn bruikbaar als daar terminal commando's bij staan.
Het vergt best wel wat zelfstudie en noteer alles goed wat je doet zodat je daarna een gebruiksaanwijzing hebt op maat.
Hier een handleiding mbv een script. Is wel gemakkelijk natuurlijk maar heeft niet direct mijn voorkeur want daar leer je minder van. : https://www.cyberciti.biz/faq/howto-setup-openvpn-server-on-ubuntu-linux-14-04-or-16-04-lts/ Ik weet trouwens niet of dit script ook werkt voor Ubuntu 22.04..😇
Hier een andere link:
https://kifarunix.com/install-and-setup-openvpn-server-on-ubuntu-22-04/

Ps naast het werken met de terminal, zal je ook kennis moeten vergaren over portforwarding in de door jouw gebruikte router.

Misschien heeft iemand anders nog een andere stap voor stap gebruiksaanwijzing voor jou. Succes want het zal niet allemaal in één keer gaan.

Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS