Ondersteuning > Foto-, video- en audiobewerking

DVD Converteren voor afspelen via NAS op Philips TV

(1/1)

aatalex:
Hallo,

Sinds enige tijd heb ik een Philips LED TV (43PUS6754/12) waarop ik via mijn NAS (SYNOLOGY DS120J) muziek afspeel.
Op dezelfde manier wil ik nu ook mijn DVD collectie op de NAS gaan plaatsen. Om dit te doen zal ik op mijn PC eerst de DVD's moeten converteren naar 1 van de door de TV ondersteunde formaten. Volgens de Specificaties zijn dit de volgende:
- Containers: AVI, MKV
- H264/MPEG-4 AVC
- MPEG-1
- MPEG-2
- MPEG-4
- WMV9/VC1
- HEVC (H.265)
- VP9

Ik heb inmiddels een aantal opties geprobeerd, maar steeds krijg ik of een erg korrelig beeld, of brede zwarte balken aan de boven en onderkant. Ook lijken AVI bestanden het per definitie niet te doen op de TV.

Is er iemand die een idee heeft hoe ik mijn bestaande dvd collectie het beste kan converteren (welk programma en welk videoformaat / instellingen?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!

peer:
handbrake lijkt mij een goede optie

aartje:

--- Citaat van: peer op 2022/04/22, 13:21:26 ---handbrake lijkt mij een goede optie

--- Einde van citaat ---
Hier : https://www.tweaking4all.nl/video/rip-dvd-of-blu-ray/linux-handbrake-kopieer-een-dvd-naar-mp4-of-mkv-bestand/
staat een mooie handleiding.

Gamer:
Heb je al geprobeerd om een DVD formaat bestand(en) af te spelen op de tv.
Ik heb dan wel geen philips TV. Maar ik denk dat je TV ze gewoon kan afspelen. Zonder ze eerst te converteren naar een ander formaat.
Een DVD is gewoonlijk in mpeg-2 formaat

vanadium:

--- Citaat van: Gamer op 2022/04/24, 23:01:15 ---Heb je al geprobeerd om een DVD formaat bestand(en) af te spelen op de tv.
Ik heb dan wel geen philips TV. Maar ik denk dat je TV ze gewoon kan afspelen. Zonder ze eerst te converteren naar een ander formaat.
Een DVD is gewoonlijk in mpeg-2 formaat

--- Einde van citaat ---
Je moet dan toch dat bestand aanmaken. Dan is conversie alleen al omwille van de benodigde schijfruimte handiger (maar duurt wel heel wat langer).

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie