Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .  (gelezen 21369 keer)

Offline Tom

  • Lid
Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Gepost op: 2013/01/02, 14:08:03 »
Een grote aftelklok op de Ubuntu-website laat er niet veel twijfel meer over bestaan: Canonical gaat vanavond een nieuwe versie van Ubuntu Unity voorstellen, volledig geoptimaliseerd voor bediening via aanraking.
http://www.zdnet.be/article/146558/ubuntu%2dkomt%2dnaar%2dsmartphones%2den%2dtablets/
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/02, 14:18:20 »
Ik vermoed een slimfoon / tablet met Ubuntu erop..... Ik ben benieuwd.  :)

Overigens: wat het ook moge zijn, er gaan in elk geval mensen komen die roepen dat het een totaal en volledig verkeerd apparaat is om de redenen a, b en c.  :evil:

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/02, 15:21:48 »
In plaats van Ubuntu op allerlei platformen te pushen, mogen ze zich wel eens richten op het polijsten en stabieler maken van hun OS voor PC's.

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/02, 16:34:04 »
Ik denk niet dat het een Ubuntu Phone zal worden. Het zou super zijn, maar ik denk eerder een Ubuntu TV of Ubuntu for Android product.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/02, 16:48:05 »
Om 19:00 uur is de onthulling..... Ik ga zeker even kijken!  :)

Offline brent8800

  • Lid
Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/02, 17:41:36 »
Ik zie de klok nu voor het eerst ^^.. ben benieuwd wat het gaat worden. tablet, smartphone, tv.. zeker zometeen even kijken.
Ubuntu 14.04 LTS


Offline brent8800

  • Lid
Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #7 Gepost op: 2013/01/02, 18:49:06 »
nog minder dan een kwartier :evil:
Ubuntu 14.04 LTS

Offline brent8800

  • Lid
Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #8 Gepost op: 2013/01/02, 19:03:51 »
ubuntu.com is down op dit moment :evil:
Ubuntu 14.04 LTS

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #9 Gepost op: 2013/01/02, 19:18:22 »
En ja hoor, ze hebben het gepresenteerd. Ziet er super uit :D Alleen ze moeten wel die Unity-starter anders implementeren want anders krijgen ze straks een rechtszaak van HP Palm aan hun broek.
En verder zie ik nog een paar dingen van webOS terug maar dat beschouw ik als een voordeel en dat zijn bovendien open source dingen. Alleen die launcher is gepatenteerd, de uitvoer ervan bedoel ik. Dus dat moeten ze wel aanpassen.

Offline brent8800

  • Lid
Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #10 Gepost op: 2013/01/02, 19:20:33 »
Zeker vet dat ze ubuntu mobile hebben gemaakt. Wanneer is het te koop  :laugh:
Ubuntu 14.04 LTS

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #11 Gepost op: 2013/01/02, 19:29:33 »
Eerste indruk: te veel paars, ronde hoeken overal.

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #12 Gepost op: 2013/01/02, 19:43:57 »
Wow, dat ziet er erg goed uit. Volgens mij hebben ze enorm goed nagedacht over hoe een super simpele maar toch krachtige gebruikersinterface voor de telefoon te maken.

Ik hoop dat het een succes gaat worden. :D

Offline axelv

  • Lid
Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #13 Gepost op: 2013/01/02, 19:44:52 »
Eerste indruk: Nice, vooral het notificatie-paneel bovenaan ziet er enorm gebruiksvriendelijk uit. Apps in HTML5/QML ook leuk, cross-platform gegarandeerd.
Toch ziet het multitasken er niet handig uit, voor het betere multi-task werk  zit ik te wachten op Sailfish OS... Ten tweede batterij? Maar hiervoor zullen we nog moeten wachten tot de eerste "uphones" verschijnen...

Al bij al zeer geslaagd concept!! Ziet er erg mooi uit, aftellen geblazen :)

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #14 Gepost op: 2013/01/02, 19:47:00 »
Eerste reactie : Hebbon. Ik hoop echt dat ze het van de grond krijgen.
Wat me wel opviel, ik heb nergens een toetsenbord op het scherm zien verschijnen.

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #15 Gepost op: 2013/01/02, 19:49:09 »
Ik denk trouwens dat voor bedrijven de Ubuntu Phone echt interessant is, vanwege de hoge mate van aanpasbaarheid, en beheer met behulp van Landscape, waarmee je eenvoudig honderden telefoons kan beheren, nieuwe software toevoegen, eigen zoek filters etc.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #16 Gepost op: 2013/01/02, 20:01:12 »

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #17 Gepost op: 2013/01/02, 20:19:26 »
@Thomas: Nou, goed hebben nagedacht... ze hebben wel enkele dingen sterk afgekeken van andere OS'en en die launcher is, zoals ik al zei, een probleem want patent van HP Palm.

@axelv: Dat multitasken door opzij te slepen (of zoals Canonical het noemt: "terug te gaan" werkt voortreffelijk (dus zonder die launcher). Dat kan ik je vertellen want dat doet webOS namelijk ook op mijn tablet op dezelfde manier.
Sailfish OS ziet er ook supergoed uit maar voor multitasken is webOS nog steeds onverslaanbaar. Toch zou ik Sailfish OS best willen hebben wanneer het uitkomt want het pakt buiten het multitasken om wel leuke dingen met zich mee :)

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #18 Gepost op: 2013/01/02, 20:27:15 »
WOW, ziet het zeker goed uit. Ben alleen bang dat er niet een mobile bij ziet die 2 simkaarten aan kan. En die heb ik echt wel nodig. Anders zou ik hem zo kopen!!

Tja, het is nu aan de fabrikanten om er iets mee te doen en wie weet komen ze ook wel met een dual-sim-versie ;)

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #19 Gepost op: 2013/01/02, 20:29:47 »
@Thomas: Nou, goed hebben nagedacht... ze hebben wel enkele dingen sterk afgekeken van andere OS'en en die launcher is, zoals ik al zei, een probleem want patent van HP Palm

Ik doel met de opmerking "ze hebben goed nagedacht" op datgene dat ze anders doen dan anderen natuurlijk. ;) De interface als geheel komt op mij behoorlijk vernieuwend over in ieder geval. Maar allicht worden er elementen gebruikt die ook anderen gebruiken. Het is vaak juist de wijze waarop de boel geintegreerd wordt die het verschil maakt. :)

En over die patenten, je kan niets maken zonder patenten te schenden, want alles wat los en vast zit kan worden gepatenteerd, wat tot gevolg heeft dat een groot deel van de patenten achteraf gewoon waardeloos blijkt te zijn. Knappe kerel die zo eventjes uit de losse pols kan schudden welke patenten problematisch zijn. :D
« Laatst bewerkt op: 2013/01/02, 20:31:55 door Thomas de Graaff »

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #20 Gepost op: 2013/01/02, 20:36:40 »
@Thomas: Dat laatste klopt. Echter, ik doel op iets wat zo gepatenteerd is (die launcher) dat niemand het ooit heeft durven implementeren dus dat geeft wel aan dat HP Palm er serieus over is.

Maar goed, de interface is ook wel vernieuwend, dat bedoel ik er niet mee te zeggen. Ik bedoel alleen dat ze die launcher dus hebben gekopieerd excl. het design ervan en hier en daar dingen gecombineerd hebben van andere OS'en met eigen toevoegingen. Niet om ze zwart te maken ofzo, ik zou het zo willen kopen als ze het nu in de store zouden zetten :) Alleen ik geef mijn bevindingen en ja, dan komen er dat soort dingen in terug. Maar ik geef dit soort bevindingen ook bij andere OS'en dusja... ;)
Nogmaals: een knap staaltje werk van ze ondanks sommige afgekeken dingen, ben benieuwd om ermee te spelen wanneer het in de winkel komt :)

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #21 Gepost op: 2013/01/02, 20:44:19 »
Aha de ene werkloze HD2 staat al klaar om gebruikt te worden; alleen vrees ik voor de spec's dat Ubuntu nodig heeft.
Maar in ieder geval, binnen spec's of niet, via XDA ga ik hem zeker porten op die HTC als het werkt.
Ben benieuwd ;)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #22 Gepost op: 2013/01/02, 21:03:05 »
Zou WhatsApp er vroeg of laat op kunnen?
Dat zou voor mij wel een belangrijk onderdeel voor de keuze zijn.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #23 Gepost op: 2013/01/02, 21:05:48 »
Dat hangt af van de makers van die app. Als Ubuntu veel gebruikt gaat worden zullen ze zeker een versie maken voor Ubuntu.

Offline Dave

  • Lid
Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #24 Gepost op: 2013/01/02, 21:11:13 »
In plaats van Ubuntu op allerlei platformen te pushen, mogen ze zich wel eens richten op het polijsten en stabieler maken van hun OS voor PC's.

nog stabieler? Dan kun je niet eens meer afsluiten als je gaat slapen.
solid as a rock dat ubuntu 12.04