Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vlc player  (gelezen 705 keer)

vanby

  • Gast
vlc player
« Gepost op: 2007/04/21, 18:56:36 »
heb vandaag windows xp vervangen door xubuntu
nu zou ik graag vlc player willen installeren, maar begrijp niet echt goed hoe ik dat moet doen?

kan iemand mij hiermee helpen? vind niet echt info in de handleiding van xubuntu

alvast bedankt

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
vlc player
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/22, 02:51:33 »
https://wiki.ubuntu.com/NlSoftwareInstalleren#head-be24796d7ab6b0463f2f732fa5eac596949129a7
Synaptic zit volgens mij ook in Xubuntu.

De terminal ook, dus de uitleg verderop in die pagina zou ook werken.

vlc player
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/22, 14:38:49 »
Het volgende is wat volgens mij zou moeten werken, ik heb zelf echter Mplayer geïnstalleerd.

Je gaat naar Applications->System->Synaptec, dit programma vraagt om je password, dat vul je in. Vervolgens in Synaptec: Settings->Repositories->Ubuntu tab selecteren. In dit scherm zorg je dat je de repositories waarachter vermeld staat: main, universe,multiverse,restricted alle vier aanvinkt. Dan sluit je dit scherm. Vervolgens in het hoofdscherm van Synaptec klik je op de Reload button.
Daarna klik je op search, en tik je vlc in. Het programma gaat nu zoeken. In het scherm met de zoekresultaten scroll je naar beneden totdat je vlc tegenkomt. Je klikt op het vierkantje voor de naam, en selecteerd "mark for installation". Daarna zoek je op dezelfde manier de pakketten w32codecs en mozilla-plugin-vlc op en markeert deze ook voor installatie. Daarna rond je de installatie af door in Synaptec te klikken op de knop Apply. Als het goed is kan je na het afronden van de installatie onder Applications->Multimedia nu Vlc player vinden.

Ik heb zelf wat problemen gehad om Mplayer zover te krijgen dat ik uitzendinggemist.nl kon kijken, totdat ik besloot alle codecs die me geadviseerd waren eraf te gooien, en alleen w32codecs en de Mplayer install te laten staan. Dat hielp.

Offline mcgyver

  • Lid
vlc player
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/22, 14:49:08 »
Citaat van: vanby
heb vandaag windows xp vervangen door xubuntu
nu zou ik graag vlc player willen installeren, maar begrijp niet echt goed hoe ik dat moet doen?

kan iemand mij hiermee helpen? vind niet echt info in de handleiding van xubuntu

alvast bedankt
Hoewel ik zelf Ubuntu gebruik, vind ik je dapper op windows er compleet vanaf te gooien. Ik zou met een dualboot beginnen (behalve als je "crimineel" ;) bezig was natuurlijk)