Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dual boot vista - ubuntu 7.10 op laptop amd turion 64 x2  (gelezen 755 keer)

grein

  • Gast
Dual boot vista - ubuntu 7.10 op laptop amd turion 64 x2
« Gepost op: 2008/03/12, 11:35:11 »
Nu ik al een tijdje een dual boot xp - ubuntu 7.10 op mijn pc gewoon ben, zou ik graag een dual boot vista - ubuntu 7.10 op mijn laptop proberen te installeren. 't Is een Fujitsu Siemens Amilo PA 2510 met AMD Turion 64 x2. 'k Heb echter al een paar pogingen achter de rug:

1. installatie via desktop-i386 cd:
loopt vast bij "running local boot services" en hiervoor nog geen deftig antwoord gevonden op dit forum.
cd check was ok.

2. dan maar de alternate-i386 geprobeerd:
cd check geeft fout als ik hem op mijn laptop uitvoer, maar geeft geen fout als ik de cd check uitvoer op mijn andere pc. Ligt dit nu aan de cd of aan mijn laptop?

Wat zou ik doen? Toch die alternate proberen installeren, of zou dit zoiezo slecht aflopen? Is het misschien beter de alternate-amd64 te proberen (of eventueel de desktop-amd64)? De vista is 32 bit, dus zou ik denken dat de i386 ook zo moeten volstaan.



Greetzzz,
grein

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Dual boot vista - ubuntu 7.10 op laptop amd turion 64 x2
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/12, 11:43:10 »
Citaat van: grein
2. dan maar de alternate-i386 geprobeerd:
cd check geeft fout als ik hem op mijn laptop uitvoer, maar geeft geen fout als ik de cd check uitvoer op mijn andere pc. Ligt dit nu aan de cd of aan mijn laptop?

Wat zou ik doen? Toch die alternate proberen installeren, of zou dit zoiezo slecht aflopen? Is het misschien beter de alternate-amd64 te proberen (of eventueel de desktop-amd64)? De vista is 32 bit, dus zou ik denken dat de i386 ook zo moeten volstaan.



Greetzzz,
grein
De 32-bits Alternate gebruiken ja, maar beslist niet deze Alternate! Blijkbaar kan de CD-speler van je flaptop hem niet foutloos lezen.

Brand eens een andere Alternate, op de allerlaagste brandsnelheid, en gebruik een ander merk CD-R ervoor. Hoe dan ook, installeer alleen met een CD die *op de speler van de doelcomputer* geen enkele foutmelding geeft bij "Check CD for defects".

Chocomel

  • Gast
Dual boot vista - ubuntu 7.10 op laptop amd turion 64 x2
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/12, 20:01:51 »
Op mijn laptop (amilo xa2528) werkt een normale cd installatie ook niet, omdat de cd drive niet ondersteunt wordt.
Je zou dus een netboot installatie moeten proberen:  http://lubi.sourceforge.net/unetbootin.html
Succes!