Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: drivers uit ubuntu naar backtrack install ???  (gelezen 1004 keer)

drivers uit ubuntu naar backtrack install ???
« Gepost op: 2008/02/03, 15:58:36 »
Ik wil me een beetje gaan verdiepen in bveiliging en heb hiervoor back track geinstalleerd.
alleen herkend backtrack mijn netwerk kaarten niet.
wanneer ik ifconfig invoer ziet hij alleen d lo intrface en niet mijn eth0 en ath0 devices.

is het mogelijk om de drivers uit ubuntu te copieren naar de  backtrack install ?
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

drivers uit ubuntu naar backtrack install ???
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/05, 19:51:13 »
Veel drivers zitten in de kernel. Deze zijn alvast niet te copieren. Andere zitten in modules maar gewoon copiƫren zal niet lukken.

Je kan de drivers wel downloaden en compileren. Als de hardware ondersteund wordt door ubuntu zijn de drivers wel redelijk makkelijk te vinden op het internet.

Maar bestaat backtrack niet enkel op live-CD? Dan is het onmogelijk om extra software te installeren...

drivers uit ubuntu naar backtrack install ???
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/06, 11:04:23 »
Backtrack is installeerbaar , de laatste versie heeft zelfs slapt-get = apt-get voor slackware en is best wat veranderd omdat er toch vaak vraag was naar hdd installs.

Het probleem met mijn drivers is dat ik een complete hp pc heb gekocht en nergens ook echt duidelijke info kan vinden , ook verstrekt hp zelf alleen drivers voor Vista en zeggen dat er echt geen andere drivers voor bestaan, waarschijnlijk dat ubuntu het daarom zo goed doet.
maar met de info die ik kan vinden over mijn hardware krijg ik echt geen drivers gevonden.

(er is toch ook een commando waarmee je in ubuntu kan zien welke hardware je pc heeft?)

Ik heb al wel doorgegeven aan het back track team dat deze drivers nog ontbreken en ze komen waarschijnlijk dus wel mee in de volgende update.
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

drivers uit ubuntu naar backtrack install ???
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/06, 20:47:41 »
In ubuntu: Systeem>Voorkeuren>Hardware informatie