Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: CPU Frequency Scaling In Ubuntu  (gelezen 366 keer)

Offline am

  • Lid
CPU Frequency Scaling In Ubuntu
« Gepost op: 2020/08/20, 09:08:00 »
Hallo,
een paar jaar geleden had ik een handige programma geïnstalleerd in Ubuntu, waarmee je on the fly instellingen kon doen.
Ik weet helaas niet meer wat dat voor een programma was.
Nu heb ik CPU Frequency Scaling geinstalleerd via Synaptic  en hoop dat dit was is, alleen hoe start ik dit op?
gr

Alex.M

Offline aartje

  • Lid
Re: CPU Frequency Scaling In Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2020/08/20, 09:31:22 »
Als je even "apropos cpufreq-info" in een terminalwindow doet dan zie je welke
manualpages er over zijn.
Als je dan bv "man cpufreq-info" of "man cpufreq-set" doet dan zie je de mogelijkheden.

Offline am

  • Lid
Re: CPU Frequency Scaling In Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2020/08/20, 10:58:09 »
Als je even "apropos cpufreq-info" in een terminalwindow doet dan zie je welke
manualpages er over zijn.
Als je dan bv "man cpufreq-info" of "man cpufreq-set" doet dan zie je de mogelijkheden.

Ik ben niet zo goed in de terminal ook te maken met mijn Engels gedeeltelijk, kan niet meer achterhalen hoe dat programma heet, als je dan met de muis erop ging staan kon je kiezen voor prestatie, energie besparing en nog wat andere optie in stappen van percentages. Dus dat was voor mij een heel simpel programma en erg handig.
In ieder geval bedankt, wellicht zijn er nog anderen die mij op weg kunnen helpen.
Groet
Alex.M

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: CPU Frequency Scaling In Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2020/08/20, 11:19:45 »
Klopt, het ding start niet op door een bug. Ga naar de thuispagina die Synaptic geeft. Even wachten maar tot de bug opgelost is misschien.

Als je die naam CPU Frequency Scaling nu eens in Google kopieert en je kiest voor afbeeldingen, herken je dan wat van vroeger?

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline aartje

  • Lid
Re: CPU Frequency Scaling In Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2020/08/20, 13:19:03 »
Bij Mint (Mate) kan je applets toevoegen aan je onderste balk.
Ga op de balk staan, rechter muis en dan "Toevoegen aan paneel" en kies voor
"CPU snelheidsbewaker" en "Sensors applet" Bij ubuntu zal het waarschijnlijk ook zo gaan.
Ik zou in principe bij de snelheidsbewaker de snelheid gewoon op "on demand" laten
staan.
« Laatst bewerkt op: 2020/08/20, 13:22:01 door aartje »