Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dual boot --> virtual box  (gelezen 532 keer)

Offline Tyrr

  • Lid
dual boot --> virtual box
« Gepost op: 2011/08/25, 11:39:55 »
Hallo

Ik heb een tijdje geleden ubuntu in dual boot naast windows7 geïnstalleerd en het bevalt me wel. echter, een aantal programma's die ik vrij frequent gebruik, krijg ik nog niet aan de praat in Ubuntu (bv lightroom 3). Aangezien ik al windows geïnstalleerd heb en de programma's daar ook allemaal al geïnstalleerd heb, vroeg ik mij af of het mogelijk is om windows op te starten terwijl ubuntu al draait.

Als ik ga zoeken, kom ik vooral bij virtual box uit, maar als ik daar verder wil gaan, moet ik windows opnieuw installeren. Is daar rond te komen op een relatief eenvoudige manier, of zal het niet anders kunnen dan windows opnieuw te installeren. En zou ik dan ook alle programma's opnieuw moeten installeren, of kan ik eens windows erop staat, daar wel aan?

merci!!

Offline Roc.am

  • Lid
Re: dual boot --> virtual box
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/25, 12:12:15 »
Je zult Windows en de programma's opnieuw moeten installeren.
Bij Windows worden (bijna) alle programma's in de registers opgenomen.
Houd er ook rekening mee dat als je twee besturing systemen langs elkaar draait ook het geheugen moet verdelen over deze twee.

- Roc

Offline Tyrr

  • Lid
Re: dual boot --> virtual box
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/25, 12:16:06 »
bummer

als ik dus eens veel tijd en zin heb misschien :p

bedankt voor het snelle antwoord!
moest er nog iemand een simpelere oplossing kennen, is die natuurlijk altijd welkom, maar ik vrees er voor

Offline Bloom

  • Lid
Re: dual boot --> virtual box
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/25, 12:23:38 »
Fysieke systemen naar virtuele omzetten zonder dat je moet herinstalleren gaat wel degelijk hoor. Op de website van VMWare kun je een vCenter Converter downloaden die dat voor je doet (da's gratis), maar het gaat ook met alleen VirtualBox. Ziehier: http://www.virtualbox.org/wiki/Migrate_Windows

Offline Tyrr

  • Lid
Re: dual boot --> virtual box
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/25, 12:30:38 »
na het eten eens testen  :)