Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wireless Internet  (gelezen 741 keer)

Lukic

  • Gast
Wireless Internet
« Gepost op: 2011/12/06, 13:57:32 »
Beste allemaal,

Ik kan perfect surfen met mijn laptop via de kabel, maar wireless werkt het niet. Op de pc kan ik wel wireless surfen met gebruik van WPA en paswoord. Ik heb de netwerkinstellingen in Ubuntu op de laptop zo ingesteld: SSID: dezelfde naam die ik op de pc gebruik, BSSID en MAC adres niets ingevoerd, security: WPA met paswoord, ip-4 instellingen: DHCP automatic, ip-6 instellingen: ignore. Weet iemand een oplossing

Bedankt!

Lukic

Re: Wireless Internet
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/06, 14:24:48 »
Welkom op het forum :)

Zie je de draadloze netwerken wel en kun je niet verbinden of zie je uberhaupt geen netwerken staan? (je zou beschikbare netwerk(en) moeten kunnen zien als je op het netwerkicoontje klikt in het paneel)

Als je uberhaupt geen netwerken ziet misschien eens naar deze handleiding kijken:
http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet

Zie in die handleiding ook kopje 8 om meer informatie te krijgen over wat voor kaart het is. Mocht het niet lukken zou je dan hier kunnen neerzetten om wat voor kaart het precies gaat? Zelf heb ik er niet zoveel verstand van verder maar misschien dat iemand anders dan nog iets weet. Zeg er ook even bij om welke Ubuntuversie het gaat ;)