Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SSH Key Agent werd onverwacht afgesloten  (gelezen 458 keer)

SSH Key Agent werd onverwacht afgesloten
« Gepost op: 2019/04/01, 14:52:24 »
Ik heb een probleempje dat er hetzelfde uitziet als dit  topic in de Engelstalige Ubuntuforums:
https://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2398266&goto=nextoldest 
..Maar dan in het Nederlands.
Ik heb Google Chrome en Skype al verwijderd maar dat hielp niet.
Bij sommige sessies is er geen probleem maar bij de meeste andere wel.
Heeft iemand een idee van hoe ik daar vanaf geraak?

Norbert

Heb 16.04 32 bits

Re: SSH Key Agent werd onverwacht afgesloten
« Reactie #1 Gepost op: 2019/04/20, 23:45:19 »
Ik heb het zelf kunnen oplossen.
Ik heb me daarbij gebaseerd op de volgende pagina: https://wiki.ubuntu.com/Apport#What_does_it_look_like_for_users.3F .
Ik deed dus (in Terminal):

How to enable apport

Apport itself is running at all times because it collects crash data for whoopsie (see ErrorTracker). However, the crash interception component is still disabled. To enable it permanently, do:

sudo nano /etc/apport/crashdb.conf

... and add a hash symbol # in the beginning of the following line:

        'problem_types': ['Bug', 'Package'],

To disable crash reporting just remove the hash symbol.


En hoe ik het uiteindelijk heb klaargespeeld weet ik niet want ik heb niet zo'n ervaring in het editeren van blijkbare root-bestanden maar er leek zich een bestand gevormd te hebben dat de naam
"crashdb.conf.save" gekregen had.  Inhoudelijk was daar inderdaad het hash symbool # bijgekomen. Maar hoe dan ook (ik heb het nu al een keer of zeven uitgeprobeerd): ik moet vanaf nu mijn wacht-
woord geen twee of drie keren meer ingeven bij het opstarten.  Alles lijkt perfect te werken. Hopelijk is het morgen nog steeds zo?

Norbert
(Wat ik nu wel niet begrijp is dat mijn avatar op zijn kop lijkt te staan!!!)

Re: SSH Key Agent werd onverwacht afgesloten
« Reactie #2 Gepost op: 2019/04/29, 12:49:55 »
Neen, het probleem is NIET opgelost, hoewel het er de eerste dagen op leek dat dit wel zo was. Nadien is het teruggekeerd, maar wel minder, dus niet bij elke opstart en het is ook eens opgedoken toen mijn pc al enige uren actief was!! Ik heb gezien dat het bestand etc/apport/crashdb.conf eigenlijk niet correct geëditeerd was en dat er hoogstens een bestand etc/apport/crashdb.conf.save was ontstaan (dat wel correct geëditeerd was). Gisteren ben ik er in geslaagd om deze keer crashdb.conf goed de editeren en het hash-symbool staat er nu wel in op de goede plaats. Dit is enige keren goed afgelopen maar deze morgen liep het grondig mis. Opnieuw trachtte een toepassing mijn standaard sleutelbos te openen maar deze was vergrendeld. Ik gaf mijn wachtwoord in en toen kwam er een mededeling dat gegevens werden verzameld om de fout door te geven (naar Canonical?). En toen dit afgelopen was werd mijn opstartscherm verduisterd en er gebeurde niets meer en ik moest herstarten. Bij deze heropstart verliep alles terug normaal. Ga ik nu een nieuwe update krijgen van mijn Ubuntu-versie?
Wat ik vaak heb gezien (toen het nog wel lukte) is dat er bij de opstart een schermpje opdook met daarin waarschijnlijk (!) de mededeling de mededeling dat een toepassing mijn standaard sleutelbos probeerde te openen maar dat deze vergrendeld was. Ik zeg hier wel bij "waarschijnlijk" want eigenlijk kon ik dat schermpje niet uitlezen, zo snel was het weer weg.
Tja, wat gaat er nu gebeuren? Ik ben benieuwd.

Norbert