Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: twee nomachine servers naast elkaar  (gelezen 1158 keer)

twee nomachine servers naast elkaar
« Gepost op: 2010/06/18, 17:42:05 »
Hallo Allemaal,

Ik heb in een test omgeving twee servers (beide natuurlijk met ubuntu, 10.4 en 9.04) Op beide staat nomachine geinstalleerd.
Eentje heeft verbinding met buitenaf via een regel in de router NAPT.

Werkt prima. Maar nu wil ik naar de andere server gaan, vanaf mijn laptop, op het lokale netwerk, maar dit lukt nooit.
Kan ik meerdere servers in 1 netwerk instellen? Ik heb de eerste op poort 22 gezet en de tweede op poort 44.

Nu heb ik op de website van NoMachine de Server manager gedownload maar dit werkt nog niet en eigenlijk hoef ik al die "onzin" niet, ik wil gewoon inloggen op 1 van beide machines, in 1 netwerk. (kort door de bocht gezegd)
Ik kan hiervan ook niets vinden bij Google,maar ik ben toch niet de enigste die dit wilt?

Bedankt alvast,
PolderBoyII


Offline ruujan

  • Lid
Re: twee nomachine servers naast elkaar
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/24, 23:37:58 »
Hmm, tja, ik snap wat je bedoelt, maar ik zou het anders oplossen. Ik zou een VPN-verbinding maken naar een netwerk en als dat eenmaal gerealiseerd is, dan kun je elke machine benaderen met z'n eigen lokale ip. Het grote voordeel is dat je maar een keer hoeft na te denken, namelijk hoe je die VPN opbouwt, en daarna wrkt alles alsof je op het lokale netwerk zit. Dus niet alleen voor NX, maar ook voor Samba en RDP en wat je maar wil.