Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Canonical begint Ubuntu One  (gelezen 35020 keer)

Offline Mij

  • Lid
Canonical begint Ubuntu One
« Gepost op: 2009/05/12, 11:08:34 »
Ubuntu One is een dienst waarbij je bestanden kan delen via een applicatie en een web-interface.
Er is een gratis versie van 2GB en een van 10 GB welke 10 euro per maand kost. Nu heb je nog een uitnodiging nodig om het te mogen testen.

https://ubuntuone.com/

Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/12, 11:13:37 »
Kijk dat is mooi, de eerste stapjes van cloud computing in wording  8)
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/12, 11:13:42 »
Ja alles op het internet pleuren, mochten ze willen (ze = Google en Doubleclick ;) )

Volgens mij zijn er legio andere manieren om te 'sharen', zoals ssh, rsync...

Het grote voordeel van een PC is dat het jouw terrein is!

(ik wil niet zeggen dat cloud computing alleen, maar slecht is... maar het heeft zeker ook zn nadelen!)

« Laatst bewerkt op: 2009/05/12, 11:15:17 door .zamorano »

Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/12, 11:14:00 »
Hetzelfde systeem als Dropbox (http://getdropbox.com) dan?
Persoonlijk zou ik dan liever bij Dropbox blijven, omdat die zowel een LInux als Windows als Mac client heeft.

Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/12, 11:21:08 »
Voordat we gaan oordelen of iets afkraken kunnen we natuurlijk ook eerst eens gaan testen en het bekijken. ?

De ervaring zal het leren hoe en wat, en deze dienst is niet echt cloud computing zoals je wellicht gelezen hebt. !
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/12, 11:21:19 »
Testing.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/12, 11:44:30 »
lol, big brother....(?) Gewoon even wachten dus. Je hebt een launchpad account.

Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/12, 12:00:21 »
Nou, gelijk aangevraagd. Het is me niet duidelijk of ook instellingen worden overgenomen of alleen maar bestanden.
Intel i5-6400 cpu 2.70 GHz - Samsung SSD 850 EVO 500 gb

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/12, 12:21:48 »
@femke launchpad-cookies hebben volgens mij een ident component, zo komt men aan je "gegevens", tenminste wanneer je niet uitlogt en je cookies niet opruimt. Werk je ook reeds met openid las ik? Dat is toch nog beta, of niet?

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/12, 12:45:39 »
Ja alles op het internet pleuren, mochten ze willen (ze = Google en Doubleclick ;) )

Als er client-side versleuteld is, valt er niets te lezen. Ik ken de details niet, maar weet wel dat een soortgelijke dienst SpiderOak (https://spideroak.com/) aan versleuteling aan de client kant doet, middels Open Source-software, dus verifieerbaar. Even afwachten hoe dat met Ubuntu One gaat.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/12, 12:54:37 »
Nogal zwaar versleuteld uiteraard.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #11 Gepost op: 2009/05/12, 13:05:53 »
Nogal zwaar versleuteld uiteraard.

Waar heb je dat gevonden? De website is niet echt scheutig met info, maar ik heb ook niet erg goed gezocht. Belangrijk is ook dat de versleuteling client-side gebeurt.

Offline HapsHash

  • Lid
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #12 Gepost op: 2009/05/12, 13:13:43 »
TEST!!

Offline lizardman

  • Lid
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #13 Gepost op: 2009/05/12, 13:40:03 »
welnu, het testen zal ik nog even moeten uitstellen..
Citaat
You are currently on the waiting list for Ubuntu One. As soon as we can, we'll be sending you an invitation code via email.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #14 Gepost op: 2009/05/12, 13:42:47 »
Niet voor 8.04... vanaf 9.04

Offline koen_92

  • Lid
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #15 Gepost op: 2009/05/12, 14:36:21 »
Op dit moment gebruik ik hier Windows Live Skydrive voor.
Ik gebruik het vooral voor backups.
Vooral omdat je hier 25gb opslagruimte hebt. (wel met een maximum van 50mb per file, maar daarvoor is lxsplit uitgevonden)
Natuurlijk heb ik alles in een versleuteld 7zip archief gezet voordat ik het aan Microsoft toevertrouw. (Password is te vinden op: www.grc.com/passwords.htm)

Pas had ik trouwens www.adrive.com ontdekt, waar je gratis ftp-toegang en 50 gb opslagruimte hebt.
Misschien ga ik hier nog naar over, maar dan moet ik even de zin maken om alles opnieuw up te loaden.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #16 Gepost op: 2009/05/12, 14:40:38 »
Nogal zwaar versleuteld uiteraard.

Waar heb je dat gevonden? De website is niet echt scheutig met info, maar ik heb ook niet erg goed gezocht. Belangrijk is ook dat de versleuteling client-side gebeurt.

Bij het inloggen op de site natuurlijk, wat overigens traag verloopt: HTTPS: AES 256 met het bekende Godaddy certif.
Maargoe het is beta, en "we" testen intern, niet meer via deze webstek, in dit draadje. Volgens mij is dat beslist  niet de bedoeling, zo begint het er wel op te lijken. Het project is bekend, de webstek van het project, thats it.....

Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #17 Gepost op: 2009/05/12, 15:34:24 »
Heb me ook aangemeld voor een invitation code, hoe lang duurde het bij jullie voor je hem kreeg?
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #18 Gepost op: 2009/05/12, 15:44:22 »
Oeh, wreeed :D
Oh, en werkt dit ook met een andere werkomgeving dan GNOME? Dat zou wel erg jammer zijn.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #19 Gepost op: 2009/05/12, 16:19:26 »
Ziet er goed uit, als het een beetje goed werkt wil ik daar best (flink) voor betalen, heb nu ook een google apps account, maar een plek om me files te uploaden zou ik ook wel fijn vinden. Ben benieuwd!

Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #20 Gepost op: 2009/05/12, 16:21:00 »
Ik heb de code aangevraagd, en kan dus binnenkort testen of het ook werkt op Kubuntu 9.04 :) (neem aan van wel)
Op de chat te vinden als debiantux

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #21 Gepost op: 2009/05/12, 16:21:47 »
Nogal zwaar versleuteld uiteraard.

Waar heb je dat gevonden? De website is niet echt scheutig met info, maar ik heb ook niet erg goed gezocht. Belangrijk is ook dat de versleuteling client-side gebeurt.

Bij het inloggen op de site natuurlijk, wat overigens traag verloopt: HTTPS: AES 256 met het bekende Godaddy certif.

HTTPS/SSL is transportversleuteling, maar dat was niet wat ik wilde weten. Waar het mij om gaat is of de bestanden zelf die opgeslagen worden aan de client-zijde versleuteld zijn. Dat wordt normaal gesproken geregeld in de client-software waarbij je de mogelijkheid hebt om een eigen wachtwoord op te geven. Maar goed, misschien zelf maar even testen.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #22 Gepost op: 2009/05/12, 16:24:56 »
heb ook maar een invitation aangevraagd,,, ben wel benieuwd :)

en idd werkt t goed dan op termijn betalen is geen probleem,, wel eerst de gratis versie proberen,, blijf een 'ollander he ;)

Offline ubby

  • Lid
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #23 Gepost op: 2009/05/12, 17:05:34 »
Klinkt interessant maar de meeste mensen hebben wel wat meer dan 2 en 10 GB en dan is 10 euro voor 10 gb ook wel wat prijzig.

Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #24 Gepost op: 2009/05/12, 17:20:33 »
leuk idee, jammer dat het alleen met 9.04 werkt
En het is niet open-source?

Dus we hebben hier in feite een closed-source 'only for Ubuntu(*)' programma?

Nee dank u, geen Microsoft-praktijken hier graag.

(*) Op zich is dit niet slecht (Ubuntu is toch gratis en eenvoudig te installeren), maar het zou leuk zijn mocht het op álle Linux-distributies werken (hoeft het van mijn part nog niet op Windows of Mac te werken)

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net