Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update naar 11.04 chrashed  (gelezen 721 keer)

Update naar 11.04 chrashed
« Gepost op: 2011/12/27, 08:23:27 »
Hallo Forum,

Op mijn desktop heb ik 10.04 naar 10.10 geupdated endta ging goed.

Een aantal dagen later zag ik via Updatebeheer dat ik naar 11.04 kan updaten.

Heb ik aangeklikt een het update proces ging starten. Na het downloaden start het installeren.
Halverwege van dit proces loopt de pc vast, dan kan ik niets meer doen. Alleen via de aan/uit knop van de PC.

Heb ik gedaan en daarna is de gehel pc niet meer dood.
Als ik dan opstart met het ingedukt shift-key dan zie ik well een grub regel.
Als ik die dan prbeer te recorvery dat zie ik op mijn scherm dat de startregel1/startregel2 leeg zijn en daardoor doet dePC niets meer.

Ik moet dan weer helemaal opnieuwe versie 10.04 installeren, want via een CD met Ubuntu-linux versie 11.04-amd64.iso doet loopt de PC ook vast.
Dit is zeer vervelend :-[. Wie heeft een goed tip om dit op te lossen.

mvg

Spidey-Westland
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Offline Wout55

  • Lid
Re: Update naar 11.04 chrashed
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/27, 10:06:30 »
Het upgraden over een vorige upgrade heen is niet aan te bevelen. Bij elke upgrade blijft er rommel achter en na twee upgrades is er al een flinke kans dat het problemen gaat geven. Ik snap niet goed dat de live cd vast loopt. Als je daar Ubuntu proberen doet zou hij toch gewoon moeten starten anders deugt de cd niet. Als je dat wel aan de praat krijgt kan je proberen de grub op de harde schijf te herstellen. Zie hiervoor: http://sites.google.com/site/computertip/grub
Als je home-drectory hebt gesaved kan je wellicht toch beter een schone installatie doen. Daarvoor zou ik dan wel 11.10 installeren en niet weer met iets ouds beginnen.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/27, 10:10:36 door Wout55 »

Re: Update naar 11.04 chrashed
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/27, 10:37:34 »
...want via een CD met Ubuntu-linux versie 11.04-amd64.iso doet loopt de PC ook vast.

Als de live-CD het niet doet, check even het volgende:

  • Komt de checksum van de ISO welke je gebruikt hebt wel overeen?
  • heb je de CD op de laagste snelheid gebrand? Dit vermindert kansen op schrijffouten op de CD
  • Weet je zeker dat je de juiste ISO hebt gebruikt? Heb je werkelijk een PC met AMD 64 bit-processorarchitectuur? Check dit even.
  • bevat de gebruikte CD geen vuil, krassen of andere onregelmatigheden?
  • Is de laserlens van je brander stof- en vuilvrij? Even schoonmaken kan wonderen doen

Allemaal dingetjes (om mee te beginnen) waar je niet in eerste instantie aan denkt, maar die wèl van invloed kunnen zijn. En ja... een schone installatie verdient ALTIJD de voorkeur. Upgraden levert soms teveel problemen op.

Succes!  ;)
« Laatst bewerkt op: 2011/12/27, 10:40:06 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Update naar 11.04 chrashed
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/27, 11:07:15 »
Ja, ik heb het gecontroleerd dat het is amd64 processor, het is een HP 7700 + een Intel Vpro inside.

Ik heb ook een CD gebrand met automatisch brandsnelheid, zal een nieuwe CD branden met de laagste brand-snelheid.
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Update naar 11.04 chrashed
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/27, 11:19:07 »
Probeer anders eens de 32 bits versie, dat scheelt bijna niets in snelheid.
Je kunt ook branden op USB, dat spaart CD's uit, gaat sneller, maar dan moet je wel van USB kunnen booten.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Update naar 11.04 chrashed
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/27, 11:24:11 »
Thanx Ron,

Gaat het branden op de USB makkelijk? Waar staan de instructies? En kan dat alleen voor Linux omdat ik op de pc geen Windows heb.

Spidey-Westland
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Update naar 11.04 chrashed
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/27, 11:42:36 »
Afhankelijk van de versie, kom je "ergens" de opdracht "opstartschijf aanmaken" tegen.
In dit programma kan je kiezen voor de bron (CD / DVD / ISO bestand) en de bestemming (CD / DVD / USB).
Wanneer je het alleen wilt gebruiken om te installeren, kies dan ook de optie "ergens anders opslaan", dat scheelt weer tijd :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Update naar 11.04 chrashed
« Reactie #7 Gepost op: 2011/12/27, 21:38:59 »
Wie heeft een goed tip om dit op te lossen.

Spidey, je hebt in de afgelopen twee weken zo ongeveer alle Ubuntu-versies tussen 9.04 en 11.10 geïnstalleerd, meldt het ene probleem na het andere en installeert dan maar weer een volgende Ubuntu-versie. Normaal gesproken krijg je in een 10.04-installatie helemaal geen melding dat er een upgrade naar een niet-LTS versie beschikbaar is, dus waarom jij 'op eigen houtje' 10.04 bent gaan upgraden begrijp ik niet. Was je bij 10.04 gebleven, dan had je jezelf waarschijnlijk een hoop geknoei en verspilde uren bespaard.

ALS je dan beslist wilt upgraden, installeer dan 10.04 LTS, zoek hier naar tips die je kunt gebruiken om je systeem piekfijn in te stellen en wacht tot je volgend jaar april een melding krijgt dat je kunt upgraden naar 12.04 LTS. Of nog beter: wacht tot juli voor je overstapt naar 12.04 LTS, dan zijn veel foutjes er wel uitgehaald.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/27, 21:40:31 door Mikkel »

Re: Update naar 11.04 chrashed
« Reactie #8 Gepost op: 2011/12/27, 21:47:42 »
Eens met Mikkel. Wanneer je om de een of andere reden niet tevreden bent met 10.04 en liever nieuwer spul wil, kun je beter meteen een verse install doen van 11.10.