Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan geen links vanuit Chromium of Firefox op het bureaublad slepen  (gelezen 657 keer)

Is het normaal dat ik geen links vanuit mijn browser naar het bureaublad kan slepen?

Dank

Offline Dave

  • Lid
Re: Kan geen links vanuit Chromium of Firefox op het bureaublad slepen
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/27, 13:37:35 »
Blijkbaar. Wist niet eens dat het zou moeten kunnen en bij proberen kreeg ik een txt bestandje.

Re: Kan geen links vanuit Chromium of Firefox op het bureaublad slepen
« Reactie #2 Gepost op: 2013/05/27, 13:48:29 »
Bij mij lukt het via Opera wel, maar dan opent de link in FireFox.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Kan geen links vanuit Chromium of Firefox op het bureaublad slepen
« Reactie #3 Gepost op: 2013/05/27, 15:48:13 »
Ik krijg ook een txt bestand, maar ik ben dit gewoon vanuit windows om de url naar bv bureaublad te slepen.

Re: Kan geen links vanuit Chromium of Firefox op het bureaublad slepen
« Reactie #4 Gepost op: 2013/05/27, 20:10:34 »
Bij mij lukt het via Opera wel, maar dan opent de link in FireFox.

Komt omdat Ubuntu een beetje buggy is met de standaardbrowser. Je kunt links standaard in Opera laten openen als je een paar kleine stappen onderneemt:
-Systeeminstellingen --> Details --> Standaardtoepassingen --- zorg dat Opera daar als standaard staat
-sudo apt-get install galternatives en daarna gksudo galternatives en zet gnome-www-browser en x-www-browser op Opera (voeg desnoods even toe als /usr/bin/opera als ie er niet in staat)

Re: Kan geen links vanuit Chromium of Firefox op het bureaublad slepen
« Reactie #5 Gepost op: 2013/05/27, 20:32:03 »
Werkt bij mij wel, ik heb net 13.04 geinstalleerd en kan gewoon een koppeling vanuit mijn bladwijzerbalk of map naar het bureaublad slepen.
Het wil niet rechtstreeks vanuit de URL balk.!

Re: Kan geen links vanuit Chromium of Firefox op het bureaublad slepen
« Reactie #6 Gepost op: 2013/05/27, 20:43:17 »
Ah ok ik bedoelde vanuit de balk  :)